Gå til innhold

Oppdatering fra jubalong70

Anbefalte innlegg

I dag fikk vi telefon fra St. Olavs. Svulsten var i hovedsak godartet, men de fant også kreftceller der :(

Kontrollen ved kirurgisk avdeling har blitt avlyst, og vi får innkalling til kontroll ved barnekreftavdelingen. De skal ta MR og etter det blir det bestemt hva som skal skje videre.

Det var ingenting som hastet, og det ville ikke bli startet med cellegift i første omgang.

Så nå er det bare å prøve å ikke bekymre seg for mye. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare det.

Sliter allerede med søvn og dårlig appetitt...

Likevel er det godt å vite litt mer, selv om jeg sitter med 1000 spørsmål som nok ingen har svar på enda :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359087-oppdatering-fra-jubalong70/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

16

• frosken

4

• Katt-ja

4

• hidi, the scorpion

2

Mest aktive i denne tråden

Skjønner godt dette var en trasig beskjed å få, selv om det også kunne vært langt verre..... Dere får fokusere på at legene faktisk sa at det ikke hasta, så vil jeg tro de føler de har full kontroll over dette og at det skal gå bra!

Sender dere en god klem og masse gode vibber!

hidi, the scorpion

'' Sliter allerede med søvn og dårlig appetitt... ''

Ikke det spor rart! Ingenting i verden er verre enn uvisshet, når det gjelder barna våre!

Du bør kanskje selv oppsøke lege og få milde sovetabletter. Tolvon hjelper både på søvn, appetitt og milde depresjoner.

Du må jo holde deg sterk for barnet ditt, og samtidig passe på deg selv!

Jeg ber for dere alle, jubalong70!

Mange klemmer fra

Godartet svulst med kreftceller i? Den var ny.

Krysser fingrene for at dette går av i likeste laget! de sa jo i hovedsak godartet!

Fingerkryssende hilsen fra

Svulsten besto av veldig mye - mest "modne terratomer", eller noe slikt. Dette er godartede celler. Men så var det også noen umodne celler i den - og de er ikke godartet.

Så vidt jeg har forstått...

Skjønner godt dette var en trasig beskjed å få, selv om det også kunne vært langt verre..... Dere får fokusere på at legene faktisk sa at det ikke hasta, så vil jeg tro de føler de har full kontroll over dette og at det skal gå bra!

Sender dere en god klem og masse gode vibber!

Tusen takk, togli :)

Annonse

'' Sliter allerede med søvn og dårlig appetitt... ''

Ikke det spor rart! Ingenting i verden er verre enn uvisshet, når det gjelder barna våre!

Du bør kanskje selv oppsøke lege og få milde sovetabletter. Tolvon hjelper både på søvn, appetitt og milde depresjoner.

Du må jo holde deg sterk for barnet ditt, og samtidig passe på deg selv!

Jeg ber for dere alle, jubalong70!

Mange klemmer fra

Tusen takk, hidi.

Jeg er veldig redd for å ta sovetabletter, fordi jeg stort sett er alene med ungene og vil være helt klar hvis det skulle være noe med dem.

Dessuten, er det ikke slik at de fleste sovetabletter enten hjelper med innsovning eller med "fortsatt" soving, ikke begge deler. Og jeg sliter med begge deler. Vanskelig å sovne, og våkner stadig opp med vansker for å sovne, samt at jeg er fullt våken veldig tidlig (5-tiden).

Men du har så rett. Jeg må ta vare på meg selv også, for å kunne ta vare på de rundt meg...

Svulsten besto av veldig mye - mest "modne terratomer", eller noe slikt. Dette er godartede celler. Men så var det også noen umodne celler i den - og de er ikke godartet.

Så vidt jeg har forstått...

Hm. Jeg så for meg sånne celleforandringer som man kan ha i livmorhalsen...? De er ikke farlige, men kan bli det..

Krysse fingre for at det er noe slikt!

Gode ønsker fra Enolafamilien.

Dette har jeg selvfølgelig ingen nyttige svar på, så det eneste jeg kan gjøre er å ønske dere masse, masse lykke til, og kjempehåper på alt blir fint, og at det blir full friskmelding så fort som bare mulig! :)

Og legge til, som en liten trøstehistorie, at fetteren min hadde kreft (en ganske stygg variant også) og folk ble redde, fortvilte og søvnløse, men han har ikke en gang et bittelite snev av noen ting lenger,og er frisk som en fisk og god som gull igjen, og behandlingen hans var heller ikke særlig langvarig.

Sympati og tvitvi til dere! :)

hidi, the scorpion

Tusen takk, hidi.

Jeg er veldig redd for å ta sovetabletter, fordi jeg stort sett er alene med ungene og vil være helt klar hvis det skulle være noe med dem.

Dessuten, er det ikke slik at de fleste sovetabletter enten hjelper med innsovning eller med "fortsatt" soving, ikke begge deler. Og jeg sliter med begge deler. Vanskelig å sovne, og våkner stadig opp med vansker for å sovne, samt at jeg er fullt våken veldig tidlig (5-tiden).

Men du har så rett. Jeg må ta vare på meg selv også, for å kunne ta vare på de rundt meg...

Tolvon er ikke en sovemedisin, men et mildt antidepressiva og en av bivirkningene er økt matlyst... Man blir søvnig og sovner, men ikke veldig tungt. Jeg våknet fort om dattera mi lagde lyder eller gråt, og jeg hadde ingen tretthetsfølelse dagen etter.

Jeg fikk dem fordi jeg sov dårlig og var svært undervektig, og begge deler ordnet seg ganske fort;))

Selv kan jeg bare ane hvor fryktelig det er med alvorlig sykt barn, da jeg har vært forskånet for det....Men som mor, kan jeg skjønne din bekymring og smerte!

Og forhåpentligvis er barnet ditt et mirakelbarn!

Klem

Annonse

Søren også - det skulle jo ha vært 100% positivt svar... :(

Men, når det først ikke var det, hørtes det jo relativt uskyldig ut - men jeg skjønner at det er tungt likevel - og jeg hadde sikkert vært rimelig bekymret - for ikke å si hysterisk...

Masse lykke til med gjennomføring av behandlig - og med å takle dagene som kommer selv om du er trist og bekymret!

Utrolig kjipt med uvissheten og alle de ubesvarte spørsmålene :(

Jeg håper dere får innkallingen fortere enn svint slik at du kan få de svarene du trenger for å kunne sove bedre.

Sist, men ikke minst er dette en påminnelse til meg sjøl om at mine egne frustrasjoner over Datras lus og Guttungens omgangssyke blir minimale. Det skal jeg huske på neste gang jeg får lyst til å klage høylytt. ;)

Varme tanker og klem til deg, Jubalong.

Huffameg, jeg skjønner godt at du blir redd og bekymret - for når det gjelder ungene våre er vi så sårbare at det nesten ikke er til å begripe. Og ordet "kreft" er mat for mamma-angsten. :(

Men du får prøve å si til deg selv at det er en god ting at selve svulsten var godartet. Det er garantert et godt tegn at legene sier det ikke haster. Og alt tyder på at dere har kommet til sykehus og behandling i god tid - noe som i og for seg er griseflaks.

Jeg krysser fingrene for dere. Varme tanker og oppmuntrende klemmer fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...