Gå til innhold

Har mistet luktesans etter kraftig hjernerystels

Anbefalte innlegg

Jeg har en diagnose hvor man er mer lydømfintlig enn andre. Merkelig, jeg skjønner faktisk ikke sammenhengen, men sånn er det i hvert fall. Jeg husker når eldstemann bodde hjemme, han er en ertekrok uten like, så elsket han å komme ut på kjøkkenet til meg og snakke til meg uten at jeg hadde hørt ham komme og jeg gikk rett i gulvet da han sa noe. Hehe, til og med han skjønte at det var best å si ifra at han var på vei inn etter en stund. Da sto han i gangen og ropte mutter, mutter, er det greit at jeg kommer inn.

Hehe :)

Må være travelt å høre så godt :-/

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

23

• nick

6

• ShitDiddelyDo

6

• tonie

5

hidi, the scorpion

Hi, hi - likte den med hjerneskade :)

Har gjort sånn selv en gang. Skrevet et innlegg anonymt, og så svart svarer med mitt eget nick. Sånn er det nå bare en gang.

Men, jeg synes du bør ta kontakt med legen for å finne ut hvorfor du har mistet sansene, og hva som evt. kan gjøres.

Kom til å tenke på at akupunktur kanskje kunne hjelpe. Vet at de har veldig gode resultater ved hjerneslag, så kanskje også ved hjernerystelse? Vet ikke altså, bare en tanke som datt ned i hodet mitt ;)

Skal ringe legen til mandag! Og h*n kan også akkupunktur, he, he.

Forsøkte det mot søvnproblemer og bekken/isijas smerter, men det hjalp dessverre ikke. Hadde til og med strøm på nålene...;)

Skal høre med legen, ja! Takk for svar, jubalong70;)

Skal ringe legen til mandag! Og h*n kan også akkupunktur, he, he.

Forsøkte det mot søvnproblemer og bekken/isijas smerter, men det hjalp dessverre ikke. Hadde til og med strøm på nålene...;)

Skal høre med legen, ja! Takk for svar, jubalong70;)

:)

Det er riktig... Når man opererer inn CI bruker man et borr som har alarm som utløses når den kommer for nær iallefall ansiktsnerven.

Jeg synes jeg hører altfor godt (men jeg vet jo ikke helt hva dere hører;-)). Synes f.eks. det er uutholdelig irriterende med veggklokker som tikker osv.. hva er poenget lissom? ;)

Største forskjellen fra før er nok at jeg nå f.eks. kan kjøe bil og prate med sidemannen uten å ta blikket bort fra veien etc..det var ikke mulig før :)

Så da kan du føre en vanlig samtale med en ikkedøv? Var du steindøv før implantatet?

Annonse

Skal til legen på onsdag, men ingen merkbar forandring i luktesansen.... Så synes jeg at jeg skriver mye feil, kanskje bare bervøsitet...;)

Vi kan alle være litt bervøse i blant. :o) Sånne hodesmeller tar litt tid før de roer seg.

Vi krever full rapport etter besøket!

Så da kan du føre en vanlig samtale med en ikkedøv? Var du steindøv før implantatet?

Det har jeg igrunnen alltid kunnet.. Jeg gikk jo hele grunnskolen (minus 9.klasse) i vanlig skole uten tolk.. Kunne ikke tegnspråk før jeg var nesten voksen, så noen måtte jeg jo snakke med ;)

Uten høreapparater var jeg stokk døv, men med apparatene oppfatta jeg lyder. Måtte munnavlese for å oppfatte tale, men jeg har alltid (av en eller annen grunn) hatt godt talespråk. Det er ikke lett å høre på talen min at jeg er døv, men jeg har ikke spesielt god S-lyd ;)

I en til en kommunikasjon fungerer jeg som hørende idag - ofte også i mindre grupper på tre-fire personer så lenge ingen snakker i munnen på hverandre ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...