Gå til innhold

Håndbagasjespørsmål

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Hvordan er disse for#"%&te håndbagasjereglene igjen? Jeg tenker da på væske.

Nesedråper går greit. Det vet jeg. Men gjelder dette også andre ting i den størrelsen?

Jeg har noen sånne små håndvask-uten-vann-greier, og jeg tenkte å ta med en sånn. Vannet på lange flyturer har det med å forsvinne mot slutten, og jeg liker å vaske hendene etter å ha vært på dass.

Går dette fint?

Det er denne jeg tenker på. Den går i lomma og tar liten plass. Kun 10 ml.

http://www.nomaden.no/main/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=25057&category_id=208&back_list=1&option=com_phpshop&Itemid=1

Eventuelt får jeg ta et par desinfiseringsservietter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359494-h%C3%A5ndbagasjesp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

15

• morsan

9

• cathlin

4

• Mary Poppins

2

Sist jeg reiste skulle hver flaske med væske ikke overstige 100 ml. I tillegg skal de legges i en gjennomsiktig plastpose. Dette kan du også få på flyplassen. Overstiger du disse 100 ml så tar de bare flaska, tannkremtuben eller hva det nå måtte være. God tur :)

ShitDiddelyDo

Sist jeg reiste skulle hver flaske med væske ikke overstige 100 ml. I tillegg skal de legges i en gjennomsiktig plastpose. Dette kan du også få på flyplassen. Overstiger du disse 100 ml så tar de bare flaska, tannkremtuben eller hva det nå måtte være. God tur :)

Åja, det var sånn det var. Det har du rett i. 100 ml går greit, men ikke over. Denne er 10 ml. Posen åpner jeg selvfølgelig bare på flyet.

Da legger jeg en sånn i lomma. :)

Åja, det var sånn det var. Det har du rett i. 100 ml går greit, men ikke over. Denne er 10 ml. Posen åpner jeg selvfølgelig bare på flyet.

''Da legger jeg en sånn i lomma. :)

''

Men i sikkerhetskontrollen må du likevel putte den oppi en slik liten plastpose og legge den separat, dvs utenfor håndbagasjeveska el lign... Jeg var ute og fløy her og hadde da kun denne ene tingen som inneholdt flytende, og tenkte at da var jo ikke plastposen nødvendig, men jo da - en litt sur kontrollør var klar og tydelig både i kroppsspråk og snakketøy;-)

hvilket jo er fjollete, da hele poenget med posen er jo å begrense den totale mengden med dingser med flytende man kan ta med seg.

Jeg har forresten flere ganger glemt at jeg har en liten lipgloss i veska, og ingen har reagert på det.

ShitDiddelyDo

''Da legger jeg en sånn i lomma. :)

''

Men i sikkerhetskontrollen må du likevel putte den oppi en slik liten plastpose og legge den separat, dvs utenfor håndbagasjeveska el lign... Jeg var ute og fløy her og hadde da kun denne ene tingen som inneholdt flytende, og tenkte at da var jo ikke plastposen nødvendig, men jo da - en litt sur kontrollør var klar og tydelig både i kroppsspråk og snakketøy;-)

hvilket jo er fjollete, da hele poenget med posen er jo å begrense den totale mengden med dingser med flytende man kan ta med seg.

Jeg har forresten flere ganger glemt at jeg har en liten lipgloss i veska, og ingen har reagert på det.

Nesedråper og denne lille håndvaskdingsten har jeg bare i lomma på hettegenseren jeg alltid flyr i (gode lommer med glidslås sånn at jeg ikke mister pass og kort). :)

Men jeg har aldri lagt nesedråpene i pose. Det virker ikke som om de bryr seg med akkurat nesedråper.

Annonse

En ting til; Du kan ha så mange 100 ml-flasker du får plass til i EN sånn pose som du får på flyplassen. Nesedråper og hånddesinfeksjon vil gå helt smooth.

Hilsen "ofret mini-balsam for å slippe å legge igjen annen svindyr kosmetikk"

ShitDiddelyDo

[quote name=Shira :o)' timestamp='1295539644' post='4516382]

Går helt fint, putt den oppi posen med nesedråpene. Jeg har med meg flere slike på flyturer.

Jeg har med en del sånt i sjekket inn bagasje, og hadde egentlig planer om et par-tre servietter av denne antibac-typen (har jo det også - jeg er et levende apotek i hygieneutvalg!), men kom på at denne lille dingsen er så utrolig mye mer praktisk. :)

Jeg synes det er noe skikkelig griseri at vannet stort sett alltid forsvinner den siste halvdelen av lange flyturer. ;)

ShitDiddelyDo

En ting til; Du kan ha så mange 100 ml-flasker du får plass til i EN sånn pose som du får på flyplassen. Nesedråper og hånddesinfeksjon vil gå helt smooth.

Hilsen "ofret mini-balsam for å slippe å legge igjen annen svindyr kosmetikk"

Føler meg nesten dum som spurte. ;)

Men jeg kom plutselig på en episode der normalt sindige Trond Viggo fikk store oppslag fordi han rablet som følge av at noen på flyplassen tok leverposteien hans. :)

Gjest Shira :o)

Jeg har med en del sånt i sjekket inn bagasje, og hadde egentlig planer om et par-tre servietter av denne antibac-typen (har jo det også - jeg er et levende apotek i hygieneutvalg!), men kom på at denne lille dingsen er så utrolig mye mer praktisk. :)

Jeg synes det er noe skikkelig griseri at vannet stort sett alltid forsvinner den siste halvdelen av lange flyturer. ;)

Jeg er så glad i deg SDD, for du er av samme oppfatning av viktigheten med antibac som meg! :o)

Bare husk og putte det oppi i en slik pose og sleng oppi korgen når du skal igjennom sikkerhetskontrollen, så går det knirkefritt.

Men jeg kom plutselig på en episode der normalt sindige Trond Viggo fikk store oppslag fordi han rablet som følge av at noen på flyplassen tok leverposteien hans. :)

Leverpostei?? *sjokkert* Det kan da neppe kalles flytende!

Skal man konfiskere en myk ost også, eller?

Håndsprit er utrolig praktisk, og e.m.m. mye bedre enn håndservietter.

Gjest Shira :o)

Nesedråper og denne lille håndvaskdingsten har jeg bare i lomma på hettegenseren jeg alltid flyr i (gode lommer med glidslås sånn at jeg ikke mister pass og kort). :)

Men jeg har aldri lagt nesedråpene i pose. Det virker ikke som om de bryr seg med akkurat nesedråper.

Det kan gå helt fint, men treffer du på rette personen så må du ha pose.

Nå skal det sies at jeg aldri har opplevd det på Gardemoen, men mindre flyplasser, der får jeg ofte spørsmål om jeg har noe som helst flytende, de spør før jeg har gått igjennom. (jeg har noen ganger glemt lipgloss o.l i veska, men kun fått det påpekt på mindre flyplasser)

Annonse

ShitDiddelyDo

Leverpostei?? *sjokkert* Det kan da neppe kalles flytende!

Skal man konfiskere en myk ost også, eller?

Jepp - tror du sliter med f.eks. tubeost.

Usikker på hvor grensa går mht konsistens, men det er sikkert bare å sende en mail til Den Amerikanske Ambassade og spørre, eventuelt vente på Wikileaks-avsløringene. ;)

Haha, ja husker den episoden :D Kunne vært meg, man bør være mett, opplagt og ha en generelt god dag når man møter de mest firkantede av de der...

Jepp - tror du sliter med f.eks. tubeost.

Usikker på hvor grensa går mht konsistens, men det er sikkert bare å sende en mail til Den Amerikanske Ambassade og spørre, eventuelt vente på Wikileaks-avsløringene. ;)

Tubeost og kaviar hadde jeg skjønt, menn leverpostei synes jeg var å strekke det litt for langt...

Ja ja... jeg tenker litt som så at disse reglene nok er for å gi et visst skinn av at flysikkerheten er større enn den er. Ettersom alle kan ha med seg mange flasker a 100 ml hver, og man også kan ta med seg tomme store flasker inn, så er det jo bare for eventuelle terrorister å samarbeide om å ta med mange småporsjoner med flytende sprengstoff inn og så helle på en større flaske etter sikkerhetskontrollen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...