meg__123! Skrevet 10. januar 2011 Skrevet 10. januar 2011 Kan man velge selv om man skal jobbe så så mange timer om dagen eller tar noen dager fri? Eller bestemmer arb.giver det? 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 10. januar 2011 Skrevet 10. januar 2011 Det må du diskutere med arbeidsgiver, det kommer an på årsaken til at du er sykemeldt. Dere må sammen finne ut hva som er mest hensiktsmessig i forhold til formen din. Greier du en hel arbeidsdag? Måten dere fordeler arbeidstimene bør være med tanke på å få deg bedre fortest mulig, ikke hva som er mest praktisk for arbeidsgiver. 0 Siter
meg__123! Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Skrevet 10. januar 2011 Det må du diskutere med arbeidsgiver, det kommer an på årsaken til at du er sykemeldt. Dere må sammen finne ut hva som er mest hensiktsmessig i forhold til formen din. Greier du en hel arbeidsdag? Måten dere fordeler arbeidstimene bør være med tanke på å få deg bedre fortest mulig, ikke hva som er mest praktisk for arbeidsgiver. Ok, takk for svar Vet du om det finnes noen regler ang å utvide en sykemelding? 0 Siter
Sara Bernard Skrevet 10. januar 2011 Skrevet 10. januar 2011 Ok, takk for svar Vet du om det finnes noen regler ang å utvide en sykemelding? Utvide i tid eller i prosent? Det er den sykmeldende legen som avgjør det. 0 Siter
meg__123! Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Skrevet 10. januar 2011 Utvide i tid eller i prosent? Det er den sykmeldende legen som avgjør det. i tid... 0 Siter
Sara Bernard Skrevet 10. januar 2011 Skrevet 10. januar 2011 i tid... Ring legekontoret og forhør deg om legen kan utvide sykmeldingen basert på at du har ringt inn, eller om du må inn til konsultasjon. Jeg har vært i langtidssykmelding der jeg bare trengte komme til konsultasjon annenhver gang. Legen kan maks sykmelde deg for et visst antall uker av gangen. 0 Siter
meg__123! Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Skrevet 10. januar 2011 Ring legekontoret og forhør deg om legen kan utvide sykmeldingen basert på at du har ringt inn, eller om du må inn til konsultasjon. Jeg har vært i langtidssykmelding der jeg bare trengte komme til konsultasjon annenhver gang. Legen kan maks sykmelde deg for et visst antall uker av gangen. ok takk for svar Har legetime på fredag... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 10. januar 2011 Skrevet 10. januar 2011 Det må du diskutere med arbeidsgiver, det kommer an på årsaken til at du er sykemeldt. Dere må sammen finne ut hva som er mest hensiktsmessig i forhold til formen din. Greier du en hel arbeidsdag? Måten dere fordeler arbeidstimene bør være med tanke på å få deg bedre fortest mulig, ikke hva som er mest praktisk for arbeidsgiver. ''Måten dere fordeler arbeidstimene bør være med tanke på å få deg bedre fortest mulig, ikke hva som er mest praktisk for arbeidsgiver.'' Det er jo ikke aller arbeidsplasser som kan få til at en ansatt jobber kun noen timer hver dag. Har man åpningstider f.eks så må noen være der fra åpning til stenging, da er det vanskelig om en kun kan jobbe fra 10 til 14, og man må dekke opp med vikar fra 8 til 10 og 14 til 16... Så, det skal fungere både for arbeidstaker og arbeidsgiver - og begge må være forberedt på å innrette seg litt etter den andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.