Gå til innhold

Nei til EU er kunnskapsløse

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke enig med deg!

Du har noen gode argumenter, men ikke mange nok til at jeg skifter mening.

Bare det at Jagland har lyst til å bli en av pampene i EU, får meg til å fryse på ryggen.

Vet ikke om du husker skandalen med frukten som ble fraktet nesten jorden rundt pga EU direktiver? Da den endelig kom frem var al fruktent selvfølgelig råtten...

Jeg tror Norge kan klare seg selv, uten EU!!

''Jeg er ikke enig med deg!''

Det er ikke noe argument. Tvert i mot! ;-)

''Du har noen gode argumenter, men ikke mange nok til at jeg skifter mening.''

Igjen, jeg savner seriøse motargumenter, som ikke bare er anekdoter/eksempler. Selvsagt finner du masse eksempler på idioti – det skulle bare mangle, det handler om et system for over 300 millioner mennesker.

''Bare det at Jagland har lyst til å bli en av pampene i EU, får meg til å fryse på ryggen.''

Tja – under ditt system (nasjonalstater) så ble han statsminister!

''Vet ikke om du husker skandalen med frukten som ble fraktet nesten jorden rundt pga EU direktiver? Da den endelig kom frem var al fruktent selvfølgelig råtten...''

Igjen, dette er bare tulleeksempler, Hidi. Du finner slikt hele dagen i et hvilket som helst system, også i Norge.

''Jeg tror Norge kan klare seg selv, uten EU!!''

At vi overlever gjør vi selvsagt, men det er mye ekstrajobb, og vi mister innflytelse.

Fortsetter under...

Leser mange forskjellige utenlandske aviser, søker på google om informasjon, diskuterer med mennesker som er både i for og i mot EU etc!

Og jeg finner ikke mye positivt om EU! Utrolig mange mennesker i flere land er negative til EU, selv om de selv er et EU land.

Se på lederne i EU, en gjeng maktsyke gamle menn, som hever skyhøye lønninger, og utsteder direktiver i hytt og vær...:(

''Leser mange forskjellige utenlandske aviser, søker på google om informasjon, diskuterer med mennesker som er både i for og i mot EU etc!

Og jeg finner ikke mye positivt om EU! Utrolig mange mennesker i flere land er negative til EU, selv om de selv er et EU land.''

Selvsagt! Hvor mange folk i Norge er det ikke som sutrer over regjeringen, og får det til å høres ut som om de bor i Nord-Korea? Det er klart det er mye galt med EU, men det er enda mer galt uten EU.

''Se på lederne i EU, en gjeng maktsyke gamle menn, som hever skyhøye lønninger, og utsteder direktiver i hytt og vær...:( ''

Igjen, dette er et tulleeksempel. Bortsett fra at de «maktsyke gamle mennene» neppe er mer maktsyke og neppe tjener mer enn tilsvarende i nasjonalstaten, så er den utgiften forsvinnende liten sammenlignet med å bli kvitt utallige toll- og passkontroller. Bare tenk hvor mye det vil koste i året hvis hver person skal stå 10 minutter i kø hver gang de krysser en grense, eller hvis milliarder av pakker skal fortolles. Det vil være ufattelig dyrt, og det vil være null inntekter.

hidi, the scorpion

''Jeg er ikke enig med deg!''

Det er ikke noe argument. Tvert i mot! ;-)

''Du har noen gode argumenter, men ikke mange nok til at jeg skifter mening.''

Igjen, jeg savner seriøse motargumenter, som ikke bare er anekdoter/eksempler. Selvsagt finner du masse eksempler på idioti – det skulle bare mangle, det handler om et system for over 300 millioner mennesker.

''Bare det at Jagland har lyst til å bli en av pampene i EU, får meg til å fryse på ryggen.''

Tja – under ditt system (nasjonalstater) så ble han statsminister!

''Vet ikke om du husker skandalen med frukten som ble fraktet nesten jorden rundt pga EU direktiver? Da den endelig kom frem var al fruktent selvfølgelig råtten...''

Igjen, dette er bare tulleeksempler, Hidi. Du finner slikt hele dagen i et hvilket som helst system, også i Norge.

''Jeg tror Norge kan klare seg selv, uten EU!!''

At vi overlever gjør vi selvsagt, men det er mye ekstrajobb, og vi mister innflytelse.

''Igjen, jeg savner seriøse motargumenter, som ikke bare er anekdoter/eksempler.''

Har sagt til deg at jeg er elendig på motargumenter, men det betyr ikke at mine meninger er uten verdi!

Jeg vet mye, men hukommelsen min er ikke som den burde være, dessverre:(

Men både hjerte og hjerne sier NEI til EU!

Når det gjelder fri flyt av tjenester, penger og mennesker, ser jeg ikke udelt positivt på det. Kun de med mest penger kan gjøre seg nytte av det. De fattigste har ingen sjanse... Det er ikke rettferdig. og gjør de fattige enda fattigere...

''Igjen, jeg savner seriøse motargumenter, som ikke bare er anekdoter/eksempler.''

Har sagt til deg at jeg er elendig på motargumenter, men det betyr ikke at mine meninger er uten verdi!

Jeg vet mye, men hukommelsen min er ikke som den burde være, dessverre:(

Men både hjerte og hjerne sier NEI til EU!

Når det gjelder fri flyt av tjenester, penger og mennesker, ser jeg ikke udelt positivt på det. Kun de med mest penger kan gjøre seg nytte av det. De fattigste har ingen sjanse... Det er ikke rettferdig. og gjør de fattige enda fattigere...

''Har sagt til deg at jeg er elendig på motargumenter, men det betyr ikke at mine meninger er uten verdi!''

Jeg har ikke sagt at dine meninger er uten verdi, men det er nå engang slik at det heter «et argument» av den gode grunnen at man argumenterer! ;-)

''Når det gjelder fri flyt av tjenester, penger og mennesker, ser jeg ikke udelt positivt på det. Kun de med mest penger kan gjøre seg nytte av det. De fattigste har ingen sjanse... Det er ikke rettferdig. og gjør de fattige enda fattigere... ''

Alternativet til «fri flyt av tjenester, penger og mennesker» er fri flyt av «fri flyt av tjenester og penger» (men ikke mennesker). Det vil si at menneskene har flere restriksjoner enn pengene, som flyter fritt.

Tvert i mot har EU og Schengenavtalen vært med på å la «fattige land» i EU, eksportere til de rike landene (uten umulige tollbarrierer), og la folk søke jobb i rike land, og sende penger hjem.

Det er MANGE tunge argumenter for EU.

Jeg er ikke enig med deg!

Du har noen gode argumenter, men ikke mange nok til at jeg skifter mening.

Bare det at Jagland har lyst til å bli en av pampene i EU, får meg til å fryse på ryggen.

Vet ikke om du husker skandalen med frukten som ble fraktet nesten jorden rundt pga EU direktiver? Da den endelig kom frem var al fruktent selvfølgelig råtten...

Jeg tror Norge kan klare seg selv, uten EU!!

Et eksempel (fra Norge):

"NAV tvinger foreldre til å betale barnas husleie"-tråden her.

Det vil alltid være tusenvis av eksempler på slikt.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Det høres helt merkelig ut for meg hvis alle dolere er mot EU, og ikke ser det slik ut i denne tråden.

Jeg kategoriserer meg som mot EU, men for europeisk samarbeid. Jeg støtter ikke dine argumenter i denne tråden, bl.a. så er ikke det aktuelt å sammenligne med det som var før EU. Europeisk union går helt tilbake etter krigen, og en av argumentene for EU er at ikke europeiske land skal krige mot hverandre.

Norge er medlem av NATO, og en av mine argumenter mot EU er at jeg ikke vil se EU eller Europa som militær makt slik jeg føler at det kan bli eller er allerede. Norge har f.eks. gjort mye i Sri Lanka som ikke ville vært mulig hvis vi hadde vært medlemmer av EU.

Vi europeere er nødt til å samarbeide om valuta, pass, handel osv. I våre dager er det vanlig å bo i et land og jobbe i et annet. Norge og Sverige er nordiske land og innenfor Norden har det lenge vært samarbeid som f.eks. at vi ikke trenger oppholds- og arbeidstillatelse hos hverandre. Det har vært til gode for alle parter og aldri noen diskusjoner om det.

Nei til EU har invitert meg gang på gang til å bli med og jeg har sagt nei hver gang. De er altfor bastante i sin motstand. At det går rykter om at Jagland vil ha en høy stilling i EU gjør meg ingenting. Jeg er mer bekymret for den fakta at Carl I. Hagen ønsker å bli ordfører i Oslo.

Annonse

Leser mange forskjellige utenlandske aviser, søker på google om informasjon, diskuterer med mennesker som er både i for og i mot EU etc!

Og jeg finner ikke mye positivt om EU! Utrolig mange mennesker i flere land er negative til EU, selv om de selv er et EU land.

Se på lederne i EU, en gjeng maktsyke gamle menn, som hever skyhøye lønninger, og utsteder direktiver i hytt og vær...:(

Okei, så du har med andre ord ingen seriøse kilder å vise til. Det var betryggende og urovekkende på samme tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...