Gå til innhold

Blasfemi ga livsvarig fengsel for far og sønn...

Anbefalte innlegg

Gjest det kristne sørland

...i Pakistan

''De to ble arrestert i april i fjor og tiltalt for blasfemi. Anklagene gikk ut på at Mohammad Shafi (47) og Mohammad Aslam (20) hadde revet ned en plakat med koranvers utenfor sin grønnsaksbutikk. Deretter skal de ha revet den i stykker og trampet på den.

Mandag ble de to dømt til fengsel på livstid i Muzaffargahr, en by som ligger i ett av Pakistans mest konservative områder. Dommen falt få dager etter at guvernøren i provinsen Punjab, Salman Taseer, ble drept av sin livvakt fordi han ønsket å endre blasfemiparagrafen.

Drapsmannen har senere blitt hyllet av konservative muslimer.

Blasfemi kan straffes med døden i Pakistan, men så langt har ingen blitt henrettet. ''

http://www.aftenbladet.no/utenriks/1316718/Blasfemi_ga_livsvarig_fengsel_for_far_og_soenn_i_Pakistan.html

De er kanskje litt for strenge, disse muhammedanerne?

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• morsan

1

• Angustia

1

Mest aktive i denne tråden

Ja, og disse kristne er kanskje litt for terroristiske?

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/dec/27/africa-lords-resistance-army

Kanskje du burde rydde opp hos deg selv først? (Du vet det med bjelker og fliser og øyner og sånn?)

Gjest Klinkekula

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/dec/27/africa-lords-resistance-army

Kanskje du burde rydde opp hos deg selv først? (Du vet det med bjelker og fliser og øyner og sånn?)

Hold deg til saken Sør!

Gjest det kristne sørland

Det viser jo bare at negern ikke kan styre selv.

Annonse

Gjest det glade sørland

Det er ikke mange år siden land i Europa sendte 6 millioner jøder, syke, osv til konsentrasjonsleire, så du kan selvsagt diskutere om det overhodet finnes noen siviliserte land.

Og der ble denne tråden hitlet også. Som forventet med andre ord.

Og der ble denne tråden hitlet også. Som forventet med andre ord.

Takk. Det er fint at du klargjør at du ikke har noen argumenter. Du kunne selvsagt sagt det i det første innlegget ditt, selv om det vel egentlig var klart allerede da.

Gjest segunda

Jeg forstår ikke poengene dine. Dette er grusomt uansett andre grusomheter. Det er ikke snakk om i innlegget at alle muslimer er slik eller sånt så vidt jeg leser det.

Annonse

Jeg forstår ikke poengene dine. Dette er grusomt uansett andre grusomheter. Det er ikke snakk om i innlegget at alle muslimer er slik eller sånt så vidt jeg leser det.

''Det er ikke snakk om i innlegget at alle muslimer er slik eller sånt så vidt jeg leser det.''

Tror du "det kristne sørland" tror de fleste muslimer er hyggelige og normale mennesker?

Hvis det bare var "grusomheten" som var poenget, hvorfor da KUN historier med muslimer, og aldri med andre religioner, på tross av at det åpenbart er nok å ta av.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

''Det er ikke snakk om i innlegget at alle muslimer er slik eller sånt så vidt jeg leser det.''

Tror du "det kristne sørland" tror de fleste muslimer er hyggelige og normale mennesker?

Hvis det bare var "grusomheten" som var poenget, hvorfor da KUN historier med muslimer, og aldri med andre religioner, på tross av at det åpenbart er nok å ta av.

Med vennlig hilsen

Jeg synes ikke det er verdt å spekulere i om "det kristne sørland" hensikter med innlegget.

Det blir feil i mine øyne å trekke frem andre grusomheter for å "forklare".

Jeg synes ikke det er verdt å spekulere i om "det kristne sørland" hensikter med innlegget.

Det blir feil i mine øyne å trekke frem andre grusomheter for å "forklare".

Jeg forklarer ikke, og langt mindre unnskylder.

Poenget er at man kan trekke frem en million grusomheter fra rundt i verden. Hvis man kun trekker frem de som "buddhister" gjør så er det ikke grusomhetene som er poenget, men å sverte buddhister.

Og det er et vesentlig poeng.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Poenget er at man kan trekke frem en million grusomheter fra rundt i verden. Hvis man kun trekker frem de som "buddhister" gjør så er det ikke grusomhetene som er poenget, men å sverte buddhister.

Med vennlig hilsen

Det å kategorisere mennesker blir alltid gjort. Det blir ikke nødvendigvis bedre å trekke frem Pakistanere i dette tilfellet og religionen er et poeng. Fundamentalisme er et økende problem.

Det å kategorisere mennesker blir alltid gjort. Det blir ikke nødvendigvis bedre å trekke frem Pakistanere i dette tilfellet og religionen er et poeng. Fundamentalisme er et økende problem.

''Det å kategorisere mennesker blir alltid gjort.''

Hvis jeg trålte gjennom internett, og fant masse eksempler på kvinner som har gjort noe galt (drept mannen sin, kvinnelige seriemordere, kvinner som drepte ungene sine, osv osv) og startet tråder om disse kvinnene og hvor grusomme de er.

Ville du da trodd at:

1) Jeg var opptatt av grusomhet (myrdede unger), og det er bare tilfeldig at gjerningspersonene alltid er kvinner, eller

2) Jeg hatet/mislikte kvinner

?

=====

'' Det blir ikke nødvendigvis bedre å trekke frem Pakistanere i dette tilfellet og religionen er et poeng. Fundamentalisme er et økende problem.''

Jo, men det er et "problem" for å si det mildt, at (hovedsakelig) kristne i Uganda vil ha dødsstraff for homofile. Likevel så blir ikke det nevnt særlig ofte....

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

...men du selv trakk fram overgrepssaken fra Alvdal nærmest som et slags bevis på hvorfor man ikke burde la barna sine vokse opp på landet...

Gjest segunda

''Det å kategorisere mennesker blir alltid gjort.''

Hvis jeg trålte gjennom internett, og fant masse eksempler på kvinner som har gjort noe galt (drept mannen sin, kvinnelige seriemordere, kvinner som drepte ungene sine, osv osv) og startet tråder om disse kvinnene og hvor grusomme de er.

Ville du da trodd at:

1) Jeg var opptatt av grusomhet (myrdede unger), og det er bare tilfeldig at gjerningspersonene alltid er kvinner, eller

2) Jeg hatet/mislikte kvinner

?

=====

'' Det blir ikke nødvendigvis bedre å trekke frem Pakistanere i dette tilfellet og religionen er et poeng. Fundamentalisme er et økende problem.''

Jo, men det er et "problem" for å si det mildt, at (hovedsakelig) kristne i Uganda vil ha dødsstraff for homofile. Likevel så blir ikke det nevnt særlig ofte....

Med vennlig hilsen

Problemene med muslimsk fundementalisme er nær oss og rører oss direkte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...