Gå til innhold

Kan fastlegen nekte å skrive henvisninger?

Anbefalte innlegg

Gjest litt hypo

Jeg tror han kan nekte. Om ikke ville det vært mye unødig sløsing med ressurser. Er man engstelig for noe uten spesiell grunn så får en gå til private spesialister og betale regningen selv. Hvis jeg mener at jeg er for redd uten skikkelig grunn og bare for at jeg skal være føle meg helt trygg så oppsøker jeg private spesialister. Da får jeg også frykten fort vekk og jeg belaster ikke samfunnet fordi jeg er litt hypokonder av meg.

Fortsetter under...

Jeg forstår det, og tror selvsagt på deg. Det var egentlig derfor jeg fortalte, nettopp fordi kontrasten er så stor.

Hva med din nåværede lege?

Med vennlig hilsen

Han sier at dette har han ikke noe greie på og så sender han en skikkelig henvisning og hvis han synes det går for lang tid så ringer han og maser på dem. Utrolig, jeg er nesten sjokkert :o)

Skulle vært helt unødvendig!

Godt du endelig får den hjelpen du har behov for! :)

Ja, det er jeg glad for. Det var nesten slik at jeg trodde at han synes jeg var så dyr for samfunnet at jeg kanskje burde dø før jeg fikk hjelp.

Annonse

Ja, det er jeg glad for. Det var nesten slik at jeg trodde at han synes jeg var så dyr for samfunnet at jeg kanskje burde dø før jeg fikk hjelp.

Vondt at du følte det slik.

Jeg har ikke tenkt riktig slik, men tenker at jeg ikke kan be om noe for jeg har kostet og kommer til å koste Helse Norge en stor sum i løpet av mitt liv.

Vondt at du følte det slik.

Jeg har ikke tenkt riktig slik, men tenker at jeg ikke kan be om noe for jeg har kostet og kommer til å koste Helse Norge en stor sum i løpet av mitt liv.

Jeg har vel egentlig vært mer sinna over at jeg ikke fikk jobbe slik at jeg kunne betalt for meg sjøl, men så tenker jeg at det er ikke min skyld så jeg har ikke så veldig skyldfølelse over det jeg koster.

Han sier at dette har han ikke noe greie på og så sender han en skikkelig henvisning og hvis han synes det går for lang tid så ringer han og maser på dem. Utrolig, jeg er nesten sjokkert :o)

Jøss! Til riktig sykehus og sånn? Og med ditt navn på?

;-)

Med vennlig hilsen

Jeg har vel egentlig vært mer sinna over at jeg ikke fikk jobbe slik at jeg kunne betalt for meg sjøl, men så tenker jeg at det er ikke min skyld så jeg har ikke så veldig skyldfølelse over det jeg koster.

Nei man kan jo ikke noe for det, men samfunnet er litt slik at om man ikke jobber og i tillegg bare er en stor utgift så blir man sett litt ned på. Slik føler jeg det hvertfall.

Annonse

Nei man kan jo ikke noe for det, men samfunnet er litt slik at om man ikke jobber og i tillegg bare er en stor utgift så blir man sett litt ned på. Slik føler jeg det hvertfall.

Jeg kan være enig med deg, men jeg føler ikke at folk jeg kjenner tenker slik. Kanskje de jeg ikke kjenner så godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...