Gå til innhold

fraksjonell laser

Gjest En kvinne i 30-årene

Anbefalte innlegg

Gjest En kvinne i 30-årene

Jeg er plaget av store porer, kvisearr, litt kviser og sprengte blodkar/røde flekker. Jeg er blitt anbefalt å ta fraksjonell laser av typen Starlux. Det blir sagt å være en mildere laser enn Fraxel. Er dette trygt og vil det virke? Hva risikerer jeg av bivirkninger og ettervirkninger? Jeg har tidligere hatt atopisk eksem, og hadde akne i tenårene. Kan fraksjonell laser virke på sprengte blodkar? Bør det være en hudlege som behandler, eller holder det med en sykepleier?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359218-fraksjonell-laser/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Du høres ut til å ha litt sammensatte hudplager, der det kanskje er behov for on mer differensiert og sammensatt behandling enn med en enkelt laser. Dette er en av grunnene til at det kan være fordel å bli undersøkt av hudlege som har kunnskaper både om tilstander og sykdommer i huden samt kjenner det samlete reportoar av behandlingsmuligheter. Vi begynner vanligvis ikke å behandle kvisearr før vi har kvisene under fullstendig kontroll. Sprengte blodkar blir sjelden bedre av fraxel laser , krever som regel karlaser eller IPL. De røde flekkene kan være endel av talgkjertelsykdommen din eller blodkarbasert, vanskelig å si hva slags behandling som skal til uten å ha sett det. Det kan være en sykepleier som behandler , men det viktigste er at du først får riktig diagnose og et forslag til opplegg der de forskjellige faktorene tas i riktig rekkefølge og med hensiktsmessige medikamenter og "verktøy ". Dette bør nok utføres i en hudleges regi. Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359218-fraksjonell-laser/#findComment-3105418
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...