Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har drevet med mye aktivitet i de fleste år, har hatt ett opphold på ca 4 år uten noe nevneverdig aktivitet utenom jobbing som håndverker.

Har nå begynt på Fotball-linje på Folkehøyskole, noe som innebærer mye aktivitet, gjerne flere timer om dagen.

Har fått problemer med Venstre legg, noe i høyre også, men venstre legg har store smerter.

Har også fått noen små kuler på utsiden av begge leggene, samme sted på hver side, ca 10-15cm over foten, en kul på hver side med størrelse som varierer litt fra uke til uke (ca 1cm x 1cm og ca 0.5cm "høyde" normalt)

Smertene sitter for det meste i fronten og innsiden av venstre legg, på selve benet og langs kanten av muskelen der denne ligger inntil selve benet, smertene holder seg for det meste fra like under kneet til like ved bunnen av leggen.

Har vært hos fastlege og tatt MR, de mistenker at dette kan være Benødem grunnet overbelastning eller noe tilsvarende, men de kan ikke gi meg noen klar beskjed og sier bare at jeg skal komme tilbake om 2-3 måneder for en ny MR for å se om det har blitt noen forandring.

Dette er da veldig frustrerende siden det hemmer meg utrolig mye innen all form for idrett som belaster leggene, og spesielt hopping/løping eller andre ting som "smeller" i leggene.

Har også begynt å få problemer med høyre håndledd, har brukket håndleddet en gang for mange år siden, og det føles veldig som det, men smertene er intens og utrolig vond med en gang jeg beveger håndleddet, men det forsvinner gjerne etter 6-8 timer, blir borte 1-2 dager, så plutselig kommer den tilbake av at jeg gjør en helt vanlig bevegelse, kan komme fra så vanlige ting som å ta på seg en sokk.

Det gir en ilende følelse i hånden som stråler ut i fingrene med en gang jeg rører på hånden.

Verken jeg eller noen andre jeg vet om har vært borti noe som dette før, og jeg har spilt Fotball, Bandy og Hockey aktivt i ca. 12 år tidligere.

Gutt 21 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359446-smerter-i-venstre-legg/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

La oss ta leggene først. En slik inflamasjon/betennelse som skyldes overbelastning krever rett og slett alternativ trening, sli at beina får avlastning. Kompresjonsstrømpe når du er aktiv kan også være bra samtidig som du etter aktivitet legger på is 10-15 minutter. Jeg tror det er lite sansynlig at det finnes noen snarveier ellers til bedring.

Hånleddet ditt bør undersøkes nærmere. Slik du beskriver det kan smertene skyldes trang håndrotskanal (canalis carpi).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...