Gå til innhold

Hgh

brad21

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser at dere ikke anbefaler bruk av veksthormoner, men alle andre steder jeg har lest om dette står det kun at det er possitive virkninger. Huden blir stramere, bygger muskler, bedre imunforsvar og ikke minst brenner bort alt fett.

Jeg har hørt at det er mennesker som bruker det året rundt og føler seg 15 år yngre,stemmer dette?. Er dette farlig å bruke i riktige doser?

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

brad21.

Veksthormon gitt til unge, friske mennesker, kan føre til en permanent hormonell uballanse. Både på kort og lengre sikt kan det føre både til fysiske og psykiske problemer som kan være svært alvorlige. Når det advares mot bruk av dette, er det ikke bare pga. av at det er juks i toppidretten, men kanskje enda pga. de helsemessige konsekvensene.

At pasienter som har for lite eller mangler dette hormonet, får det som behandling, er en totalt annen situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

brad21.

Veksthormon gitt til unge, friske mennesker, kan føre til en permanent hormonell uballanse. Både på kort og lengre sikt kan det føre både til fysiske og psykiske problemer som kan være svært alvorlige. Når det advares mot bruk av dette, er det ikke bare pga. av at det er juks i toppidretten, men kanskje enda pga. de helsemessige konsekvensene.

At pasienter som har for lite eller mangler dette hormonet, får det som behandling, er en totalt annen situasjon.

Hei!

Jeg ville bare spørre om det ikke er forskjell på kjemisk framstilt hgh og det homøopatiske(naturlige hgh) dvs. en såkalt "trigger" som setter kroppen til å produsere hgh.

Produkter som f. eks Sytropin HGH. Er dette like "farlig"?

Og kan man ved riktig kosthold og mosjon få samme virkning som disse preparatene.

Håper på et utfyllende svar, gjerne med links til vitenskaplige undersøkelser om hgh preparater hvis dette er mulig.

Vennlig hilsen

Vitenbegjærlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...