Gå til innhold

Innvilget uføretrygd, hva fylle dagene med?

Anbefalte innlegg

Huff, det må være trist ikke å kunne lese :(.

Men nå har en jo lydbøker! :) Antar du kan ha glede av disse, eller gjelder det samme?

Hehe, jeg sovner av lydbøker. Det er skikkelig søvndyssende. Jeg tenkte jeg skulle ta de med i bilen, da sovner jeg ihvertfall ikke :o)

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

22

• Dorthe

14

• Angustia

8

• hidi, the scorpion

5

Gjest Nina Nilsen

Du har ingen fysiske eller psykiske begrensninger, men forventer at NAV dekker utdannelsen din?

Slike som deg skulle hatt juling.

''Du har ingen fysiske eller psykiske begrensninger, men forventer at NAV dekker utdannelsen din?

''

Nå er saken her snudd helt på hodet....jeg har ikke nevnt noen steder hva som feiler meg, og konklusjonen her at jeg ikke feiler noen ting, jeg jobber ikke fordi jeg bor på landet, jeg går hjemme og venter på at NAV skal dekke utdannelsen min. Jeg er en snylter og burde vært meldt og noen truer med å tipse VG.

Jeg har en diagnose, jeg har vært på attføring. Jeg har gjennomgådd kurs og arbeidstrening. Jeg har brukt mange, mange år på å prøve. Men det fungerer ikke.

''Du har ingen fysiske eller psykiske begrensninger, men forventer at NAV dekker utdannelsen din?

''

Nå er saken her snudd helt på hodet....jeg har ikke nevnt noen steder hva som feiler meg, og konklusjonen her at jeg ikke feiler noen ting, jeg jobber ikke fordi jeg bor på landet, jeg går hjemme og venter på at NAV skal dekke utdannelsen min. Jeg er en snylter og burde vært meldt og noen truer med å tipse VG.

Jeg har en diagnose, jeg har vært på attføring. Jeg har gjennomgådd kurs og arbeidstrening. Jeg har brukt mange, mange år på å prøve. Men det fungerer ikke.

Nei, men du må nok passe deg litt når du skriver at du ikke har psykiske eller fysiske begrensninger, det er ikke så rart at folk reagerer siden du skriver under ukjent nick og du sier at du ikke er syk.

Det er lett å bli misforstått her inne hvis man ikke forklarer skikkelig, så du burde kanskje prøve en gang til. Det hadde kanskje vært like greit for du får svar etter hva du skriver sjøl.

''

Det har helst sikkert (eller forhåpentligvis) blitt snudd på hodet her, men det er du dessverre nødt til å ta på din egen kappe med tanke på hvordan du selv har ordlagt deg i denne tråden... Det er slett ikke rart at hele historien høres temmelig merkelig ut... Jeg forstår at man ikke ønsker å brette ut om alle detaljer om sitt liv og sin helse, samtidig er vi nødt til å vite nok til å skjønne saken hvis du forventer noen forståelse.

Annonse

Det har helst sikkert (eller forhåpentligvis) blitt snudd på hodet her, men det er du dessverre nødt til å ta på din egen kappe med tanke på hvordan du selv har ordlagt deg i denne tråden... Det er slett ikke rart at hele historien høres temmelig merkelig ut... Jeg forstår at man ikke ønsker å brette ut om alle detaljer om sitt liv og sin helse, samtidig er vi nødt til å vite nok til å skjønne saken hvis du forventer noen forståelse.

Jeg tenker som så at vi ikke behøver å vite årsaken til uføretrygden. Det eneste vi trenger å vite er at hun er ufør, at hun er i god form og har problemer med å fylle dagene sine. Så får vi svare ut fra det.

Om vi kommer med råd som ikke samsvarer med hennes helse, så vil hun sikkert ikke følge dem :)

Jeg tenker som så at vi ikke behøver å vite årsaken til uføretrygden. Det eneste vi trenger å vite er at hun er ufør, at hun er i god form og har problemer med å fylle dagene sine. Så får vi svare ut fra det.

Om vi kommer med råd som ikke samsvarer med hennes helse, så vil hun sikkert ikke følge dem :)

I en perfekt verden hadde det sikkert vært slik - nå er dette derimot DOL, og her vet vi at det ikke er slik...

Lokale og geografiske forhold som årsak til uføretrygd?? Jaja, skulle gjerne ha snakket med ditt NAV-kontor. Som arbeidsledig blir man jo pålagt å reise hvor som helst i landet for å ta en evt. ledig jobb, hvis ikke mister man arbeidsledighetstrygden sin...

Og jeg synes nå jaggu det er ganske åpenbart hvorfor trådstarter er uføretrygdet jeg da.. ! Men folk liker å ha noen å hate.

Husker avisredaktøren i lokalblekka sa en gang, om en ufør kar oppi dalene her som gikk løs på parkometere med slegge, og ble hanka inn av politiet. Folk hata i avisa og mente at han kunne ikke være mye ufør den karen... "Mulig det at han ikke er så ufør...men ville DU ansatt ham..?" Da ble det stille gitt. ;0)

Annonse

Og jeg synes nå jaggu det er ganske åpenbart hvorfor trådstarter er uføretrygdet jeg da.. ! Men folk liker å ha noen å hate.

Husker avisredaktøren i lokalblekka sa en gang, om en ufør kar oppi dalene her som gikk løs på parkometere med slegge, og ble hanka inn av politiet. Folk hata i avisa og mente at han kunne ikke være mye ufør den karen... "Mulig det at han ikke er så ufør...men ville DU ansatt ham..?" Da ble det stille gitt. ;0)

Jeg er ikke enig med deg i at et er så åpenbart, men jeg ser vel at hun kanskje ordlegger seg veldig klønete...

Hate? Det var å dra det litt langt, eller?

Gjest Elextra

''"Mulig det at han ikke er så ufør...men ville DU ansatt ham..?" Da ble det stille gitt''

LOL

Men tror ikke jeg ville innvilget uføretrygdt til alle jeg ikke kunne tenke meg å ansette, da :P

Gjest høstløv

''Og jeg synes nå jaggu det er ganske åpenbart hvorfor trådstarter er uføretrygdet jeg da.. ''

Ja, ja folk med litt vett mellom ørene skriver vel ikke slike innlegg?

Gjest høstløv

Mange??

En bekjent av meg er høyskoleutdannet men uføretrygdet pga hjerneslag. Hun var til oppfølgingsundersøkelse på poliklinikken og sykepleieren som gjennomførte denne sa direkte at hun var misunnelig på henne for at hun slapp å stå opp og skrape bil og dra på jobb i kulden.

Forstå det hvem som kan?

hidi, the scorpion

Og mange dolere er misunnelige på trygdemottakere.

''Og mange dolere er misunnelige på trygdemottakere.''

ER de...? Om noen vil bytte mine smerter, søvnløshet og gangvansker, pluss det lille jeg får i trygd, så bytter jeg så gjerne!

Jeg elsket å være i jobb...

Hva er jeg nå? Ingenting, bare en som forsøker å overleve hverdagen, og som er stolt av det lille jeg får gjort.

Gjest høstløv

''Og mange dolere er misunnelige på trygdemottakere.''

ER de...? Om noen vil bytte mine smerter, søvnløshet og gangvansker, pluss det lille jeg får i trygd, så bytter jeg så gjerne!

Jeg elsket å være i jobb...

Hva er jeg nå? Ingenting, bare en som forsøker å overleve hverdagen, og som er stolt av det lille jeg får gjort.

''

ER de...? Om noen vil bytte mine smerter, søvnløshet og gangvansker, pluss det lille jeg får i trygd, så bytter jeg så gjerne!''

Jeg også!

Ellers kan du lese svaret mitt til Bookworm rett under her. Noen sier rett ut at de er misunnelige, utrolig nok!

''Og jeg synes nå jaggu det er ganske åpenbart hvorfor trådstarter er uføretrygdet jeg da.. ''

Ja, ja folk med litt vett mellom ørene skriver vel ikke slike innlegg?

Det handler nødvendigvis ikke om vett. Men hvis man først skal velge å mistenkeliggjøre noen, så kan man vel like gjerne bruke det som noe annet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...