Gjest familyman Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg bestilte meg en ny mobiltelefon og på denne brukes microsim-kort. En kollega har klippet til simkortene til de andre på jobben, men ettersom det var jul i mellom så ringte jeg min operatør og bestilte et micosim slik at jeg selv slapp og klippe det gamle simkortet, alternativt måtte jeg vente til over nytt år. Jeg fikk ikke beskjed om at dette kortet koster kr 199,. og det kom heller ikke frem i brevet som var vedlagt det nye simkortet. Jeg har sendt et par brev til kundeservice og alt jeg får som svar er "beklager, men opplysninger om priser står på vår hjemmeside"!! Dette kan da ikke være lov? Har de ikke opplysningplikt om slikt over telefon? Må man virkelig pugge nettsiden til firmaet før man ringer inn og ber om hjelp? Noen som kjenner til lovverket på dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvorfor skulle det være en gratistjeneste? Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hva er feil her? At du trodde det var gratis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3103565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Du har nok ikke så mye å stille opp med. Det står sikkert på siden deres, selv om du nok burde blitt opplyst om dette på telefon. Men siden det er latterlig praksis å ta betalt for microsimkort (de fleste gjør ikke det), ville jeg byttet leverandør. De taper mer på å miste deg som kunde enn disse 199-kronene tilsier. Gjør det på pur faen. Du sparer sikkert penger på det også, da det nesten alltid finnes en leverandør som er billigere enn den du har nå. Jeg gjorde dette da jeg opplevde latterlig service (med regnspikka løgner på telefon) fra Tele2 i forbindelse med at jeg måtte ha microsim. Årsaken (kundebehandlere som løy meg midt opp i trynet på telefon) forklarte jeg dem også da de noen uker etter ringte meg for å høre hvorfor jeg hadde byttet. Det føltes ganske godt. Du for din del kan klage på en kundebehandler som burde opplyst deg om prisen på simkortet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3103570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest familyman Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hva er feil her? At du trodde det var gratis. Ja, for eksempel. Mulig jeg er gammeldags, men tidligere fikk man titt og ofte tilsendt nytt simkort med beskjed om å bytte ut det gamle på grunn av ditt og datt - uten at det kostet. Når jeg i dette tilfelle ringer og bestiller et nytt simkort da det gamle ikke passer, hadde det vel vært på sin plass å opplyse om at det koster 200 kroner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3103571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest familyman Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Du har nok ikke så mye å stille opp med. Det står sikkert på siden deres, selv om du nok burde blitt opplyst om dette på telefon. Men siden det er latterlig praksis å ta betalt for microsimkort (de fleste gjør ikke det), ville jeg byttet leverandør. De taper mer på å miste deg som kunde enn disse 199-kronene tilsier. Gjør det på pur faen. Du sparer sikkert penger på det også, da det nesten alltid finnes en leverandør som er billigere enn den du har nå. Jeg gjorde dette da jeg opplevde latterlig service (med regnspikka løgner på telefon) fra Tele2 i forbindelse med at jeg måtte ha microsim. Årsaken (kundebehandlere som løy meg midt opp i trynet på telefon) forklarte jeg dem også da de noen uker etter ringte meg for å høre hvorfor jeg hadde byttet. Det føltes ganske godt. Du for din del kan klage på en kundebehandler som burde opplyst deg om prisen på simkortet. Takk, ShitDiddelyDo. Jeg har sendt min tredje mail, og svaret på den avgjør om jeg bytter til et annet selskap 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3103579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Ja, for eksempel. Mulig jeg er gammeldags, men tidligere fikk man titt og ofte tilsendt nytt simkort med beskjed om å bytte ut det gamle på grunn av ditt og datt - uten at det kostet. Når jeg i dette tilfelle ringer og bestiller et nytt simkort da det gamle ikke passer, hadde det vel vært på sin plass å opplyse om at det koster 200 kroner? Det burde de nok gjort. På den annen side så har jo du plikt til å undersøke litt selv, og har de infoen du trenger på nettsidene deres, så har de ikke gjort en feil som tilsier at du kan klage i følge forbrukerkjøpsloven. Og ... om du bytter selskap må du vel uansett betale for det mikrosimkortet du har fått siden det var du selv som bestilte det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3103597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Det burde de nok gjort. På den annen side så har jo du plikt til å undersøke litt selv, og har de infoen du trenger på nettsidene deres, så har de ikke gjort en feil som tilsier at du kan klage i følge forbrukerkjøpsloven. Og ... om du bytter selskap må du vel uansett betale for det mikrosimkortet du har fått siden det var du selv som bestilte det. ''Og ... om du bytter selskap må du vel uansett betale for det mikrosimkortet du har fått siden det var du selv som bestilte det. :D'' Ja, men han taper jo ikke på det. Sannsynligvis tjener han - i og med at han sikkert klarer å finne noe rimeligere enn det han har. Spesielt hvis han har Telenor eller Netcom. Jeg er av den oppfatning at man bør skifte selskap så fort man opplever antydning til dårlig behandling. Det er så enkelt. Det tar kort tid å bruke en kalkulator for å finne rimeligst abonnement, og noen sekunder å fylle inn skjemaet online og trykke send. En uke etter har man nytt abonnement, helt smertefritt. Jeg synes en del kundebehandlere oppfører seg jævla dårlig, og dette bør man si fra om. Det er ingen annen måte å si fra på enn å bytte abonnement. Og så skrike høyt på nettet om urimelig behandling fra f.eks. Tele2. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3103605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Gubben har Telenor, de sendte micro-sim gratis. Og ja, kundebehandleren din skulle oppgitt at det kostet noe å bytte sim-kort! De sier selvsagt at du kunne lest det selv på nettsidene, men det er uansett dårlig behandling at ikke du fikk opplyst om summen ved bestilling. Bytt leverandør:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3103848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 ''Og ... om du bytter selskap må du vel uansett betale for det mikrosimkortet du har fått siden det var du selv som bestilte det. :D'' Ja, men han taper jo ikke på det. Sannsynligvis tjener han - i og med at han sikkert klarer å finne noe rimeligere enn det han har. Spesielt hvis han har Telenor eller Netcom. Jeg er av den oppfatning at man bør skifte selskap så fort man opplever antydning til dårlig behandling. Det er så enkelt. Det tar kort tid å bruke en kalkulator for å finne rimeligst abonnement, og noen sekunder å fylle inn skjemaet online og trykke send. En uke etter har man nytt abonnement, helt smertefritt. Jeg synes en del kundebehandlere oppfører seg jævla dårlig, og dette bør man si fra om. Det er ingen annen måte å si fra på enn å bytte abonnement. Og så skrike høyt på nettet om urimelig behandling fra f.eks. Tele2. ''Ja, men han taper jo ikke på det. Sannsynligvis tjener han - i og med at han sikkert klarer å finne noe rimeligere enn det han har. Spesielt hvis han har Telenor eller Netcom. :)'' Det er jeg ikke så sikker på. Det er vel for lengst slått fast at for iPhone så er det Netcom sine spesialabonnementer som kommer best ut i det lange løp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3103999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 ''Ja, men han taper jo ikke på det. Sannsynligvis tjener han - i og med at han sikkert klarer å finne noe rimeligere enn det han har. Spesielt hvis han har Telenor eller Netcom. :)'' Det er jeg ikke så sikker på. Det er vel for lengst slått fast at for iPhone så er det Netcom sine spesialabonnementer som kommer best ut i det lange løp. Det kommer helt an på hvordan man bruker telefonen. Bruker man mye trådløse nett har man f.eks. ikke behov for dyre datapakker. Jeg kjøpte en datapakke til 50 kroner (100 mb), og i tillegg til dette har jeg 90 (eller 120, husker ikke helt) gratis sms, samt 120 minutters ringning (tror jeg det er), og min første måned med dette One Call-abonnementet kostet meg ca. 60 kroner, altså en tier i tillegg til det jeg betaler for datapakken. Jeg har brukt 3G en del på toget og kafè og på treninga, men jeg har ikke vært i nærheten av 100 mb. Til nå denne måneden (jeg nuller ut ved starten av hver måned) har jeg brukt totalt 11.4 mb. Trådløst er det så godt som overalt i dag. Det beste er å plotte inn normalt bruk i disse kalkulatorene, og så velge det billigste. Datapakker, dersom man skulle få behov for mer, går fra måned til måned, så velger man for lite (eller for mye), er det bare å forandre valget av datapakke neste måned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3104003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hvis du gjorde bestillingen på telefon, kan de neppe forlange at du skal ha undersøkt på nett først. Hva om du ikke hadde nett-tilgang? Telefonselgeren burde selvsagt ha opplyst om prisen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3104025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Her har du en god sak, Opplevde selv noe lignende og slapp å betale (Telenor). De er pliktige til å opplyse om pris i tilfeller der det er naturlig å anta at det er gratis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359447-noen-som-kjenner-til-kj%C3%B8psloven-her/#findComment-3104777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.