Gå til innhold

hvor fort skifte navn ved separasjon/skilsmisse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Dorthe

9

• meg__123!

5

• sant å si

3

Mest aktive i denne tråden

kunne du ikke feks hete Togli johansen aakre? Eller går ikke det?

Det er ikke så veldig mange år siden man ikke kunne velge fritt rekkefølgen på de to navnene. Jeg husker en kusine kommenterte dette da hun giftet seg - la oss si hun het Olsen og han Hansen. Hun kunne tatt navnet Olsen Hansen, og han kunne hett Hansen Olsen, men begge kunne ikke valgt den samme tonavnskominasjonen.

Dette ble imidlertid endret på for noen år siden, men om det var før eller etter at togli giftet seg, aner jeg ikke :-)

Det er ikke så veldig mange år siden man ikke kunne velge fritt rekkefølgen på de to navnene. Jeg husker en kusine kommenterte dette da hun giftet seg - la oss si hun het Olsen og han Hansen. Hun kunne tatt navnet Olsen Hansen, og han kunne hett Hansen Olsen, men begge kunne ikke valgt den samme tonavnskominasjonen.

Dette ble imidlertid endret på for noen år siden, men om det var før eller etter at togli giftet seg, aner jeg ikke :-)

Jeg gifta meg i 1996, og da var det fortsatt mest vanlig at kvinnen tok mannens etternavn i tillegg til sitt eget ;)

Fortsatt husker jeg at vi syntes det var rart (og litt kult) når ei venninne gifta seg og mannen tok hennes etternavn ;-)

Eksen min hadde et veldig vanlig, kjedelig etternavn, mens mitt er spesielt - vi begge var faktisk enige om at vi burde tatt mitt etternavn istedetfor hans når vi gifta oss. Det føltes naturlig å ha felles etternavn siden vi ønska å dele etternavn med barna.

Hva vi damer kan finne på. Jeg har hatt en diskusjon med dattera mi i dag om noe av det samme. Ikke krangel altså, vi var enige vi, men hvordan få det igjennom mot en haug andre ;) Nå skal ikke hun ha barn da og sier at det blir ikke enda.

Han jeg liker nå har et så flott etternavn som passer perfekt til mitt - og han er så flott og herlig at jeg nok hadde tatt hans etternavn i tillegg til mitt uten å mukke ;-P

Jaja.... kvinns ass' ;)

Han jeg liker nå har et så flott etternavn som passer perfekt til mitt - og han er så flott og herlig at jeg nok hadde tatt hans etternavn i tillegg til mitt uten å mukke ;-P

Jaja.... kvinns ass' ;)

Det høres mye bedre ut ;o)

Men hadde du giddet å skifte navn da? Jeg skiftet aldri og skiftet ungenes til mitt så fort det var mulig. Man nå har knapt han faren til ungene knapt sett dem og aldri sendt en bursdag eller julepresang.

Annonse

Det høres mye bedre ut ;o)

Men hadde du giddet å skifte navn da? Jeg skiftet aldri og skiftet ungenes til mitt så fort det var mulig. Man nå har knapt han faren til ungene knapt sett dem og aldri sendt en bursdag eller julepresang.

Det er jo veldig enkelt å skifte navn egentlig... og er man dødsforelska gjør man mye rart ;)

Men jeg ser ikke helt for meg at jeg skal hete noe annet enn det jeg gjør idag ;)

Det er jo veldig enkelt å skifte navn egentlig... og er man dødsforelska gjør man mye rart ;)

Men jeg ser ikke helt for meg at jeg skal hete noe annet enn det jeg gjør idag ;)

Ja, man gjør det. Men jeg gjorde det ikke og jeg kjenner ingen som var så forelsket som meg.

Ok, det visste jeg ikke :)

Jeg beholdt navnet mitt da jeg gifta meg, så problemstillinga var ikke aktuell da jeg skilte meg. Med venninna mi tok det ca 4 uker får hun fikk beskjed fra folkeregisteret om at navneendringa var i orden etter separasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...