Gå til innhold

på vegne av tidligere, straffedømt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..person jeg kjenner : Noen som vet hvor langt tid, om noen gang, det tar før vedkommende kan reise til USA?

Kommer dette an på alvorlighetsgrad på dom? Hjelper det om man har bekjente i USA som kan "gå god" for personen?

Jeg har reist mye frem og tilbake til USA, men dette vet jeg faktisk ikke..Og : hvis vedkommende først får riktige utreisepapierer, hvor stor er sjansen for å bli snudd i døra når man ankommer USA?

Tusen takk om noen har peiling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra minnet: vedkommende må søke om visum fra ambassaden, og fikse det slik før de reiser. Det er ikke slik at de nødvendigvis aldri slipper inn, men det er heller ingen selvfølge.

Med vennlig hilsen

Gjest Klinkekula
Skrevet

Fra minnet: vedkommende må søke om visum fra ambassaden, og fikse det slik før de reiser. Det er ikke slik at de nødvendigvis aldri slipper inn, men det er heller ingen selvfølge.

Med vennlig hilsen

Dvs. å reise til ambassaden i Oslo.

hidi, the scorpion
Skrevet

I følge det jeg vet, så har straffedømte ingen sjanse til å komme inn til USA:(

Skrevet

Med vennlig hilsen

Takker. Sjekke ambassaden er jo egentlig litt innlysende i denne sammenhengen ja, det skal jeg gjøre. Men jeg er ikke hypp på at vedkommende gir fvra seg navnet sitt der liksom, for tenk hvis de ikke var oppmerksomme på ham, også blir de det liksom når han spør? Men det går jo an å sjekke i prinsippet:)

Skrevet

Men folk som har sittet inne har jo innimellom kommet seg på USA ferie allikevel..? Jeg bare lurer litt på hvordan de gjorde det! ;)

Skrevet

uansett hva de er dømt for?

hidi, the scorpion
Skrevet

Men folk som har sittet inne har jo innimellom kommet seg på USA ferie allikevel..? Jeg bare lurer litt på hvordan de gjorde det! ;)

Aner ikke! Men siden 9/11 har de skjerpet rutinene sine kraftig, og alle som sitter på fly til USA må fylle ut ganske detaljerte skjemaer før flyet i det hele tatt har landet...

Var bare såvidt John Lennon fikk komme inn i USA, etter å ha røkt pot i England, men han hadde tross alt mange mektige mennesker til å tale sin sak...;)

hidi, the scorpion
Skrevet

uansett hva de er dømt for?

Det er jeg ikke helt sikker på! Vet bare at straffedømte ikke står særlig høyt i kurs hos myndighetene i USA!

Straffedømt betyr jo at de har sonet fengselstraff...

Skrevet

Jeg vet i alle fall om en som satt i fengsel for å kjøre for fort som var på USA-ferie. Ganske visst var det en del år etter, men...

Gjest segunda
Skrevet

Det kommer helt anpå alvorlighetsgraden. De som har fått en dom må søke visum og kan ikke reise som turister. Hvis det er brudd på menneskerettigheter kan de risikere aldri å få reise dit. Det inkluderer dommer for narkotika og drap.

Jeg har fått besøk av personer som søkte visum siden de hadde vært dømt til å betale en kraftig bot, og det gikk helt greit. Hvis ambassaden gir ut visum er det lite sannsynlig at de blir stoppet i immigrantskontrollen i USA.

Skrevet

Det kommer helt anpå alvorlighetsgraden. De som har fått en dom må søke visum og kan ikke reise som turister. Hvis det er brudd på menneskerettigheter kan de risikere aldri å få reise dit. Det inkluderer dommer for narkotika og drap.

Jeg har fått besøk av personer som søkte visum siden de hadde vært dømt til å betale en kraftig bot, og det gikk helt greit. Hvis ambassaden gir ut visum er det lite sannsynlig at de blir stoppet i immigrantskontrollen i USA.

Takk! :) Oppklarende!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...