Gå til innhold

Sparing til bolig for barn

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 10 år. Om 10-15 år kommer han til å ha behov for å kjøpe seg egen bolig. Jeg tenkte at om jeg sparer 1000 kr mnd. i 15 år så blir det 180.000. Men med inflasjon så kommer 180.000 til å være velding mye mindre verdt om 15 år enn i dag. Det blir såklart noen renter, men… Spørsmålet er: er det helt bortkastet, eller vil det være av en viss verdi for min sønn?

Noen som har peilig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359226-sparing-til-bolig-for-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Modern77

Uansett er det jo kjempekjekt med startkapital!

Så kan han begynne å spare i BSU om det finnes fortsatt når den tid kommer.

Jeg driver også og putter på litt penger på sparekontoen til ungene, nå er de forholdsvis 4 mnd og ca. 3 år, men putter på litt og litt. Alt hjelper :-)

Pass på å spare disse pengene på sparekontoen til ungen, der er det best rente. I alle fall i banken jeg bruker, der har vi egen sparekonto for ungene i en egen "spareklubb" hvor vi får god rente :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...