Gå til innhold

Litt sånn småsinna på fyren min..

Anbefalte innlegg

Men altså, jeg har prøvd meg allslags tryner..;p Jeg vil bare ha avklart enkelte saker og ting, og samtidig være noenlunde hyggelig å møte i morra...

Jeg pleier ikke å være dussefeminin og martyraktig jeg heller altså..

*støtt* ;)

Da foreslår jeg at du du tar den viktigste saken først, og sier til ham at det pluss et par andre ting må dere snakke om snarest. Han kan bestemme når, men det må skje i løpet av helga hvis han vil at du skal flytte med. Får dere ikke avklart ting blir du der du er inntil videre, punkt slut. Vennlig men bestemt ansikt, og så henter du ham en kald øl og smyger deg inn i armkroken hans. Det blir bra;)

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

20

• nitty-gritty

5

• frosken

4

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Her synes jeg begge må jenke seg. Han kan ikke forvente at du skal glemme alt av praktiske problemer på hjemmefronten til han føler seg klar for å snakke om det. Samtidig så er det greit at du forstår at han er sliten og ikke har lyst til å bli bombardert med alt mulig fra det øyeblikket han kommer inn døra.

Forstår jeg riktig når han ikke vil høre snakk om slikt på mail når han er ute? Det synes jeg i så fall er litt dumt.

På den måten får du delt bekymringene med ham - selv om han ikke får gjort noe med det der og da, samt at han er litt forberedt på hva som møter ham hjemme.

Hva om dere inngår en avtale der du kan sende 1 mail i uka som er tydelig merket: "PRAKTISKE PROBLEMER HJEMME" eller noe slikt. Der kan du øse ut av deg de problemene du har. Så lar du tingene ligge i de andre mailene og sms'ene dere deler når han er ute.

Han leser mailen(e) en eller annen gang før han drar hjem og er forberedt.

Så avtaler dere at dag 1 er avsatt til kos, mens dag 2 tar dere tak i det som må tas tak i.

Dette er mitt forslag som kan legges på diskusjonsbordet :)

Det er slett ingen dårlig ide å skrive på mailen at den inneholder ting han kanskje ikke har så voldsomt lyst tilå forholde seg til..så kan han forholde seg til den når det passer, bare han gjør det på et punkt..;)

Takk for gode råd! :)

Da foreslår jeg at du du tar den viktigste saken først, og sier til ham at det pluss et par andre ting må dere snakke om snarest. Han kan bestemme når, men det må skje i løpet av helga hvis han vil at du skal flytte med. Får dere ikke avklart ting blir du der du er inntil videre, punkt slut. Vennlig men bestemt ansikt, og så henter du ham en kald øl og smyger deg inn i armkroken hans. Det blir bra;)

Behørig notert! ;) Øl blir selvfølgelig sørget for i god tid..jeg er jo ikke ond heller! :D

Har ikke lest hele tråden, Så dette har kanskje blitt sagt av andre.

Men min første tanke er at det virker litt ansvars-fraskrivende å nekte å diskutere ting som gjelder "hjemmelivet" mens han er på jobb.

Jeg forstår at han ikke vil bombanderes med frustrasjon over daglige "småproblemer" som han allikevel ikke kan få gjort noe med mens han er borte.

Men det må jo gå an å snakke om saker som angår f.eks forholdet deres, avklare småting og henvendelser fra familien, og engasjere seg litt i planlegging av hva som skal skje fremover.

Mye av det du nevner er jo ting man ellers ville snakket om, eller tatt stiling til fortløpende ettersom de oppstår. Så jeg synes det virker både unaturlig og frustrerende å måtte "samle opp" en haug med ulike temaer og deretter "sette av tid" for å snakke om det.

Ihvertfall med tanke på at dere allikevel snakker sammen ofte, og dermed har anledning til å ta ting opp.

De mere viktige tingene, som din egen bo og jobb-situasjon, sier det seg jo selv at du må få klarhet i snarest mulig. Du kan jo ikke gå "på vent" til han finner det passende å prate om det.

Jeg synes du bør ta en alvorlig prat med ham der du forklarer at det fungerer dårlig for deg å ha "kommunikasjons-pauser" de periodene han er borte.

Selvom han er fysisk bortreist og føler seg distansert fra det som foregår hjemme, så er du fortsatt midt oppe i det. Og du har kanskje desto mere å ta stilling til mens han ikke er tilstede og tar "sin del.

Han har sikkert ikke tenkt på denne måten. Men forhåpentligvis forstår han dette når du forklarer din side av saken.

Nettopp, man (jeg) samler opp masse greier som må snakkes om,fordi andre igjen henvender seg til meg, og jeg får ikke tatt stilling igjen før jeg har snakka med ham. stort sett er dette temaer jeg ville snakka av meg naturlig og etterhvert, og ikke engang blitt så sur av, om jeg kunne få tatt de ett og ett,og etterhvert som de meldte seg på.

Samtidig skjønner jeg godt at man er sliten, og vil ha øl, suss og søtsnakk sånn umiddelbart etter hjemkomst. (Og det skal han da få også :))

Jeg har derimot ikke helt forståelse for at ingenting av praktisk eller problematisk natur skal kunne luftes når han er på jobb, det er jo 14 fulle dager,og det blir kunstig for meg å aldri ta ting opp underveis.Jeg er redd for å eksplodere som en annen bombe, om jeg må gå å gnure på alt fra litt viktige ting til de rene bagateller til det forvandles til nitroglyserin og tnt i hodet mitt..;)

Men her har jeg fått plenty med gode råd, og de skriver jeg meg veldig bak øret :)

Hjalp å få gode råd her, og blåse av litt damp på at det irriterte meg sånn i utgangspunktet :)

Nå gleder jeg meg bare masse, masse, masse til i morgen kveld,og all irritasjon er erstattet med ønske om innkjøp og åpning av kald pils, og å legge teppe på slitne menn og denslags sysling. :D Konfliktmateriale kan få vente noen dager.

Takk for gode råd da folkens! :)

Jammen jeg er en utykksfull person..;p Men jeg skjønner utmerket godt at jeg kan bremses litt. Jeg har bare så vondt for det. jeg er blid når jeg er blid, trist når jeg er trist, sint når jeg sint og mellow når mellow også videre. Jeg skal ha at jeg pokker ikke er utydelig hvertfall,..;) men selvsagt er det bra å kunne legge bånd på seg også. Jeg KAN det når jeg snakker med andre, men med kjæreste, gode venner, samt mutter og sånn, så har jeg i overkant lett for å være meg selv.

Du må få ham til å forstå at enten må du få lov til å putre litt sånn jevnt og trutt, eller så ender han opp med en trykk-koker som er i ferd med å ekslodere...*s*

Annonse

Vi har ikke unger, men jeg merker også at jeg er litt forbanna på hele situasjonen, jeg har nemlig IKKE anledning til å bestemme meg for at jeg tar en fjortendagerspause fra alt, og stemple det jobb..:/ på det annen side jobber jeg heller ikke ute og har 12 timers skift, så sånn sett kan jeg jo klappe igjen.

Vi driver og flytter, det er en av de tingene jeg VIL snakke mere om. fordi 1.(viktig ting) Før vi skulle bytte by skulle han nemlig vite sluttdatoen på disse (litt urimelige) pendlerperiodene, for de jeg ettertrykkelig har sagt at jeg har det utmerket i Oslo, og ikke er interessert i å flytte i det hele tatt, om dette skal strekke ut over lang tid. Skal han pendle lenge, vil jeg bli her med miljøet mitt, leiligheten min og jobben min. Han har ikke spurt sjefen sin om dette, men vi får leiekontrakt i ny by i posten denne uka. jeg føler meg litt manipulert. Har jeg først flytta blir det vanskelig å forlange at han skal ta denne samtalen, slutte i jobben sin eller finne ny, selvom jeg sa helt klart i fra til å begynne med!

2. (Litt viktig) Jeg vil ikke være den som kan nåes, også fra hans side av familien, for å svare på alt mulig, om vi skal på middag dit & dit, eller ha salongen til tante Olga og sånn. Det setter meg i klemma, jeg synes det er litt vrient å kommunisere med alle,og særlig å si nei. det kan han gjøre også.

3. (ikke veldig viktig, men irriterende;)) Jeg vil snakke med han om noe som skjedde på nyttårsaften, (som jeg synes krever både en forklaring og en unnskyldning) der han hadde 100 i promille, men som han avfeier veldig..;p

4. (ikke veldig viktig, men irriterende;))Jeg vil vite om vi har anledning på å gjøre noe med kjøkkenet dit vi flytter, for jeg synes det er helt jævlig stygt, og vil male det. eg vil vite om vi kan!! NÅ!! ;D

5. (Viktig, synes jeg) vi skal gifte oss i juni, og selvom det er morsomt å planlegge, og jeg ikke forventer at han skal ha masse meninger om bordkort og denslags, hadde det vært litt stas hvis han deltok med litt mere enn å bare dukke opp på datoen, liksom.

Sånn for eksempel, mener jeg med praktiske ting og småplukk! Men se der! der fikk jeg jo blåst av meg det verste her inne! Jeg merker at jeg er mindre småforbanna, og kanskje kan ta det her sakligere når han nå kommer hjem:)

Så fint at du ble mindre forbanna av å skrive av deg her inne, da slipper han kanskje den skyllebøtta, og dere kan bare kose dere når han kommer hjem.

MEN; etter min mening er de tingene du ramser opp ting jeg mener han ikke har lov til å melde seg ut fra selv om han er borte på jobb. Han må delta likevel, om enn på avstand. Ser at forholdet deres er så seriøst at dere skal gifte dere og holder på meg flyttning - ja da får han bare bli med på diskusjonene.

Så fint at du ble mindre forbanna av å skrive av deg her inne, da slipper han kanskje den skyllebøtta, og dere kan bare kose dere når han kommer hjem.

MEN; etter min mening er de tingene du ramser opp ting jeg mener han ikke har lov til å melde seg ut fra selv om han er borte på jobb. Han må delta likevel, om enn på avstand. Ser at forholdet deres er så seriøst at dere skal gifte dere og holder på meg flyttning - ja da får han bare bli med på diskusjonene.

Takk! :) Jeg synes også han kan bidra og ta stilling i høyere grad enn det han gjør..14 dager er leeenge, og det er mye som skjer og som bør skje i løpet av dem.Og 9 dager (hvilket er hjemmetiden) er kort, og det er jo dumt å konsentrere all samtale om vesentligheter til da?

Men deilig å være blid igjen. Jeg er fortsatt enig med meg selv om at punktene på lista mi (i større og mindre grad;)) skal diskuteres, men jeg er hvertfall ikke ubehagelig morken og irritabel rundt det. :)

Hjalp å få gode råd her, og blåse av litt damp på at det irriterte meg sånn i utgangspunktet :)

Nå gleder jeg meg bare masse, masse, masse til i morgen kveld,og all irritasjon er erstattet med ønske om innkjøp og åpning av kald pils, og å legge teppe på slitne menn og denslags sysling. :D Konfliktmateriale kan få vente noen dager.

Så bra at DOL kan hjelpe :-)

God helg!!

Unnskyld meg, mener han seriøst (og du synes han har lov til det), at siden han er borte på jobb i 14 dager i slengen, at han kan melde seg helt ut av samlivet og hverdagen du/dere har hjemme? Fordi? Hvorfor i all verden skal han ikke kunne snakke og diskutere problemer mens han er borte? Det skjønner jeg ingenting av, og hadde aldri i verden godtatt det....

Nå vet ikke jeg om dere to har barn sammen, og hva de "praktiske problemene" består i, jeg svarer med mitt utgangspunkt som et medlem i en familie, og jeg hadde ikke selv godtatt at et bortreist medlem kunne melde seg ut på den måten.

''jeg hadde ikke selv godtatt at et bortreist medlem kunne melde seg ut på den måten.''

Enig

''Han vil ikke bli servert konfiktstoff verken på mail eller telefon mens han er borte, hvilket jeg veksler mellom å finne forståelig på grunn av at han har slitsom jobb/ og griseirriterende for at problemer oppstår selvom han ikke vil høre om dem''

Dette er helt urimelig, synes jeg.

Greit nok at du ikke tar opp episoder fra nyttårsaften etc., men jeg synes du må kunne stille _konkrete_ spørsmål om oppussing, middagsavtaler, flyttedatoer, sluttdatoer i jobb etc. etc. etc. på mail, så kan han besvare når det passer ham. Del det gjerne opp i flere mailer, så det ikke virker så uoverkommelig å svare.

Du sier han jobber 10-12 timers vakter, det er lenge og han er sikkert sliten etterpå. Men det er tross alt mange timer igjen i døgnet! Om han har netttilgang bør han kunne besvare en mail nå og da.

(har ikke lest alle de andre svarene dine, kanskje noe lignende allerede har vært diskutert)

''det er lenge og han er sikkert sliten etterpå. Men det er tross alt mange timer igjen i døgnet! ''

Ja, tenkte det samme selv. Det er klart at 12-timersskift er slitsomt, men jeg antar at han da bor på/ved arbeidsplassen og dermed sparer både reisevei og vanlige huslige sysler, som folk bruker tid på i familien og hjemmet.

Hvis han sover 8 timer og jobber 12, har han jo 4 timer "fritid", hvilket er mer enn mange dobbeltarbeidende foreldre har ;-)

Gjest Elextra

''det er lenge og han er sikkert sliten etterpå. Men det er tross alt mange timer igjen i døgnet! ''

Ja, tenkte det samme selv. Det er klart at 12-timersskift er slitsomt, men jeg antar at han da bor på/ved arbeidsplassen og dermed sparer både reisevei og vanlige huslige sysler, som folk bruker tid på i familien og hjemmet.

Hvis han sover 8 timer og jobber 12, har han jo 4 timer "fritid", hvilket er mer enn mange dobbeltarbeidende foreldre har ;-)

''har han jo 4 timer "fritid", hvilket er mer enn mange dobbeltarbeidende foreldre har ''

Det skal være sikkert!

Gjest Elextra

Godt det ble fred ;).

Men var jeg deg ville jeg tatt opp med ham at han besvarer e-post om praktiske ting i ukedagene - begrunn det med at dere da får mer tid til å kose dere når dere er sammen.

God helg! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...