Gå til innhold

Hvorfor koster 5-sifret telefonnummer mer?

Anbefalte innlegg

Gjest familyman

Jeg byttet til Ludo abonnementet der man kunne ringe, sms osv så mye man vil for kr 199,- pr måned. Nå gikk jeg tilfeldigvis innom nettsiden til Ludo for å bli kjent med siden, og oppdager at jeg allerede har ringt for 100,- mer enn de 199,- jeg skal betale!!? Greit, jeg satt meg ikke godt nok inn i avtalen, men det får da være grenser! Det er kun til banken som har 5-sifret nummer og til Ludo selv(3,- kr pr minutt) jeg har ringt, altså ingen opplysning e.l.

Hva kommer det av at man må betale for å ringe til disse nummerne, og ikke til vanlig 8-sifret nummer?

Synes dette lukter svindel...

Fortsetter under...

Hei,

Det er slik fordi NPT / Telepriser sin offisielle kalkulator legger ikke vekt på 5-sifrede nummer, og "røverfirma" skrur derfor opp prisene på disse nummerne, og kan likevel fremstå som billige.

Telenor og NetCom og et par andre har billige 5-sifrede nummer.

Med vennlig hilsen

Jeg tror alle abonement er slik, man må betale mer på fasttelefonen også.

Hei,

5-sifrede nummer er litt dyrere på "vanlige" abonnement, men enkelte "røverabonnement" har svindyre priser, fordi de 5-sifrede nummerne er ikke med i kalkulatoren. Med andre ord, de spekulærer i det.

Med vennlig hilsen

Annonse

Du kan i hvert fall ikke beskylde Ludo for svindel når du ringer banken og det koster deg penger... Og når det gjelder priser og betingelser så er det DITT ansvar å sette deg inn i det.

Mange leverandører spekulerer i å gjøre informasjonen så rotete at man skal overse slike detaljer.

mvh

Gjest familyman

Du kan i hvert fall ikke beskylde Ludo for svindel når du ringer banken og det koster deg penger... Og når det gjelder priser og betingelser så er det DITT ansvar å sette deg inn i det.

Skjønner at jeg burde satt meg bedre inn i avtalen på dette abonnementet ja, men jeg synes det er merkelig at man skal betale mer for et nummer som er 3-siffer kortere!? Nå blir det nettsiden og "ring meg" hos de bedriftene som har 5-sifret nummer.

Mange leverandører spekulerer i å gjøre informasjonen så rotete at man skal overse slike detaljer.

mvh

Ja, det er har du nok sikkert rett i, men hvis du ringer mye til banken din el.l. så bør en jo sjekke i forkant hvor mye det koster?

Skjønner at jeg burde satt meg bedre inn i avtalen på dette abonnementet ja, men jeg synes det er merkelig at man skal betale mer for et nummer som er 3-siffer kortere!? Nå blir det nettsiden og "ring meg" hos de bedriftene som har 5-sifret nummer.

''jeg synes det er merkelig at man skal betale mer for et nummer som er 3-siffer kortere!? ''

Det er kanskje ikke antall siffer du betaler for når du ringer?

Ja, det er har du nok sikkert rett i, men hvis du ringer mye til banken din el.l. så bør en jo sjekke i forkant hvor mye det koster?

Og det er akkurat det de spekulerer i at vi ikke gjør. Mange kommer ikke på alt de bør sjekke før de ringer.

Burker forresten fasttelfon til slikt. Så slipper jeg slike problemer.

mvh

''Jeg tror alle abonement er slik, man må betale mer på fasttelefonen også.''

Finnes det fasttelefoner ennå?

Ja, jeg har en til å ringe femsifrete nummer på dvs taxi og banken ;o) Dessuten er det mye billigere å ringe til utlandet bl.a koster det 62 øre minuttet å ringe til USA så jeg har fasttelefon enda

Annonse

ShitDiddelyDo

Vel - da har du i hvert fall lært det. Du kan ringe så mye du vil til vanlige nummer (fasttelefon og mobil), men alt av servicenummer og den slags koster skjorta og litt til, og samtaler til disse inkluderes ikke i denne typen pakker.

Det samme gjelder samtaler (og sms/mms) utenlands.

Hvis problemet ikke må løses umiddelbart lønner det seg alltid å sende en mail.

Gjest Fattiglusa

Hei,

5-sifrede nummer er litt dyrere på "vanlige" abonnement, men enkelte "røverabonnement" har svindyre priser, fordi de 5-sifrede nummerne er ikke med i kalkulatoren. Med andre ord, de spekulærer i det.

Med vennlig hilsen

Greitt at du kaller det "røverabbonement", men vi vet da hva vi kjøper. Det står tydelig at f.eks 199.-kr i mnd inkl.samtaler til fastlf og mobil, ikke servicenr. Greitt, da har vi det å forholde oss til.Har et slikt abbonement og er kjempefornøyd:)

Talk More, One call og lignende skal leve de også.

Greitt at du kaller det "røverabbonement", men vi vet da hva vi kjøper. Det står tydelig at f.eks 199.-kr i mnd inkl.samtaler til fastlf og mobil, ikke servicenr. Greitt, da har vi det å forholde oss til.Har et slikt abbonement og er kjempefornøyd:)

Talk More, One call og lignende skal leve de også.

''Greitt at du kaller det "røverabbonement", men vi vet da hva vi kjøper. Det står tydelig at f.eks 199.-kr i mnd inkl.samtaler til fastlf og mobil, ikke servicenr. Greitt, da har vi det å forholde oss til.Har et slikt abbonement og er kjempefornøyd:) Talk More, One call og lignende skal leve de også.''

Selvsagt skal de leve av noe, men poenget er at de spekulerer i at 5-sifrede nummer ikke er med i kalkulatoren til NPT. Derfor er akkurat disse nummerene dyrere hos dem.

Med vennlig hilsen

''Greitt at du kaller det "røverabbonement", men vi vet da hva vi kjøper. Det står tydelig at f.eks 199.-kr i mnd inkl.samtaler til fastlf og mobil, ikke servicenr. Greitt, da har vi det å forholde oss til.Har et slikt abbonement og er kjempefornøyd:) Talk More, One call og lignende skal leve de også.''

Selvsagt skal de leve av noe, men poenget er at de spekulerer i at 5-sifrede nummer ikke er med i kalkulatoren til NPT. Derfor er akkurat disse nummerene dyrere hos dem.

Med vennlig hilsen

De 5-sifrede numrene er vel dyrere hos f.eks. Telenor også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...