Gå til innhold

Bør jeg gå på jobb i morgen?

Gjest Det lønner seg ikke å være eplekjekk

Anbefalte innlegg

I 10 år har jeg tatt infuensavaksinen og den har virket på meg.Derfor har jeg vært ganske eplekjekk og sagt at jeg får ikke influensa. Neida:-) Men jeg glemte å banke i bordet.

Nå har jeg vært sengeliggende i 2 døgn. Jeg kjente allerede på søndag at jeg ikke var i form. Jeg gikk på skøyter den dagen, men følte jeg ikke var i form. Om kvelden hadde jeg noen gjester på Taco. Da begynte jeg å bli stiv/vondt i nakken, begynte å få vondt i ryggen og jeg holdt på å sovne.

Jeg var på jobb mandag, men gledet meg bare til å komme hjem og legge meg under dyna og siden har jeg ligget der, hele tirsdagen og hele dagen i dag. Sovet sovet og sovet. Har både frosset og badet i svette. Ungene har handlet og laget seg middag selv, men det sørgelige juletreet griner mot meg.

Nå i kveld føler jeg meg bedre. Har tatt meg en dusj nå i kveld og den dusjen gjorde underverker, selv om det var en kraftanstrengelse å komme seg i dusjen. Vel jeg har tatt en Pinex Forte også nå mot ryggsmertene og jeg føler meg ganske vel nå.

Det danser stjerner forran øynene mine når jeg reiser meg, men det kan komme av lite mat som jeg har kastet opp igjen.

Hvis jeg ikke drar på jobben i morgen, ender jeg sikkert opp med dårlig samvittighet hvis det viser seg at jeg er såpass frisk at jeg begynner å rydde ut jula som skulle vært gjort på mandag. Er jeg frisk nok til det, er jeg frisk nok til å være på jobb.

Jeg har fått beskjed fra jobb om ikke å komme før jeg er helt frisk, men jeg føler nå at jeg skal greie å gå på jobb i morgen, men er jeg kanskje smittsom enda?

Fortsetter under...

Hold deg hjemme minst en dag til, helst to. Tenk så dårlig samvittighet du kommer til å få, for ikke å snakke om hvor sure de andre vil bli på deg når du kommer på jobb og smitter ned alle de andre.

Smitten er i huset på jobb. Det er der jeg ble smittet. "Alle" er syke for tiden, men ja jeg skjønner hva du mener :-)

Synes det høres ut som du trenger minst en dag til i sengen - også pga smitte...

Hvis du evt får dårlig samvittighet over å kanskje være så frisk at du rydder vekk julepynt, så la være med det. ;-)

Ok:-)

Annonse

Ikke gå på jobb i morgen. Du bør holde deg hjemme både i morgen og på fredag. Du kan risikere å bli mye sykere og da tar det i hvert fall lang tid.

Ok, jeg drar nok på jobb på fredagen ihvertfall:-)

Høres ut som om du absolutt ikke har vært i form i dag, og jeg synes du med god savittighet kan være hjemme i morgen og, både for din egen del, men også for å hindre smitte.

Ok, det jeg ikke har sagt er at jeg begynte i en ny midlertidig stilling 3 januar som gjør det hele litt pinlig. Så dumt at jeg skulle bli syk en uke etter oppstart. Jeg har heldigvis samme arbeidsplass som jeg har hatt i årevis, men ny stilling for en periode.

Det blir til at jeg gjør meg sånne dumme tanker som: - Tenk om de tror at jeg ikke trives og spiller syk, men jeg fikk heldigvis en melding som beroliget meg litt :-)

Gjest bølger

Jeg skrøt også om at jeg ikke ble syk, for så å ligge med influensa noen dager etterpå. Skal aldri skryte mer.

Jeg ryddet julepynten mens jeg var syk, og hadde selvsagt dårlig samvittighet for å holde meg hjemme. Men for det første så kunne jeg ta det med ro og gjøre det innimellom sove periodene. Og for det andre så var det godt å være i litt bevegelse når jeg hadde så mye hosteanfall. Men det ble en konfliktfølelse, selv om jeg visste at jeg burde holde meg hjemme.

Det er vanskelig å være borte fra jobb. Skal stå på uansett. Så lenge jeg kommer opp av sengen, så er jeg frisk nok til å gå på jobb.

Jeg hadde jo et innlegg selv for en ukes tid siden og hadde dårlig samvittighet for å være hjemme. Det viste seg at jeg hadde lungebetennelse og fikk sykemelding. Med sykemelding var det så mye lettere å være hjemme, for da var det legen som hadde gjort valget.

Annonse

Jeg gikk ikke på jobb og jeg går ikke på jobb i morgen heller. Jeg trodde jeg var i ferd med å bli frisk, men det var bare et lite lite plaff av optimisme. Det er ingen fare for at jeg rydder ut jula.Orker ikke. Har sovet i dag også. Kastet opp i morges. Stiv i hele kroppen. Spesielt vondt i ryggen som jeg tar Pinex for og jeg lurer på om det er pinexen som gjør meg så trøtt.

Gjest ikke det

Jeg gikk ikke på jobb og jeg går ikke på jobb i morgen heller. Jeg trodde jeg var i ferd med å bli frisk, men det var bare et lite lite plaff av optimisme. Det er ingen fare for at jeg rydder ut jula.Orker ikke. Har sovet i dag også. Kastet opp i morges. Stiv i hele kroppen. Spesielt vondt i ryggen som jeg tar Pinex for og jeg lurer på om det er pinexen som gjør meg så trøtt.

Man blir ikke trøtt av pinex, så sant det ikke er forte bak.

Man blir ikke trøtt av pinex, så sant det ikke er forte bak.

Pinex forte ja, men jeg tok en i sted og ble ikke trøtt nå. Er nok bare slik at det går litt opp og ned med denne syksommen sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...