Gå til innhold

skismøring

Anbefalte innlegg

Gjest Swix festevoks
Skrevet

En ting jeg er litt usikker på når det gjelder valg av festevoks er om det er luft eller snøtemperaturen som gjelder. For alt jeg vet er snø og lufttemperatur lik??

Noen med litt peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Swix angir at det er lufttemperatur som er retningsgivende når det gjelder deres festevoks. Det er imidlertid viktig å legge merke til forskjellene som gjelder mht om det er nysnø eller transformert snø du skal smøre for.

Selv om det er lufttemp som er hovedregelen, vil man i enkelte tilfeller ta hensyn til snøtemp også.

Gjest Swix festevoks
Skrevet

Det er lufttemperaturen.

Takk for svar ;))

Gjest Swix festevoks
Skrevet

Swix angir at det er lufttemperatur som er retningsgivende når det gjelder deres festevoks. Det er imidlertid viktig å legge merke til forskjellene som gjelder mht om det er nysnø eller transformert snø du skal smøre for.

Selv om det er lufttemp som er hovedregelen, vil man i enkelte tilfeller ta hensyn til snøtemp også.

Takk for svar. Som fersk skismører sliter jeg med å finne svar på alt jeg lurer på.

Gjest Elextra
Skrevet

Heldigvis er det lufttemperatur som gjelder - noe mer upraktisk å skulle måle snøtemperatur!

Men merk at det skilles mellm gammel og ny snø.

Skrevet

Takk for svar. Som fersk skismører sliter jeg med å finne svar på alt jeg lurer på.

Har du sett på all informasjonen som ligger på http://www.swixschool.no/ ?

Start med å se på det som står om festesmøring, og velg alternativet "aktiv fritid". De bruker flere produkter enn du nødvendigvis trenger, men det ligger mye god instruksjon om prinsippene bak skismøring der.

Skrevet

Transformert snø! Wow! Nå ble jeg imponert! :)

Skrevet

Transformert snø! Wow! Nå ble jeg imponert! :)

Kremmt... det må tilstås at det var en svært kjapp oversettelse av det jeg tror står på skismøringen, mener at det står "transformed".... Det er en annen i denne tråden som har snakket om ny og gammel snø, og det er muligens et bedre uttrykk.

Skrevet

Kremmt... det må tilstås at det var en svært kjapp oversettelse av det jeg tror står på skismøringen, mener at det står "transformed".... Det er en annen i denne tråden som har snakket om ny og gammel snø, og det er muligens et bedre uttrykk.

Snøen trenger ikke være så veldig gammel for å være "transformed" :-) Omdannet tror jeg jeg har lest på norsk, det er vel et greit ord for snø som har fått grovere krystaller på grunn av gjennomgått mildvær.

Skrevet

Å. Ble litt skuffet nå. Jeg så for meg frosken med egen smørebu i hagen i litt sånn high tech-futuristisk stil. :)

Skrevet

Å. Ble litt skuffet nå. Jeg så for meg frosken med egen smørebu i hagen i litt sånn high tech-futuristisk stil. :)

Det ser ganske spesielt ut når jeg innstallerer smøreprofil på kjøkkenet mitt, og aldri klarer å dekke til godt nok på gulvet til at jeg ikke søler på parketten...

Skrevet

Det ser ganske spesielt ut når jeg innstallerer smøreprofil på kjøkkenet mitt, og aldri klarer å dekke til godt nok på gulvet til at jeg ikke søler på parketten...

Kjære frosk, vi kan ikke kommunisere om dette. Når du skriver "innstallerer smøreprofil ", så tenker jeg umiddelbart data, men får ikke satt det i noen sammenheng. Jeg får komme sterkere tilbake i en annen tråd!

Skrevet

Kjære frosk, vi kan ikke kommunisere om dette. Når du skriver "innstallerer smøreprofil ", så tenker jeg umiddelbart data, men får ikke satt det i noen sammenheng. Jeg får komme sterkere tilbake i en annen tråd!

Hehe... det var det jeg sa tidligere i kveld til SDD; det er vanskelig å få igang en diskusjon om skismøring...*s*

Skrevet

Hehe... det var det jeg sa tidligere i kveld til SDD; det er vanskelig å få igang en diskusjon om skismøring...*s*

:D

Skrevet

Kanskje hun til og med lar seg intervjue fra denne smørebua? ;-)

Skrevet

Kanskje hun til og med lar seg intervjue fra denne smørebua? ;-)

LOL!

I en mer alvorlig tone:

Håper inderlig hun ikke misbruker crème brûlée-brenneren der hun står i kjøkkenet sitt!

Skrevet

LOL!

I en mer alvorlig tone:

Håper inderlig hun ikke misbruker crème brûlée-brenneren der hun står i kjøkkenet sitt!

*hi hi*

Jeg har hørt rykter om at enkelte tar i bruk strykejernet, hvilket jo ikke er særlig kult når man skal stryke bunadsskjorta til 17. mai...

Skrevet

*hi hi*

Jeg har hørt rykter om at enkelte tar i bruk strykejernet, hvilket jo ikke er særlig kult når man skal stryke bunadsskjorta til 17. mai...

Å så forbanna jeg hadde blitt! :o

Skrevet

*hi hi*

Hehe, akkurat som hun ikke har et high-tec smørejern....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...