Gå til innhold

Uetisk å reklamere for "Ulovlig norsk" nå?

Anbefalte innlegg

Jeg ser at flere bokhandlere og bokklubber på nett nå reklamerer uhemmet for Maria Amelies bok "Ulovlig norsk". Er dette uproblematisk? Gjør de det for å få fram saken hennes og høste sympati, eller er det uetisk å bruke hennes nå fortvilte sak for å fremme boksalget?

Tanker?

Fortsetter under...

Gjest er vel uetisk vi også da...

Det meste innen forretningslivet er uetisk uansett, så hvorfor bry seg.

Det syns jeg var en ufattelig drøy påstand! Veldig mange innen forretningslivet gjør veldig mye for mange. Men uansett hva de gjør blir de beskyldt for å mele sin egen kake.

Vi er en bitteliten bedrift med 6 ansatte. Hvert år støtter bedriften kreftforeningen med 10000. Det er mye det, for oss! Men det er vel også uetisk da?

I tillegg har vi et produkt der en del av inntekten går til en god sak.

Blir så fly forbannet når jeg ser slike utsagn!!!

Gjest høstløv

''Gjør de det for å få fram saken hennes og høste sympati, eller er det uetisk å bruke hennes nå fortvilte sak for å fremme boksalget? ''

Det er vel et salgsfremmende tiltak, samtidig som hennes sak får fokus og hun tjener mer penger, så dette går begge veier.

'' Gjør de det for å få fram saken hennes og høste sympati, eller er det uetisk å bruke hennes nå fortvilte sak for å fremme boksalget?''

Bokbransjen ønsker å tjene penger, akkurat som alle oss andre. De ville ikke gjort jobben sin hverken overfor forfatterne eller seg selv om de ikke også tenker profitt=overskudd.

De har et produkt som det den siste uken har blitt økt etterspørsel etter. Da er det naturlig å gjøre publikum oppmerksom på at varen finnes hos dem.

Maria Amelie skrev sikkert boken i håp om at flest mulig skulle lese den. Sannsynligvis har hun økonomisk interesse av et størst mulig salg. (Jo flere bøker som selges, jo større blir hennes honorar.)

Dette må kunne sees på som en vinn-vinn-situasjon. Maria A. får flere lesere og dermed flere som setter seg inn i den saken hun ønsket å fremme. Det blir mer penger på både forfatter, forlag og forhandlere.

Med de omstendighetene hun er under, vil jeg anta at hun tolker et økt boksalg som et av flere uttrykk for støtte.

Hadde derimot en utenforsåtende tredjepart forsøkt å profittere på hennes vanskelige situasjon, hadde saken vært en helt annen.

mvh

Det syns jeg var en ufattelig drøy påstand! Veldig mange innen forretningslivet gjør veldig mye for mange. Men uansett hva de gjør blir de beskyldt for å mele sin egen kake.

Vi er en bitteliten bedrift med 6 ansatte. Hvert år støtter bedriften kreftforeningen med 10000. Det er mye det, for oss! Men det er vel også uetisk da?

I tillegg har vi et produkt der en del av inntekten går til en god sak.

Blir så fly forbannet når jeg ser slike utsagn!!!

Jeg sa ikke "alt".

Reklame, f.eks.

Skjønner ikke at det kan være lovlig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...