Gå til innhold

Ny støttegruppe for Frp - Krigstyper i VG

Anbefalte innlegg

Krigstyper i VG:

''Radikal islamistgruppe etablerer seg i Norge

Vil henrette konvertitter og nekte ikke-muslimer stemmerett

Politiets Sikkerhetstjeneste følger med på gruppen Hizb-ut Tahrirs aktiviteter i Norge.

Den radikale islamistgruppen vekker nå oppsikt med sin bruk av danske og norske soldatkister som reklame for et åpent møte om krigen i Afghanistan.

Gruppen har en felles medierepresentant for hele Skandinavia og har etter det VG Nett erfarer begynt å etablere seg i Norge.

Målet for gruppen er et verdensomspennende kalifat, altså en islamsk stat, styrt etter strenge sharia-lover.

I gruppens forslag til grunnlov slås det klart fast at alle konvertitter fra islam skal henrettes.

Bare menn skal kunne inneha maktposisjoner i et samfunn og folk som ikke er muslimer skal nektes stemmerett.''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10028924

Nesten på slutten av artikkelen kan man dog lese:

''- De har ikke et rulleblad lik for eksempel al-Qaida og bruker ikke terror eller selvmordsbomber som virkemiddel. Men de er storkjeftede og sier ting som får hårene til å reise seg på hodet til de fleste.

''

''

- Ja, de har en politisk agenda som går ut på å overta makten og innføre en verdensomspennende islamsk stat. Men fordi målene er så urealistiske og overdrevne er jeg skeptisk til hvor farlige de er.''

Dette er egentlig et eksempel på hva som skjer når man fiendtliggjør deler av befolkningen. Det er selvsagt en drømmesituasjon for media (som selger annonser) og for partiene på høyresiden.

Det som er interessant er hvordan vi, som nasjon, håndterer folk som har synspunkter vi hater, men som benytter seg av ytringsfriheten.

Et godt eksempel fra USA:

http://www.dagbladet.no/2011/01/11/nyheter/gabriell_giffords/utenriks/gabrielle_giffords/arizona/15032543/

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Mandolaika

1

• DOLemannen

1

''Det som er interessant er hvordan vi, som nasjon, håndterer folk som har synspunkter vi hater, men som benytter seg av ytringsfriheten.''

Syns vi håndterer dette godt, jeg. Gruppen er ikke forbudt i Norge, slik den er i Tyskland. De får fritt spillerom i pressen, noe Tore Tvedt og Vigrid bare kunne drømme om.

Altså rekker "nasjonens" ytringsfrihet langt - hvordan ellers ville du at vi taklet dette? Deres meninger er jo hårreisende.

Se der ja, der kom jommen det ukentlige innlegget som sverter Frp. Litt forsinket, men det kom til slutt. Man begynte å bli bekymret.

''Dette er egentlig et eksempel på hva som skjer når man fiendtliggjør deler av befolkningen.''

Feil, man "fiendtliggjør" ikke "deler av befolkningen", men skriver om en gruppe som ønsker å rive ned alt dette samfunnet står for. Inkludert Menneskerettighetene, som du *vanligvis* snakker på varmt om.

''Det som er interessant er hvordan vi, som nasjon, håndterer folk som har synspunkter vi hater, men som benytter seg av ytringsfriheten.''

Ja, du hadde vel foretrukket at dette ble feid under teppet og tiet ihjel. Det må ligge mye lort under teppet ditt nå.

"Dette er egentlig et eksempel på hva som skjer når man fiendtliggjør deler av befolkningen."

Ja, det er selvfølgelig vår egen feil. Og ja, vi fiendtliggjør dem jo helt uten grunn og helt tatt ut av det blå, må vite.

Spar oss for sånne dumme kommentarer.

Syns vi håndterer dette godt, jeg. Gruppen er ikke forbudt i Norge, slik den er i Tyskland. De får fritt spillerom i pressen, noe Tore Tvedt og Vigrid bare kunne drømme om.

Altså rekker "nasjonens" ytringsfrihet langt - hvordan ellers ville du at vi taklet dette? Deres meninger er jo hårreisende.

''Syns vi håndterer dette godt, jeg. Gruppen er ikke forbudt i Norge, slik den er i Tyskland. De får fritt spillerom i pressen, noe Tore Tvedt og Vigrid bare kunne drømme om.

Altså rekker "nasjonens" ytringsfrihet langt - hvordan ellers ville du at vi taklet dette? Deres meninger er jo hårreisende.''

Jeg er helt enig i at deres meninger er hårreisende.

De har fått noen timer med krigstyper i VG, men det er jo opp til VG.

At en gjeng ekstremister samles er jo ikke noe nytt - det er jo dekket av grunnloven.

Med vennlig hilsen

Annonse

Se der ja, der kom jommen det ukentlige innlegget som sverter Frp. Litt forsinket, men det kom til slutt. Man begynte å bli bekymret.

''Dette er egentlig et eksempel på hva som skjer når man fiendtliggjør deler av befolkningen.''

Feil, man "fiendtliggjør" ikke "deler av befolkningen", men skriver om en gruppe som ønsker å rive ned alt dette samfunnet står for. Inkludert Menneskerettighetene, som du *vanligvis* snakker på varmt om.

Ja, du hadde vel foretrukket at dette ble feid under teppet og tiet ihjel. Det må ligge mye lort under teppet ditt nå.

''Feil, man "fiendtliggjør" ikke "deler av befolkningen", men skriver om en gruppe som ønsker å rive ned alt dette samfunnet står for. Inkludert Menneskerettighetene, som du *vanligvis* snakker på varmt om.''

Hvilken gruppe da?

''Ja, du hadde vel foretrukket at dette ble feid under teppet og tiet ihjel. Det må ligge mye lort under teppet ditt nå.''

Nei, jeg synes det er helt greit at man skriver (dog med normale typer) om slike organisasjoner, særlig når man sier at forrige forsøk døde på grunn av manglende medlemskap.

"Dette er egentlig et eksempel på hva som skjer når man fiendtliggjør deler av befolkningen."

Ja, det er selvfølgelig vår egen feil. Og ja, vi fiendtliggjør dem jo helt uten grunn og helt tatt ut av det blå, må vite.

Spar oss for sånne dumme kommentarer.

''Ja, det er selvfølgelig vår egen feil. Og ja, vi fiendtliggjør dem jo helt uten grunn og helt tatt ut av det blå, må vite.

Spar oss for sånne dumme kommentarer.''

At man fientliggjør den håndfullen som starter en slik høyreekstreme grupper er selvsagt helt på sin plass. Vi har jo flere andre grupper.

Fiendtliggjøringen rammer alle muslimene unntatt disse/ekstremistene. Det er akkurat samme logikk som å si at "nordmann er rasister". Ja, noen (mindretall) er selvsagt det, men de aller fleste er det ikke. Ditto med ekstremister andre steder.

Med vennlig hilsen

''Feil, man "fiendtliggjør" ikke "deler av befolkningen", men skriver om en gruppe som ønsker å rive ned alt dette samfunnet står for. Inkludert Menneskerettighetene, som du *vanligvis* snakker på varmt om.''

Hvilken gruppe da?

''Ja, du hadde vel foretrukket at dette ble feid under teppet og tiet ihjel. Det må ligge mye lort under teppet ditt nå.''

Nei, jeg synes det er helt greit at man skriver (dog med normale typer) om slike organisasjoner, særlig når man sier at forrige forsøk døde på grunn av manglende medlemskap.

''Hvilken gruppe da?''

Ikke gjør deg dummere enn du er nå.

''Nei, jeg synes det er helt greit at man skriver''

Virker ikke slik.

'' (dog med normale typer) om slike organisasjoner''

Hva slags typer som skal brukes er ikke opp til deg å bestemme.

Gjest Nord og ned.

''Ja, det er selvfølgelig vår egen feil. Og ja, vi fiendtliggjør dem jo helt uten grunn og helt tatt ut av det blå, må vite.

Spar oss for sånne dumme kommentarer.''

At man fientliggjør den håndfullen som starter en slik høyreekstreme grupper er selvsagt helt på sin plass. Vi har jo flere andre grupper.

Fiendtliggjøringen rammer alle muslimene unntatt disse/ekstremistene. Det er akkurat samme logikk som å si at "nordmann er rasister". Ja, noen (mindretall) er selvsagt det, men de aller fleste er det ikke. Ditto med ekstremister andre steder.

Med vennlig hilsen

Slutt og ro deg vekk, Du manglet bare en liten innskutt setning før du jødet Hizb-ut Tahrir også.

Og fantasien er det fortsatt ingen ting å si på, når du presterer å plassere disse islamsitsvina på høyresiden i politikken.

Slutt og ro deg vekk, Du manglet bare en liten innskutt setning før du jødet Hizb-ut Tahrir også.

Og fantasien er det fortsatt ingen ting å si på, når du presterer å plassere disse islamsitsvina på høyresiden i politikken.

Selvsagt hører de til på høyresiden, akkurat som f. eks. fundamentalistiske kristne i USA og i Norge gjør det.

Tror du det er mange av avisen Dagens kjernelesere som stemmer SV?

''Hvilken gruppe da?''

Ikke gjør deg dummere enn du er nå.

''Nei, jeg synes det er helt greit at man skriver''

Virker ikke slik.

'' (dog med normale typer) om slike organisasjoner''

Hva slags typer som skal brukes er ikke opp til deg å bestemme.

''Ikke gjør deg dummere enn du er nå.''

:knegg: Du vil ikke svare.

''Virker ikke slik.''

Nei, men det er deg.

''Hva slags typer som skal brukes er ikke opp til deg å bestemme.''

...eh... hvor skrev jeg det var opp til meg å bestemme?

Ikke noe sted?

Gjest Nord og ned.

Selvsagt hører de til på høyresiden, akkurat som f. eks. fundamentalistiske kristne i USA og i Norge gjør det.

Tror du det er mange av avisen Dagens kjernelesere som stemmer SV?

Hahaha. Ja man ser jo hvor islamistkritikerene hører hjemme: http://www.h-avis.no/nyheter/innland-utland/sv-lokalleder-melder-seg-ut-etter-islam-uenighet-1.5951754

Du setter verden trill rundt, opp-ned på hue. Skyver egen dritt over på andres gårdsplass.

Som vanlig.

Annonse

Hahaha. Ja man ser jo hvor islamistkritikerene hører hjemme: http://www.h-avis.no/nyheter/innland-utland/sv-lokalleder-melder-seg-ut-etter-islam-uenighet-1.5951754

Du setter verden trill rundt, opp-ned på hue. Skyver egen dritt over på andres gårdsplass.

Som vanlig.

Ja, både de ekstreme muslimske og anti-muslimske gruppene hører faktisk til på høyresiden, åpenbart. Det er bare varianter av hverandre, som ikke tåler trynet til hverandre.

Noe annet?

Gjest Nord og ned.

Ja, både de ekstreme muslimske og anti-muslimske gruppene hører faktisk til på høyresiden, åpenbart. Det er bare varianter av hverandre, som ikke tåler trynet til hverandre.

Noe annet?

Jaja, helt sant. også glemte du at månen er laget av gul ost, at spøkelser finnes overalt, og at julenissen bor på Nordpolen.

Ta deg en pille.

''Ikke gjør deg dummere enn du er nå.''

:knegg: Du vil ikke svare.

''Virker ikke slik.''

Nei, men det er deg.

''Hva slags typer som skal brukes er ikke opp til deg å bestemme.''

...eh... hvor skrev jeg det var opp til meg å bestemme?

Ikke noe sted?

'':knegg: Du vil ikke svare.''

Jeg gidder ikke prøve å forklare 1+1 for deg.

''Nei, men det er deg.''

Du startet altså tråden bare for å kunne skrive den ukentlige "rakk ned på Frp"-tråden. Men stå på, du har sikkert klart å få opptil flere til å stemme Frp bare på trass.

''...eh... hvor skrev jeg det var opp til meg å bestemme?''

Du syter over at VG ikke bruker "normale" typer som ikke passer deg.

'':knegg: Du vil ikke svare.''

Jeg gidder ikke prøve å forklare 1+1 for deg.

''Nei, men det er deg.''

Du startet altså tråden bare for å kunne skrive den ukentlige "rakk ned på Frp"-tråden. Men stå på, du har sikkert klart å få opptil flere til å stemme Frp bare på trass.

''...eh... hvor skrev jeg det var opp til meg å bestemme?''

Du syter over at VG ikke bruker "normale" typer som ikke passer deg.

''Jeg gidder ikke prøve å forklare 1+1 for deg. ''

Fordi du ikke får det til å stemme med svaret 3.

''Jeg gidder ikke prøve å forklare 1+1 for deg. ''

Fordi du ikke får det til å stemme med svaret 3.

Fordi du bare skal kverulere om alt mulig i det uendelige - regner med at du kommer til å holde på her hele kvelden. Klarer du å sette ny dagsrekord? - den forrige var vel i overkant av 400 innlegg på én dag.

Fordi du bare skal kverulere om alt mulig i det uendelige - regner med at du kommer til å holde på her hele kvelden. Klarer du å sette ny dagsrekord? - den forrige var vel i overkant av 400 innlegg på én dag.

Sånne avsporinger kommer du alltid med når du har dummet deg ut, og ikke vil si hva du mente.

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...