Gå til innhold

barnevernet kunne ødelagt en familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet grunnen til at barnevernet ble koblet inn. men det var måten denne barnevernsdama tråkket over grenser, og beskyldte, og satte spørsmålstegn ved diagnose osv. som ble for mye. bup ga barnevernsdama inn etterpå. hun gjorde alt feil. da kunne hun vært et godt menneske etterpå og sagt unnskyld, synes jeg

Dersom nå BUP og andre instanser har gitt familien støtte, så ser jeg for meg at de klarer å komme seg videre uten at barnevernet på nytt skal inn og diskutere hva som har og ikke har blitt sagt og gjort i denne saken.

Det er uhyre belastende å bli utsatt for fagpersoner med makt som gjør en dårlig jobb. Såfremt man ikke velger å klage det som har skjedd inn for fylkesmannen, så tror jeg det beste er å forsøke å legge saken bak seg. Tenke på at barnevernets fokus er barns beste, og at de i sin kamp for å ivareta barn dessverre fra tid til annen trår feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du, nå blir jeg litt irritert på dine kommentarer her. jeg synes denne familien fikk en utrolig skremmende behandling, og det er basert på det som denne familien har fortalt meg. jeg ser ikke noen grunn for at de skulle lyve for meg. de trengte faktisk ikke fortalt meg noe som helst. men når voksne folk står og gråter overfor meg, på nærbutikken, fordi de har så lyst til å lette hjertet sitt, så tror jeg på dem.

hvis du ikke tror det dine venner sier; så er du en dårlig venn. og hvis jeg skulle ha grunn til å tro at dette ikke stemte, hvorfor i alle dager skulle jeg skrive om det her på dol?

på det møtet med barnevernsdama, så var det også en utenforstående med, som bekrefter det denne familien sier. og BUP knuser måten denne barnevernsdama behandlet familien på. jeg kan dessverre ikke gå inn på detaljer, men det jeg lurer på er hvorfor ikke denne dama kan være så god å be dem om unnskyldning? denne dama må minst ha adhd, siden hun ikke har empati med andre mennesker. det har nå jeg kommet fram til.

Jeg har full tillit til barnevernet, uavhengi om din venn laget oppstyr på nærbutikken. Du får bli så irritert du bare vil.

Men skitkasting om et organ som er kneblet av taushetsplikt på denne måten du gjør her, kan være direkte ødeleggende for hundrevis av barn, da folk kan miste tillit og ikke tørre å melde fra om de misstenker at barn ikke har det bra hjemme.

Man burde ha rimelig god innsikt i en barnevernsak før man uttaler seg.

Gjest ompalompa
Skrevet

Jeg har full tillit til barnevernet, uavhengi om din venn laget oppstyr på nærbutikken. Du får bli så irritert du bare vil.

Men skitkasting om et organ som er kneblet av taushetsplikt på denne måten du gjør her, kan være direkte ødeleggende for hundrevis av barn, da folk kan miste tillit og ikke tørre å melde fra om de misstenker at barn ikke har det bra hjemme.

Man burde ha rimelig god innsikt i en barnevernsak før man uttaler seg.

å himmel og hav. hva er det du ikke forstår som jeg skriver. BUP OG PSYKOLOG har knust denne barnevernsdama; hun fikk beskjed om at hun hadde gjort alt feil! -det er ikke spørsmål om hun har rett eller feil lenger, hun gjorde alt feil! hun sa feil ting til barnet, hun kom med trusler, hun løy om hva som hadde skjedd ang. møter de skulle ha. hun påsto det var en i familien som hadde sagt det og det, selv om det var hun som hadde sagt det! hun fikk beskjed om at hun hadde opptrådd uproffesjonelt.

du må antakelig jobbe i barnevernet selv siden du svarer som du gjør, for det er nemlig det inntrykket jeg har av barnevernet, "vi har alltid rett".

og hvis du gjør noen en urett, sier du aldri unnskyld, du heller? fordi en skal ha tro på barnevernet?? eller?

Gjest Kona til barnevernet
Skrevet

Hvordan kan inkompetente mennesker jobbe som leger, politi prester, psykologer??

Ialle yrker finnes det mennesker som ikke passer i sitt yrke. Det er dessverre ikke til å unngå.

Men de fleste som arbeider i barnevernet er hardtarbeidende, empatiske mennesker som gjør så godt de kan tross for små ressurser, og alt for lite tid.

Min ektefelle arbeider i BV, og det er et slit uten like. Det holder hardt å holde på empatien over tid, når du stadig ser tilfeller av så alvorlig vanskjøtsel at barna er nær døden, eller så alvorlig psykisk vanskjøtsel at barna aldri vil kunne få normale relasjoner til andre mennesker.

Allikevel gjør han så godt han kan, og prøver å trekke frem det beste i disse foreldrene.

De ansatte i BV arbeider mot stadig tøffere budsjetter og flere saker. I tillegg gjør ikke media jobben lettere når de stadig går ut med skremselshistorier som BV ikke kan motgå.

Alt i alt synes jeg BV gjør en god jobb. Selvfølgelig kunne den ha blitt gjort enda bedre, men da må politikerne på banen med midler slik at de ansatte kan gjøre jobben sin på en skikkelig måte.

I den aktuelle saken du referer til vil jeg bare si at det er godt mulig at den BVansatte har gjort en feil, men det heller ikke sikkert at du har fått den hele og fulle sannheten fra foreldrene. Så lenge du ikke har sett dokumentasjon fra BUP som bekrefter deres historie, kan historien være en helt annen.

Skrevet

å himmel og hav. hva er det du ikke forstår som jeg skriver. BUP OG PSYKOLOG har knust denne barnevernsdama; hun fikk beskjed om at hun hadde gjort alt feil! -det er ikke spørsmål om hun har rett eller feil lenger, hun gjorde alt feil! hun sa feil ting til barnet, hun kom med trusler, hun løy om hva som hadde skjedd ang. møter de skulle ha. hun påsto det var en i familien som hadde sagt det og det, selv om det var hun som hadde sagt det! hun fikk beskjed om at hun hadde opptrådd uproffesjonelt.

du må antakelig jobbe i barnevernet selv siden du svarer som du gjør, for det er nemlig det inntrykket jeg har av barnevernet, "vi har alltid rett".

og hvis du gjør noen en urett, sier du aldri unnskyld, du heller? fordi en skal ha tro på barnevernet?? eller?

Det er FORELDRENES side av saken du har fått servert, den trenger ikke nødvendigvis å være reel. Fremtoningen til denne barnevernsdamen vet du svært lite om, da det fortsatt bare er FORELDRENES kildringer du har å forholde seg til.

Det er forferdelig lett å sverte barnevernet da de ikke har noen mulighet til å ta til motmele.

Hva BUP og psykologer har sakt og gjort har vel også blitt servert igjennom foreldrene tenker jeg..

Hvor jeg jobber og hvordan jeg oppfører meg har svært lite med saken å gjøre.

Gjest ompalompa
Skrevet

Det er FORELDRENES side av saken du har fått servert, den trenger ikke nødvendigvis å være reel. Fremtoningen til denne barnevernsdamen vet du svært lite om, da det fortsatt bare er FORELDRENES kildringer du har å forholde seg til.

Det er forferdelig lett å sverte barnevernet da de ikke har noen mulighet til å ta til motmele.

Hva BUP og psykologer har sakt og gjort har vel også blitt servert igjennom foreldrene tenker jeg..

Hvor jeg jobber og hvordan jeg oppfører meg har svært lite med saken å gjøre.

nå handlet dette innlegget om at barnevernet har gjort en feil, og kunne ha ødelagt en hel familie. og at de ikke kommer og sier unnskyld etterpå. hadde den dama gjort det, så hadde det vært en ikke-sak.

at du kan vri og vrenge på dette, til at jeg ikke absolutt må tro på alt jeg hører, det synes jeg du kunne vært for god til å skrive. folk i barnevernet gjør gode ting også, men i akkurat denne saken så gjorde de ikke det.

utrolig at så mange andre har empati for denne familien her på dol. det er kun du som snur det til noe motsatt.

og du svarte heller ikke på det jeg spør om: hvis du gjør noen en urett, ber du om unnskyldning etterpå da? fordi det ville nemlig jeg gjort. hadde fått store problem med min samvittghet hvis jeg ikke gjorde det. og vi bor på en liten plass. barnevernet har ikke så veldig mye å gjøre. men stressnivået skal heller ikke være noen god grunn til å behandle folk uten respekt.

Skrevet

nå handlet dette innlegget om at barnevernet har gjort en feil, og kunne ha ødelagt en hel familie. og at de ikke kommer og sier unnskyld etterpå. hadde den dama gjort det, så hadde det vært en ikke-sak.

at du kan vri og vrenge på dette, til at jeg ikke absolutt må tro på alt jeg hører, det synes jeg du kunne vært for god til å skrive. folk i barnevernet gjør gode ting også, men i akkurat denne saken så gjorde de ikke det.

utrolig at så mange andre har empati for denne familien her på dol. det er kun du som snur det til noe motsatt.

og du svarte heller ikke på det jeg spør om: hvis du gjør noen en urett, ber du om unnskyldning etterpå da? fordi det ville nemlig jeg gjort. hadde fått store problem med min samvittghet hvis jeg ikke gjorde det. og vi bor på en liten plass. barnevernet har ikke så veldig mye å gjøre. men stressnivået skal heller ikke være noen god grunn til å behandle folk uten respekt.

At folk sluker slike historier rå får de selv stå til ansvar for.

Personlig er jeg dritt lei av all antibarnevern propagandaen som svirrer rundt.

Jeg får bare gjenta meg selv for du fatter virkelig ikke poenget, du har kun hørt en Side av saken, den trenger nødvendigvis ikke å være sann, Og det burde du tenke litt på før du sprer rundt deg med barnevernfrykt.

Min person har fortsatt ikke noe med saken å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...