Gå til innhold

Forslag til babygave?

Anbefalte innlegg

Gjest snart godnatt

Nei, jeg tror det er mer vanlig med litt småtteri etter fødsel. Som noen klær, kroppsprodukter osv.

Bestikk, kopper, eventyrbøker osv er for meg gaver til dåpsdag :o)

Jeg trodde hun var ute etter andre ting enn klær og slike produkter, så det var derfor jeg kom med slike forslag. Ellers er jo klær hyggelige ting, og dusjsåpe, lotion, håndkle, babyteppe, lue, votter, rangle.

Fortsetter under...

Alt etter hva mor har snakket om tidligere eller ikke, ville jeg kanskje tenkt litt på det.

Jeg kjøpte selv bæresjal til min lille tulle etter at vi kom hjem fra sykehuset. Valgte et bæresjal, og forguder det. Finnes mange flotte slike sjal, eller andre typer bæretøy. Jeg er ingen typisk fanatiker av bæresjal, men jeg er veldig glad i å ha hendene frie, samtidig som jeg kan ha ungen tett innpå meg.

Lilletuppa vår elsker bøker, så jeg satte personlig veldig pris på gode barnebøker.

Det finnes mange flotte serviser der ute som barnet kan ha stor glede av oppover årene.

Men, vel så viktig som den perfekte gaven til babyen, ville jeg kanskje heller satset på noe flott til ho mor. Og er hun av typen som liker spa, hudpleie eller veldig glad i frisøren, ville jeg kanskje satset på en ekstra søt kjole, eller et søtt smykke til babyjenta, og heller brukt penger på å skjemme bort mor.

Hørte så vidt et program på radioen i dag, da det var snakk om at "alle" ønsker seg barn, men få er så lei seg som etter det... Den beste tiden er kanskje når barnet er rundt 6mnd, og etter det går det bare nedover og er ofte verst rundt 3 årsalderen.

Så da fortjener ho mor noe ekstra. :-)

Takk for svar :) Jeg heller mer og mer mot å heller satse på gave til den nybakte mamma'n. Men så er spørsmålet hva jeg skal finne på der. Kremer er utelukket, men spa time er jo en idé.

Fotoalbum/fotoramme/eventyrbok/fleeceteppe/skrin til "min første tann"/pysjamas (større str enn de minste)/sengetøy/badeleker.

Jeg vurderer å kjøpe en litt mindre ting til baby'en og heller satse mer på gave til mamma'n.

Men eventyrbok - har du noe å anbefale? Er Den Store Eventyr Boken ok?:)

Annonse

Hvis du har god råd og vil bruke penger så anbefaler jeg å gi et verdifullt bilde til barnet som kan henge på rommet hennes i alle år. Det kan gjerne være eventyrbilde så appellerer til barn, eller noe som setter fantasien i sving i årene som kommer. Jeg ville også anbefalt en gave til mor, noe mindre kostbar, men likevel av verdi. Selv ville jeg satt pris på silkeskjerf, hudpleieprodukter, parfyme eller lignende.

Hvis det er tenkt dåp ville jeg gitt gave til barnet alene og da muligens klassiske bøker som eventyr eller noe som passer for barn like godt som voksne.

Ja et bildet er faktisk en fin idé men barnerommet er ikke så stort og allerede litt overfylt så jeg tror kanskje ikke det er så mye plass til et nytt bilde. Hmm

Men skal definitivt kjøpe noe til mamma'n også!

hva med produsere noe selv? jeg strikket en stor ape til tantebarnet mitt, da hun ble født, hun er veldig glad i den. Alltid hyggelig med noe en har laget selv.

et smykke?

Hehe jeg har aldri prøvd å strikke engang. Nei jeg tror nok jeg må satse på å kjøpe noe :-)

Snakk med mor og finn ut hva de ønsker seg.

Bodyer kan man nesten ikke få for mye av, og skal man ha det litt festlig kan man finne noe morsomt her: http://www.probat.no/ny/probat/bebis/

Hvis ikke foreldrene allerede har kjøpt alt de trenger av praktiske ting/utstyr, kan du helt sikkert få lov til å bidra der med alt fra vognpose til bilstol og uteklær.

Støtter forøvrig de som sier at akkurat på sykehuset kan det godt være mor som får en oppmerksomhet, og så kan du heller slå til mer når det er dåp siden du skal være fadder.

Takk for svar :)

Annonse

Hehe jeg har aldri prøvd å strikke engang. Nei jeg tror nok jeg må satse på å kjøpe noe :-)

Evnt så kan du jo henvende deg til en butikk og spørre om de har et produkt som det kan se ut som om du har strikket ;-) Det må jo se naturlig og hjemmestrikket ut, med sjarmerende feil.

Takk for svar :) Jeg heller mer og mer mot å heller satse på gave til den nybakte mamma'n. Men så er spørsmålet hva jeg skal finne på der. Kremer er utelukket, men spa time er jo en idé.

Nå nærmer det seg et år siden fødsel her i huset. Ble litt spesielt siden det var nesten tre måneder for tidlig. Men merker nå at jeg hadde satt veldig pris på en gave til meg, da i form av et eller annet som føles som luksus. :-) Spa hadde vært midt i blinken. Men et hotellopphold sammen med ei god venninne hadde også vært flott. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...