Gå til innhold

Spørsmål om kosthold og karbohydrater

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg har de siste årene til dels slitt med ustabil, vond og noe overaktiv mage. Jeg har også ofte blitt veldig sliten og trøtt etter måltider, som om kroppen bruker all energi på å bearbeide måltidene. Etter tips fra min mor (som også har slitt med mageproblemer) har jeg den seneste måneden kuttet en god del ned på inntaktet av karbohydratrik mat som poteter, pasta, ris og brød. Dette skal vel egentlig være en "diett" for å gå ned i vekt, men for meg virker det som det har hjulpet mye for magen. Jeg opplever en mer harmonisk og mindre kranglete mage, og ikke minst har avføringen gått fra å være ganske løs til å bli fastere. Trøttheten etter måltider har også blitt mindre. Problemet er at jeg ikke ønsker å gå ned i vekt, og jeg oppfatter at jeg har blitt noe tynnere etter at jeg begynte med dette. Jeg er naturlig ganske slank og vil helst ikke bli noe tynnere (er 1,88 / 73 kg). Faktisk vil jeg heller ha kranglete mage og være som jeg er nå, enn å ha harmonisk mage og bli tynnere. Jeg lurer derfor på hva slags kosthold du vil anbefale som er lavkarbo, men som samtidig ikke vil gjøre meg tynnere (og helst sunt samtidig!). Eller er det slik at å kutte ned på karbohydrater uansett vil fungere slankende? Har for øvrig testet negativt for cøliaki (min far har dette), så det kan ikke være årsaken til mageproblemene.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...