Gå til innhold

Fikk ikke jobb pga kviser...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Er det ikke viktig at en resepsjonsdame på et yogasenter ser frisk og fresh ut da?''

Hvor fresh mener du man må se ut da? Hva om det hadde vært en kronisk hudsykdom (noe forhåpentligvis ikke hennes acne er)? Dette kan jo sies å være en form for diskriminering basert på sykdom.

''Er det ikke viktig at en resepsjonsdame på et yogasenter ser frisk og fresh ut da?''

Hvor fresh mener du man må se ut da? Hva om det hadde vært en kronisk hudsykdom (noe forhåpentligvis ikke hennes acne er)? Dette kan jo sies å være en form for diskriminering basert på sykdom.

Jeg mener ikke at hun ikke så fresh nok ut, jeg bare henviste og satte i gang diskusjonen da...

Jo, det er diskrimiering, men likevel... Skal aldri en privat eier ha lov til å bestemme selv? Så selv om man har ansatte som i verste fall fører til færre kunder og lavere omsetning, så spiller det ingen rolle så lenge man ikke diskriminerer?

Dette er for ordens skyld fortsatt bare argumentasjon, ikke min mening:-)

ShitDiddelyDo

''- Jeg er ikke sikker på at kunder ville forsvunnet, men folk er så bevisste på hygiene nå for tiden. For dem er åpne sår urovekkende. Jeg vet ikke, folk er kanskje redde for AIDS, svarer Melander.''

Hvis jeg var kunde der ville jeg følte det som krenkende at senterets leder tror jeg er så tjukk i hue. :)

Annonse

''- Jeg er ikke sikker på at kunder ville forsvunnet, men folk er så bevisste på hygiene nå for tiden. For dem er åpne sår urovekkende. Jeg vet ikke, folk er kanskje redde for AIDS, svarer Melander.''

Hvis jeg var kunde der ville jeg følte det som krenkende at senterets leder tror jeg er så tjukk i hue. :)

''Hvis jeg var kunde der ville jeg følte det som krenkende at senterets leder tror jeg er så tjukk i hue. :)''

Det er nok noe argumentasjon jeg kunne ha forstått i et slikt tilfelle, men akkurat det med at kundene skulle være redd for AIDS er temmelig krenkende ja:-)

Jeg mener ikke at hun ikke så fresh nok ut, jeg bare henviste og satte i gang diskusjonen da...

Jo, det er diskrimiering, men likevel... Skal aldri en privat eier ha lov til å bestemme selv? Så selv om man har ansatte som i verste fall fører til færre kunder og lavere omsetning, så spiller det ingen rolle så lenge man ikke diskriminerer?

Jeg synes det er synd om dyktige mennesker ikke får jobb som følge av utseende. Arbeidsgiver sier i dette tilfellet at hun ikke er sikker på om de ville fått færre kunder som følge av ansiktet til resepsjonisten, og jeg synes arbeidsgiver burde undersøkt jentas kvalifikasjoner for jobben og ikke ekskludere henne direkte.

Jeg reagerte også på AIDS-argumentet. Er yogautøvere så dumme?

Jeg synes det er synd om dyktige mennesker ikke får jobb som følge av utseende. Arbeidsgiver sier i dette tilfellet at hun ikke er sikker på om de ville fått færre kunder som følge av ansiktet til resepsjonisten, og jeg synes arbeidsgiver burde undersøkt jentas kvalifikasjoner for jobben og ikke ekskludere henne direkte.

''Jeg synes det er synd om dyktige mennesker ikke får jobb som følge av utseende.''

Ja, kanskje, men jeg synes ikke at husproblemer/sykdommer går direkte på utseendet på samme måte som type pen/mindre pen... Det kunne kanskje vært "lov" til å plukke "fra øverste hylle" til jobber hvor en tross alt er ansiktet utad?

''Jeg synes det er synd om dyktige mennesker ikke får jobb som følge av utseende.''

Ja, kanskje, men jeg synes ikke at husproblemer/sykdommer går direkte på utseendet på samme måte som type pen/mindre pen... Det kunne kanskje vært "lov" til å plukke "fra øverste hylle" til jobber hvor en tross alt er ansiktet utad?

Hvis du var hotelleier og kunne velge mellom henne og ei annen like pen jente med helt ren hud til å jobbe i resepsjonen, hvem ville du ha valgt hvis begge var like godt kvalifiserte?

Annonse

Jeg ville kommet til samme konklusjon.

mvh

ShitDiddelyDo

''Jeg synes det er synd om dyktige mennesker ikke får jobb som følge av utseende. ''

Men er dette noe nytt? I dag har TV2s ansatte vært oppe i pressen. Kvinnene er alle unge og pene. Mennene er betydelig eldre (i snitt 17 år eldre).

Det er samme greia. Du ville ikke fått jobb i tv2 dersom du var kvinne og mindre pen - uansett hvor dyktig du eventuelt er. De pene kvinnene i tv2 er ikke engang dyktige. Meteorologene er ikke engang meteorologer.

Arbeidsgiveren må få ansette hvem h*n vil. At utseende teller er et faktum.

Men de fleste arbeidsgivere ville ha omløp til å begrense seg til å meddel at søkeren dessverre ikke fikk jobben etter at intervjurunden var over.

Tror ikke denne søkeren gikk glipp av så mye.

mvh

Hvis du var hotelleier og kunne velge mellom henne og ei annen like pen jente med helt ren hud til å jobbe i resepsjonen, hvem ville du ha valgt hvis begge var like godt kvalifiserte?

Angående det å jobbe i en hotellresepsjon: En venninne jobbet en periode på et hotell, og fortalte at det er var et lite tema en gang om de skulle ansette en dame med mye kviser/arrete hud som resepsjonist. Hun ble ansatt pgs gode kvalifikasjoner og referanser, men utseendet ble iallfall diskutert på kammerset, sa min venninne.

LOL

Ja, ganske utrolig at hun dro fram folks frykt for aids!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...