Gå til innhold

Betaling av regninger

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Jeg driver eget firma og jobber en del for kommuner. En kommune som jeg har hatt oppdrag for inn i mellom i et år begynte siste sommer å kreve at regningene kom inn en bestemt dato i måneden for å kunne utbetales samme dag som lønn til ansatte. De må ha medfølgende timeliste som jeg fyller aldri ut, men leder attesterer.

Det virker på meg som de ikke forstår forskjellen på å jobbe selvstendig og å gå på timelønn som vikar. Engang måtte jeg vente to måneder fra betalingsfrist på betaling. En annen gang trakk de meg 50% i skatt siden de ikke hadde skattekort (noe de selvsagt ikke skal ha), og nå tredje gangen kunne de ikke betale fordi attesteringen fra ledere kom for sent (det er ikke min feil) og lønnskontoret og ledelsen hvor jeg jobber er i kjempekonflikt. Jeg kan ikke forstå disse kodene de snakker om skatt og ikke skatt osv. Jeg har ikke dette problemet i andre kommuner og har alltid trodd at det var regnskapsavdelinger som betalte slik og ikke lønnsavdelinger.

Kan ikke forstå at det kan være sånn med advokater eller håndverkere og tror at de blander noe her.

Noen som har kunnskaper om slikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359178-betaling-av-regninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest segunda

Der jeg jobbet før, hadde vi innleid en i ca 80% stilling, altså ikke ansatt. For at kostnadene skulle være periodisert riktig, ønsket vi å få timeliste og faktura fra ham den siste i hver måned eller seinest den 2. i neste måned.

Var det lønnskontor eller regnskapsavdeling som betalte han?

Var det lønnskontor eller regnskapsavdeling som betalte han?

Han fikk jo ikke betalt over lønnssystemet i og med at han ikke fikk lønn, men det ble kostnadsført som konsulentbistand (husker ikke kontonr) - så jeg er nesten helt sikker på at det var hun som hadde inngående fakturaer, altså ikke hun som kjører lønn, som gjorde utbetalingen i nettbanken ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...