Gå til innhold

Brukte jeg mye på meg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Jeg kjøpte meg støvletter til meg selv i går...kr.699,-... og så kjøpte meg en parfyme til 395,-...

Var dette "råflott" innkjøp til meg selv?

Støvlettene trengte jeg kanskje...de andre jeg har er bortimot 15 år gamle...og så har jeg arvet et par støvletter som er vond på foten...

Parfymen var kanskje unødvendig...

Her har jeg brukt 1100,- kroner på meg selv... hmmfff...

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

''Her har jeg brukt 1100,- kroner på meg selv... hmmfff...

''

Det er da ikke så mye - forutsatt at du ikke vanligvis går underskudd hver måned :).

Støvlettene du kjøpte var dessuten veldig rimelige, i mine øyne. Men å kjøpe dyr parfyme til seg selv er jo litt råflott....

Gjest høstløv
Skrevet

''Var dette "råflott" innkjøp til meg selv?''

Det kommer helt an på din økonomiske status forøvrig. Hvis det går utover det at du ikke har penger til mat eller til å betale regninger resten av måneden så var det "råflott" å kjøpe parfyme.

Støvletter er en forbruksvare som må fornyes med jevne mellomrom.

Kos deg med innkjøpene og hygg deg med å dufte godt!

Skrevet

Det er ikke så mye, såpass må du unne deg :)

Brukte mye mer jeg i går...men"Fordi jeg fortjener det" :-)

Gjest Modern77
Skrevet

Lyst til å skjemme bort meg selv litt også, blir mest til at jeg finner ting til ungene og ikke til meg selv :D

Skrevet

Støvletter koster da fort mye mer enn 700 kroner, men det kommer jo - som en annen påpekte - helt an på hvordan økonomien din er. Noen ganger er det helt greit i forhold til min økonomi om jeg bruker 1100,- på meg selv sånn uten videre, andre ganger er det overhodet ikke aktuelt.

Skrevet

Jeg kjøpte meg ei klokke til 4000 og en kniv til 6000. Ingen dårlig samvittighet her.

Skrevet

Nei, for meg har du ikke råflottet deg, men beveget deg godt innenfor grensen for "helt kurant":)

Skrevet

Det er jo helt umulig å svare på om du brukte for mye på deg selv, all den tid vi ikke vet noe om inntekt og øvrige utgifter...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjøpte meg ei klokke til 4000 og en kniv til 6000. Ingen dårlig samvittighet her.

''Jeg kjøpte meg ei klokke til 4000 og en kniv til 6000. Ingen dårlig samvittighet her.

''

Kan forstå at man har lyst på en klokke til 4000, men hva i det huleste skal man med en kniv til 6000!?

Skrevet

''Her har jeg brukt 1100,- kroner på meg selv... hmmfff...

''

Det er da ikke så mye - forutsatt at du ikke vanligvis går underskudd hver måned :).

Støvlettene du kjøpte var dessuten veldig rimelige, i mine øyne. Men å kjøpe dyr parfyme til seg selv er jo litt råflott....

"Men å kjøpe dyr parfyme til seg selv er jo litt råflott..."

Nå varer jo en parfymeflaske svært lenge da! Ofte i flere år.

Så 400 kr er ikke akkurat mye med tanke på hvor lenge man har glede av den.

Da er det egentlig mye mere råflott å bruke 400 kr på en middag på restaurant eller tur på byen. Den gleden varer jo bare noen timer....

Gjest Elextra
Skrevet

"Men å kjøpe dyr parfyme til seg selv er jo litt råflott..."

Nå varer jo en parfymeflaske svært lenge da! Ofte i flere år.

Så 400 kr er ikke akkurat mye med tanke på hvor lenge man har glede av den.

Da er det egentlig mye mere råflott å bruke 400 kr på en middag på restaurant eller tur på byen. Den gleden varer jo bare noen timer....

''Da er det egentlig mye mere råflott å bruke 400 kr på en middag på restaurant eller tur på byen. Den gleden varer jo bare noen timene det gjelder...

''

Nåja, jeg lever lenge på gode opplevelser jeg - ikke bare de timene :-)

Og uansett er jo den totale økonomien viktig i vurderingen.

Skrevet

''Da er det egentlig mye mere råflott å bruke 400 kr på en middag på restaurant eller tur på byen. Den gleden varer jo bare noen timene det gjelder...

''

Nåja, jeg lever lenge på gode opplevelser jeg - ikke bare de timene :-)

Og uansett er jo den totale økonomien viktig i vurderingen.

Det var bare et eksempel. Kanskje et dårlig ett.

La oss heller si 400 kr til en ny duk, nye gardiner, litt ekstra godteri og snacks til helga, eller en fin genser som man "egentlig" ikke trenger.

400 kr er jo ikke akkurat en formue. Så jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så mye mere "råflott" å kjøpe seg parfyme, i forhold til mye annet man kunne svidd av 400 spenn på...

Gjest Elextra
Skrevet

Det var bare et eksempel. Kanskje et dårlig ett.

La oss heller si 400 kr til en ny duk, nye gardiner, litt ekstra godteri og snacks til helga, eller en fin genser som man "egentlig" ikke trenger.

400 kr er jo ikke akkurat en formue. Så jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så mye mere "råflott" å kjøpe seg parfyme, i forhold til mye annet man kunne svidd av 400 spenn på...

''400 kr er jo ikke akkurat en formue. Så jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så mye mere "råflott" å kjøpe seg parfyme, i forhold til mye annet man kunne svidd av 400 spenn på...

''

Nei, det har jeg heller aldri sagt. Men jeg synes alle tingene du nevner en kan kjøpe til seg selv, og som man ikke nødvendigvis har veldig bruk for, er litt råflott. Spørs jo helt hva man legger i "råflott" da, jeg mener ikke at det er uforsvarlig.

Skrevet

''Jeg kjøpte meg ei klokke til 4000 og en kniv til 6000. Ingen dårlig samvittighet her.

''

Kan forstå at man har lyst på en klokke til 4000, men hva i det huleste skal man med en kniv til 6000!?

Spikke?

Neida, den er rimelig spesiell og hører hjemme i det landet vi bodde i sist. Den er stor, har masse sølv på slira og håndtaket, og akkurat denne er av kongelig ætt. Prsimessig ligger de fra noen hundrelapper og opp mot 20000 kr.

Jeg er veldig førnøyd med min selv om den ble _litt_ dyrere enn det jeg hadde tenkt. Det var faktisk et impulskjøp, men jeg er glad jeg gjorde det.

Fantastisk å få noe inn i huset som ikke heter sko eller veske.

Sheila? Perlekjede med diamanter, det stoppa kjeften på henne.

Skrevet

Høres ut som du har gjort noen kjempe kupp der!

Moro med noe nytt. Syns ikke du trenger ha dårlig samvittighet, så lenge du har råd til mat resten av mnd.. ;)

Skrevet

Oi, tør ikke si hva jeg har brukt på støvletter i januar...

Rent isolert sett synes jeg ikke det er "for mye" å bruke 1100 kroner på seg selv, men jeg kjenner jo ikke din økonomiske situasjon. Men 700 kr på nye støvletter når det er 15 år siden sist kan neppe regnes som råflott.

Skrevet

Jeg synes ikke du brukte for mye på deg selv. Støvletter er jo dyrt, og synes du har gjort et godt kjøp, jeg!

Hender rett som det er at jeg bruker en del på meg selv, uten at jeg har dårlig samvittighet av den grunn.

Så lenge du har råd til det, skal du unne deg slike ting med et smil om munnen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...