Gå til innhold

Hvor farlig er et anafylaktisk sjokk?

Anbefalte innlegg

Gjest allergisk sjokk

har en søster som venter på en operasjon. Hun ble operert en gang tidligere og fikk et anafylaktisk sjokk under operasjonen. De visste ikke sikkert hva det var men de trodde at det var en sammenheng mellom narkosen og noen SSRI-preparater. Hun fikk antihistamin, og det ga seg rundt et døgn etterpå.

Må si at jeg blir litt nervøs for dette her, for at det skal skje igjen. Har det skjedd at folk dør av dette mens de er på sykehus, eller har de kontrollen på det der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359249-hvor-farlig-er-et-anafylaktisk-sjokk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan faktisk dø. Søsteren min er allergisk mot et stoff som finnes i gummihansker. Hun ble likevel undersøkt etter en fødsel av en lege med slike hansker. Hun gikk i anafylaktisk sjokk, men heldigvis var hun på sykehuset når det skjedde, og de fikk gitt henne antihistamin.

Gjest allergisk sjokk

Du kan faktisk dø. Søsteren min er allergisk mot et stoff som finnes i gummihansker. Hun ble likevel undersøkt etter en fødsel av en lege med slike hansker. Hun gikk i anafylaktisk sjokk, men heldigvis var hun på sykehuset når det skjedde, og de fikk gitt henne antihistamin.

Jeg lurer blant annet på hvor mange som får anafylaktisk sjokk på sykehus, og som dør av det? Er det da gamle og de som er svært syke i fra før?

Jeg lurer blant annet på hvor mange som får anafylaktisk sjokk på sykehus, og som dør av det? Er det da gamle og de som er svært syke i fra før?

En trenger nok ikke å være spesielt svekket for å dø av anafylaktisk sjokk. Det viktige er å få behandling så fort som mulig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...