Gå til innhold

Folk som forteller hva de gjør hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest Tirana

Er ikke det bittelitte grann irriterende? ;-)

har en mor som hele tiden sier " nei nå må jeg på do" " går ut med søpla jeg", " får ta på meg nye sokker" osv hele tiden

Er det ren informasjonsutveksling eller et tegn på noe annet ? tanta mi holder også på slik.

Nå er ikke hun på FB men tror det hadde kommet mange statusmeldinger fra henne.*s*

Fortsetter under...

Tja, jeg synes det kan være litt sjarmerende med folk som liksom må ha sitt eget soundtrack jeg. Men jeg har ganske høy toleranse for skravl og babbel, kanskje fordi jeg småskravler ganske javnt sjøl (om i godt humør) Men sånne krever selvsagt pause, og en kan bli litt sprø i hue av langvarig samvær..;)

Svigermor er sånn, og mannen min har et snev av det samme ;-) Merker at jeg blir litt påvirket av det, selv om jeg egentlig ikke er sånn opprinnelig....

Haha, da Datra var litt mindre proklamerer hun høyt detaljene på vei ut der. F.eks "Jeg må bæsje!" "Takk for informasjonen" har jeg konsekvent pleid å svare. ;)

Haha, da Datra var litt mindre proklamerer hun høyt detaljene på vei ut der. F.eks "Jeg må bæsje!" "Takk for informasjonen" har jeg konsekvent pleid å svare. ;)

Akkurat det reagerer jeg ikke på lenger... Hakket verre er det når 9-åringen ringer meg på jobb og sier:

*Hei, mamma, det er X. Du..... jeg sitter på do nå. Hadet!"

Annonse

Gjest Tirana

Akkurat det reagerer jeg ikke på lenger... Hakket verre er det når 9-åringen ringer meg på jobb og sier:

*Hei, mamma, det er X. Du..... jeg sitter på do nå. Hadet!"

apropos det;)

husker at noen fortalte meg at det var et radioprogram hvor det var en ordfører som ble spurt om noe. Helt på slutten av sendingen så hørte en noe som trakk opp etter seg. Skal man prate på direkten så bør en helst ikke sitte på do, det kan dra oppmerksomheten bort fra det som blir sagt, men det kan jo være at han hadde en tanke bak dette ;))

apropos det;)

husker at noen fortalte meg at det var et radioprogram hvor det var en ordfører som ble spurt om noe. Helt på slutten av sendingen så hørte en noe som trakk opp etter seg. Skal man prate på direkten så bør en helst ikke sitte på do, det kan dra oppmerksomheten bort fra det som blir sagt, men det kan jo være at han hadde en tanke bak dette ;))

Nei, huff....

Gjest Tirana

Husker at jeg jobbet på et sykehjem hvor det skjedde svært lite. En av damene kom ut fra do og følgende informasjonsutvekslingtil de andre var " jeg har vært på do jeg"

Håper virkelig ikke at jeg eller mine havner på et slikt sted..

Husker at jeg jobbet på et sykehjem hvor det skjedde svært lite. En av damene kom ut fra do og følgende informasjonsutvekslingtil de andre var " jeg har vært på do jeg"

Håper virkelig ikke at jeg eller mine havner på et slikt sted..

''Husker at jeg jobbet på et sykehjem hvor det skjedde svært lite. En av damene kom ut fra do og følgende informasjonsutvekslingtil de andre var " jeg har vært på do jeg" ''

Sa hun noe om konsistensen?

*interessert*

Gjest Tirana

Tja, jeg synes det kan være litt sjarmerende med folk som liksom må ha sitt eget soundtrack jeg. Men jeg har ganske høy toleranse for skravl og babbel, kanskje fordi jeg småskravler ganske javnt sjøl (om i godt humør) Men sånne krever selvsagt pause, og en kan bli litt sprø i hue av langvarig samvær..;)

Jeg vil ikke si at det er så mye skravleri her. Moren min er ikke så skravlete men må hele tiden si hva hun gjør. Og jeg lurer på hvorfor hun gjør det. Er det fordi hun vil være tilgjengelig hele tiden?

Annonse

''Husker at jeg jobbet på et sykehjem hvor det skjedde svært lite. En av damene kom ut fra do og følgende informasjonsutvekslingtil de andre var " jeg har vært på do jeg" ''

Sa hun noe om konsistensen?

*interessert*

''Sa hun noe om konsistensen?

*interessert*

''

En dame jeg lå på barsel sammen med uttalte seg nokså detaljert om blokklumpen som kom ut mens hun var i dusjen....

Fortsatt interessert i å høre detaljer? ;-)

''Sa hun noe om konsistensen?

*interessert*

''

En dame jeg lå på barsel sammen med uttalte seg nokså detaljert om blokklumpen som kom ut mens hun var i dusjen....

Fortsatt interessert i å høre detaljer? ;-)

''Fortsatt interessert i å høre detaljer? ;-)

''

Give it to me!

:)

apropos det;)

*he he* Ja, man bør unngå slikt på direktesendt radio. Kanskje han var så nervøs at han bare _måtte_?

Moren min har en stygg uvane med å gå på do mens vi snakker på telefonen, fordi hun "bare måtte". Og da snakker vi ikke om tjueminutters telefonsamtaler, og vi snakker vel så ofte om de gangene hun ringer meg...

Men dette går i det minste ikke ut på lufta, da.

''Fortsatt interessert i å høre detaljer? ;-)

''

Give it to me!

:)

Jeg har fortrengt det!

Men det hører med at samme dama hadde mye etterrier (som man visstnok har etterr annen gangs fødsel), og da lå hun i senga si og stønnet høyt. Lurte nesten på om det kom en unge til.

Og selv om hun lå lengst unna meg på femmannsrommet (diagonalt i hvert sitt hjørne), så var det kun meg hun snakket til, for de andre på rommet var innvandrere. Og hun snakket ved å rope tvers over rommet...

*grøsser ennå*

Jeg har fortrengt det!

Men det hører med at samme dama hadde mye etterrier (som man visstnok har etterr annen gangs fødsel), og da lå hun i senga si og stønnet høyt. Lurte nesten på om det kom en unge til.

Og selv om hun lå lengst unna meg på femmannsrommet (diagonalt i hvert sitt hjørne), så var det kun meg hun snakket til, for de andre på rommet var innvandrere. Og hun snakket ved å rope tvers over rommet...

*grøsser ennå*

Kjenner at jeg er fornøyd med å være mann nå...

Jeg reagerer heller ikke på en og annen slik kommentar, og ihvertfall ikke hvis det ellers er noe mer substans i samtalene.

Men jeg har et inngiftet familiemedlem som har en tendens til å bare snakke om små hverdagslige ting, fra hvor mange grader det er nå sammenlignet med for to timer siden kontra i går og i fjor, og er det papirinnsamling snart da tro, og trenger vi mere melk. Det kan være en prøvelse med samvær over lengre tid...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...