Gå til innhold

Strømregning - A-konto, forbruk?

Anbefalte innlegg

Gjest disco line

Har fått strømregningen, hurra! På regningen er det er noe jeg aldri har lagt merke til, men jeg ser nå at det står forbruk(1573,-), tidligere a konto(-1085,-) og A konto(1946,-), og summen jeg skal betale er 2434,-. Skjønner hva forbruk er, men hva pokker er tidligere a konto og A konto?

Noen med dypere innsikt i strømregningenes verden her som har lyst til å dele hemmelighetene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359499-str%C3%B8mregning-a-konto-forbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

''Har fått strømregningen, hurra! På regningen er det er noe jeg aldri har lagt merke til, men jeg ser nå at det står forbruk(1573,-), tidligere a konto(-1085,-) og A konto(1946,-), og summen jeg skal betale er 2434,-.''

A'conto med et minusfortegn er innbetalt a'contobeløp for avregningsperioden, og A'contobeløp uten minustegn er det a'contobeløp du skal betale for neste avregningsperiode.

Du har allerede innbetalt kr 1.085 av et forbruk på kr 1.573, det gir kr 488 å innbetale ekstra pluss nytt A'contobeløp for neste avregningsperiode kr 1,946. Sum å betale kr 2.434.

Gjest disco line

''Har fått strømregningen, hurra! På regningen er det er noe jeg aldri har lagt merke til, men jeg ser nå at det står forbruk(1573,-), tidligere a konto(-1085,-) og A konto(1946,-), og summen jeg skal betale er 2434,-.''

A'conto med et minusfortegn er innbetalt a'contobeløp for avregningsperioden, og A'contobeløp uten minustegn er det a'contobeløp du skal betale for neste avregningsperiode.

Du har allerede innbetalt kr 1.085 av et forbruk på kr 1.573, det gir kr 488 å innbetale ekstra pluss nytt A'contobeløp for neste avregningsperiode kr 1,946. Sum å betale kr 2.434.

Ehh, betyr det at jeg forskuddsbetaler(a konto) for neste periode, eller ligger man på etterskudd der?

Annonse

Å bli fakturert med A-konto beløp er noe dritt synes jeg. Det betyr at du betaler basert på fjorårets forbruk, også får du en avregning per (i dette tilfelle) 31.12.10.

Det betyr at det beløpet du har betalt hittill ikke er for det reelle forbruket ditt.

hidi, the scorpion

Å bli fakturert med A-konto beløp er noe dritt synes jeg. Det betyr at du betaler basert på fjorårets forbruk, også får du en avregning per (i dette tilfelle) 31.12.10.

Det betyr at det beløpet du har betalt hittill ikke er for det reelle forbruket ditt.

''Det betyr at det beløpet du har betalt hittill ikke er for det reelle forbruket ditt.''

Så hva gjør man da?

candyqueen_83

Syns det er helt genialt jeg. Vi betaler en liten sum hver måned,og får igjen mye i januar hvert år :o)

Men det er vel kanskje bare vårt borettslag somhar gode avtaler pånettleie osv. Vi betaler 550 kr pr mnd, og får igjen mellom 2500-3000 kr hver januar :o)

Annonse

Syns det er helt genialt jeg. Vi betaler en liten sum hver måned,og får igjen mye i januar hvert år :o)

Men det er vel kanskje bare vårt borettslag somhar gode avtaler pånettleie osv. Vi betaler 550 kr pr mnd, og får igjen mellom 2500-3000 kr hver januar :o)

Oi da er dere heldige. I fjor fikk jeg "baksmell" på 8000kr i februar..den er litt kjip kan du si når det ikke er forventet..

Jeg mener vi hadde en sånn ordning da jeg var liten, er temmelig sikker på at mamma fikk igjen på strømmen på etterjulsvinterne en gang. Alltid kjært velkommne penger. :o)

Hos oss er det ikke sånn, vi betaler nettleie og innrapportert forbruk.

candyqueen_83

Jeg mener vi hadde en sånn ordning da jeg var liten, er temmelig sikker på at mamma fikk igjen på strømmen på etterjulsvinterne en gang. Alltid kjært velkommne penger. :o)

Hos oss er det ikke sånn, vi betaler nettleie og innrapportert forbruk.

Det er veldig gode penger å få igjen :o) Eller vi får dem trukket av på husleia da, men det går jo egentlig for det samme :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...