Gå til innhold

Hater brødsmuler på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Gjest gert ert

Noen som har tips på hvordan man unngår brødsmuler på kjøkkenbenken(og gulvet) etter å ha skjært brødskiver?

Finnes det f.eks en skjæreblokk med støvsuger, kniv med smulesamler eller lignende ;)

Regner med at det kommer et tips på brødskjæremaskinene som står i butikkene, men disse er jeg ikke noen stor fan av da jeg ser hvordan enkelte mennesker bruker dem :(

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Noen som har tips på hvordan man unngår brødsmuler på kjøkkenbenken(og gulvet) etter å ha skjært brødskiver?''

Vi skjærer brød på gamlemåten, og har aldri sett dette som noe problem. Hemmeligheten er kanskje å ha stor nok fjøl? Kan vel bli litt smuler utenom, men de er jo lett å sope opp. Smuler på gulvet har vi ikke mye av, tror jeg, men så skjærer heller ikke barna særlig mye brød selv ennå.

Det finnes jo også fjeler med riller og med eller uten "smuleoppsamler" som kanskje er smarte - jeg har ikke forsøkt.

Annonse

Gjest Modern77

Ja, mamma hadde en før, en i tre.

Det er som en brødfjøl som er hul og det er en slags trerist du skjærer på, så brødsmulene samler seg ned i hulrommet, som du bare tømmer etterpå. Genialt :-)

jeg og hater brødsmuler, så tror jeg skal skaffe meg en selv.

Gjest gert ert

''Regner med at det kommer et tips på brødskjæremaskinene som står i butikkene, men disse er jeg ikke noen stor fan av da jeg ser hvordan enkelte mennesker bruker dem''

Uff, jeg bruker disse ofte. Hva er det du har sett? :o/

Har observert folk som tørker vekk snørr med hånda for så å ta på den ene og andre delen på maskinen - med den samme hånda. Så også et barn som sleiket opp smulene på den banen/sklia der brødet kommer ut av maskinen...nok til å holde meg unna slike!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...