Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du tåler å spise mye fett så er denne dietten en veldig fin måte å gå ned i vekt på. Liker du bacon, egg, smør, fløte, kjøtt, fisk, fugl helst med fettrand, masse grønnsaker, så er dette kostholdet noe for deg.

Du vil se at du raser ned i vekt om du greier å holde den. Du må kutte ut brød, poteter, ris, pasta og sukker. Kjøp deg gjerne en god bok. Atkins har jo en filosofibok innenfor dette som forklarer veldig bra hva som skjer. Det finnes sikkert også flere.

Det du vil oppdage etter 2-5 dager er at du ikke lenger har så lyst på noe søtt, eller noe godt. Blodsukkeret holder seg stabilt og du unngår alle disse svingningene som jo fører til økt utskillelse av insulin og derved vektøkning.

Jeg har selv gått for et annet kosthold. Inger`s fibermat har jeg funnet ut har et kosthold som er mere etter min stil. Jeg kutter også sukker, men spiser meget grovt brød, lettprodukter, er ikke redd poteter og grønnsaker. Spiser en til to lett-youghurt med 2-3 ss kli pr dag for å øke forbrenningen. Tillater meg også et par frukter pr dag. Bør da gå ned ca 1 kg pr uke. Inger`s kokebok anbefales å lese :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359039-ketolyse-kuren/#findComment-3098581
Del på andre sider

Gjest ompalompa

At den er omstridt er ikke så rart, fordi de som er tilhenger av den; kan være ganske så fanatiske. De vil ikke høre på noen andre for å si det slik. Har lest mye på lavkarbo sidene selv, og blir overrasket hvilken "sekt" det er blitt. Der setter de til og med babyer på slik diett, selv om fastlegen deres fraråder det.

De sier blant annet: at du skal ikke telle kalorier, kun karbohydrater. da er det noe som skurrer hos meg. for når du leser hva enkelte skriver;" klarer nesten bare å spise en eller to ganger til dagen osv." Da sier det jo seg selv; hvis du kun spiser et måltid til dagen, så vil du selvfølgelig miste vekt. Eller: spiste egg og bacon til frokost; ble ikke sulten før kl 13! SELVFØLGELIG! Eller en dame var så fortvilet: hun gikk ikke ned i vekt. Da ba de andre henne om å liste opp hva hun spiste; og da viste det seg at hun spiste 3000 kalorier til dagen. og da måtte hun plutselig begynne å kutte på kalorier allikevel. så de motsier seg selv.

Etter som jeg har lest, så må du i tillegg ta en haug med vitaminer. Det sier seg jo nesten selv.

Har selv gått på en diett som jeg fikk av legen, og har tatt av 20 kg på 6 mnd, og da har jeg spist snop hver lørdag! og grovt brød på formiddagen! og litt ris til middag i tillegg til grønnsaker og kjøtt. og spiser også en til to frukter til dagen, noe som er bannlyst på ketolysekuren. Har nettopp vært hos legen, tok en haug med blodprøver. Alle prøver var fine, og jeg tar ingen vitaminpiller.

Som du skjønner, så liker ikke jeg ketolysekuren, nettopp pga de er så sta at de ikke vil høre på det andre spesialister osv sier. Det er jo noen professorer som hadde forsket på kuren, og fant ut at en kunne få veldig dårlig kortidshukommelse tilslutt av den. På lavkarbo freste de, helt til noen av de måtte innrømme at de hadde fått dårligere hukommelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359039-ketolyse-kuren/#findComment-3098685
Del på andre sider

• 2 uker senere...

At den er omstridt er ikke så rart, fordi de som er tilhenger av den; kan være ganske så fanatiske. De vil ikke høre på noen andre for å si det slik. Har lest mye på lavkarbo sidene selv, og blir overrasket hvilken "sekt" det er blitt. Der setter de til og med babyer på slik diett, selv om fastlegen deres fraråder det.

De sier blant annet: at du skal ikke telle kalorier, kun karbohydrater. da er det noe som skurrer hos meg. for når du leser hva enkelte skriver;" klarer nesten bare å spise en eller to ganger til dagen osv." Da sier det jo seg selv; hvis du kun spiser et måltid til dagen, så vil du selvfølgelig miste vekt. Eller: spiste egg og bacon til frokost; ble ikke sulten før kl 13! SELVFØLGELIG! Eller en dame var så fortvilet: hun gikk ikke ned i vekt. Da ba de andre henne om å liste opp hva hun spiste; og da viste det seg at hun spiste 3000 kalorier til dagen. og da måtte hun plutselig begynne å kutte på kalorier allikevel. så de motsier seg selv.

Etter som jeg har lest, så må du i tillegg ta en haug med vitaminer. Det sier seg jo nesten selv.

Har selv gått på en diett som jeg fikk av legen, og har tatt av 20 kg på 6 mnd, og da har jeg spist snop hver lørdag! og grovt brød på formiddagen! og litt ris til middag i tillegg til grønnsaker og kjøtt. og spiser også en til to frukter til dagen, noe som er bannlyst på ketolysekuren. Har nettopp vært hos legen, tok en haug med blodprøver. Alle prøver var fine, og jeg tar ingen vitaminpiller.

Som du skjønner, så liker ikke jeg ketolysekuren, nettopp pga de er så sta at de ikke vil høre på det andre spesialister osv sier. Det er jo noen professorer som hadde forsket på kuren, og fant ut at en kunne få veldig dårlig kortidshukommelse tilslutt av den. På lavkarbo freste de, helt til noen av de måtte innrømme at de hadde fått dårligere hukommelse.

'';" klarer nesten bare å spise en eller to ganger til dagen osv." Da sier det jo seg selv; hvis du kun spiser et måltid til dagen, så vil du selvfølgelig miste vekt.''

Om man spiser bare 1-2 måltider om dagen så består disse av såpass mye kalorier i form av fett at det er nok til å holde forbrenningen oppe såpass lenge. På ketolyse skal man spise når man er sulten og stoppe når man er passe mett.

''Eller: spiste egg og bacon til frokost; ble ikke sulten før kl 13! SELVFØLGELIG!''

? Hva mener du her? Egg og bacon (eller som jeg ofte spiser - kokte egg med smør og kaviar) holder blodsukkeret ditt stabilt og fint og du trenger ikke påfyll etter et par timer. Hva er negativt ved det?

''Eller en dame var så fortvilet: hun gikk ikke ned i vekt. Da ba de andre henne om å liste opp hva hun spiste; og da viste det seg at hun spiste 3000 kalorier til dagen. og da måtte hun plutselig begynne å kutte på kalorier allikevel. så de motsier seg selv.''

Alle jeg har truffet der inne sier at om man har mye å gå ned (type 10-15 kg +) så trenger man ikke telle kalorier, men for noen som er nesten nede på ønsket vekt så må man se litt på kaloriene også, da har jo kroppen bruk for mindre brensel enn før. Det er da bare logisk.

''Etter som jeg har lest, så må du i tillegg ta en haug med vitaminer. Det sier seg jo nesten selv.''

Den har jeg stusset på også, men det gjelder helst de som spiser veldig lite grønnsaker da, de som går i ketose. Selv spiser jeg såpass med grønnsaker og karbohydrater (linser, bønner eller kikerter) at jeg ikke tar noe ekstra tilskudd. Forøvrig er det da vanvittig mange på "vanlig høykarbo" som knasker kosttilskudd og vitaminpiller også. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359039-ketolyse-kuren/#findComment-3104493
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...