Gå til innhold

Individualister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi sossene og pønkerne og så de som var individualister - og alle de gikk i slitte dongeribukser og islendere. :o)

I dag tror jeg individualistene, som i dag er bare jenter, har langt, gulhvitbleket hår, et realt lag foundation og påtegnede øyenbryn og drømmer om (eller har) silikonpupper... Jeg ser ikke forskjellen på disse jeg, de ser jo like ut alle sammen!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Lillemus

6

• meg__123!

6

• Axcia

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vil ikke si at de er individualister ? Det er jo nesten "moderne" å være sånn platinablond "bimbo" blant fjortisjentene nå.. Jeg vil heller si at gotherne er individualister ...

Skrevet

Jeg vil ikke si at de er individualister ? Det er jo nesten "moderne" å være sånn platinablond "bimbo" blant fjortisjentene nå.. Jeg vil heller si at gotherne er individualister ...

Dem er det da ikke mange igjen av.

Skrevet

Dem er det da ikke mange igjen av.

Er det ikke mange igjen av gothere? Ser mange av de jeg...

Skrevet

Jeg kjenner ei, hun er 24 år og ellers så har jeg ikke sett noen på evigheter. Og så kjenner jeg noen som har vært det, men det var før jeg ble kjent med dem.

Skrevet

De som glir inn 13 på dusinet er i alle fall ikke INDIVIDUALISTER. En individualist står mot massene.

Skrevet

De som glir inn 13 på dusinet er i alle fall ikke INDIVIDUALISTER. En individualist står mot massene.

''De som glir inn 13 på dusinet er i alle fall ikke INDIVIDUALISTER. En individualist står mot massene.''

Da jeg var ung var alle individualistene akkurat likt kledde og det gikk minst 13 av dem på dusinet. Vi andre syntes det var en smule komisk. :o)

Skrevet

''De som glir inn 13 på dusinet er i alle fall ikke INDIVIDUALISTER. En individualist står mot massene.''

Da jeg var ung var alle individualistene akkurat likt kledde og det gikk minst 13 av dem på dusinet. Vi andre syntes det var en smule komisk. :o)

Og feil ord brukt på feil sted, det er i alle fall sikkert.

peppermyntete
Skrevet

Det er vel hipsterne som påberoper seg å være individualistene nå, men de ser også helt like ut alle sammen.

http://www.latfh.com/page/4

(Ikke alle på den siden er hipstere i alminnelig forstand altså)

Gjest Hulderen
Skrevet

Og feil ord brukt på feil sted, det er i alle fall sikkert.

Ja, helt klart.

Gjest urkkkkkkkk
Skrevet

Nei jeg syns det er et meget kjedelig skjønnhetsideal, hadde jeg vært mann hadde jeg aldri tent på en slik barbiedukke...

bedre med litt mer naturlig ja.

Ekke noe fint med sterkt bleket hår og påtegnede bryn... og silikonpupper.

Media har skapt et bilde av sånn må du være.

Dessverre blir disse bimboene skjønnhetsidealene til dagens fjortiser...

Skrevet

Nei jeg syns det er et meget kjedelig skjønnhetsideal, hadde jeg vært mann hadde jeg aldri tent på en slik barbiedukke...

bedre med litt mer naturlig ja.

Ekke noe fint med sterkt bleket hår og påtegnede bryn... og silikonpupper.

Media har skapt et bilde av sånn må du være.

Dessverre blir disse bimboene skjønnhetsidealene til dagens fjortiser...

Jeg fatter ikke at noen vil se sånn ut, det er jo et utseende som har en "belastning" som "blond, dum og billig" ved seg. Og det ser ikke naturlig ut i ett sekund.

Hørte på tv her om dagen, var det i "Unge mødre" tro?, ei som var så opptatt av øyenbrynene sine at hun brukte en halv time hver morgen på å fikse dem før hun kunne gå ut! Øyenbrynene!? Jeg har vel fått dem nappet 2-3 ganger hos frisøren i løpet av de siste 25 år eller noe sånt... Tror hun dama skulle få dem tatovert på. Snakker vi grunn her eller!?

Gjest Modern77
Skrevet

Det er emo som er tingen nå da :)

Skrevet

Det hører vel med til det "å finne seg sjæl", at man uniformerer seg lik den gruppen man vil være med i.

Som ungdomsskolemamma må jeg allikevel si at det er svært få av jentene her som går inn i kategorien du beskriver. De fleste jentene er litt opptatt av sminke, hår og moter - men de oransje brunkremansiktene utgjør bare en liten minoritetsgruppe.

Skrevet

:-D Det er litt komisk ja, at individualistene markerer sin individualisme ved å uniformere seg som en "individualist".

Det er på en måte en tilsvarende uniform for "litt eksentriske damer". De ser også helt like ut. :-D

Skrevet

Hehe nei det er ikke gothere lengre.. det er emoer! ;-)

Skrevet

Det er emo som er tingen nå da :)

Er ikke det akkurat det samme da??

Skrevet

Hehe nei det er ikke gothere lengre.. det er emoer! ;-)

Det er jo det samme..

Gjest Modern77
Skrevet

Er ikke det akkurat det samme da??

Nei, dette er litt mer in enn goth, goth begynner å bli litt utdatert, men de har sitt opphav i gothkulturen ja.

Emo er litt lik gotheren, men de har en annen musikksmak,

og de skal liksom vær så "deppa",

de går ofte i svarte klær, gjerne litt ruter, farger håret osv.

Wikipedia sier: ''Som identitet/livsstil hadde emo sitt opphav i miljøer rundt enkelte emo-band som slo gjennom rundt 2000, som også delvis var påvirket av grungebølgen på 1990-tallet. Viktige band på denne tiden var Jimmy Eat World og Dashboard Confessional, mens J.R. Ewing var et toneangivende band i Norge. Senere har også band som My Chemical Romance og Fall Out Boy blitt knyttet opp mot emo-kulturen. Selv om disse bandene ikke identifiserte seg med emo-livsstilen, var de toneangivende for det som etter hvert utviklet seg til dette.

En annen viktig inspirasjon for emo-kulturen, var goth-kulturen, med sin dystre fremtoning, og som livsstil er emo blir i dag som regel forbundet med mørke klær, mørkt hår og mørk sminke. Som sosiologisk fenomen regnes emo i dag som en subkultur, og personene i disse miljøene, ofte i tenårene, blir gjerne identifisert i utkanten av samfunnet, noe de ofte også vil være enig i selv.[trenger referanse] Som fenomen representerer emo en kritikk eller avstandstaken fra visse av samfunnets normer, som karrierejag og konformitet, noe som får uttrykk i en alternativ kultur.[trenger referanse] Denne kulturen assosieres ofte med ungdom som bedriver selvskading og andre som har andre psykologiske problemer, selv om dette er egenskaper som ikke på langt nær gjelder alle som befinner seg i kulturer med felles karaktertrekk.

Emo har i stor grad utviklet seg til å bli en betegnelse andre bruker på visse subkulturer med slike og tilsvarende kjennetegn, og ikke alle som blir tillagt denne betegnelse vil si seg enige i den. Mer allment blir det også brukt om holdninger som assosieres med ungdommelig fremmedgjøring fra samfunnets generelle normer.

''

Skrevet

Nei, dette er litt mer in enn goth, goth begynner å bli litt utdatert, men de har sitt opphav i gothkulturen ja.

Emo er litt lik gotheren, men de har en annen musikksmak,

og de skal liksom vær så "deppa",

de går ofte i svarte klær, gjerne litt ruter, farger håret osv.

Wikipedia sier: ''Som identitet/livsstil hadde emo sitt opphav i miljøer rundt enkelte emo-band som slo gjennom rundt 2000, som også delvis var påvirket av grungebølgen på 1990-tallet. Viktige band på denne tiden var Jimmy Eat World og Dashboard Confessional, mens J.R. Ewing var et toneangivende band i Norge. Senere har også band som My Chemical Romance og Fall Out Boy blitt knyttet opp mot emo-kulturen. Selv om disse bandene ikke identifiserte seg med emo-livsstilen, var de toneangivende for det som etter hvert utviklet seg til dette.

En annen viktig inspirasjon for emo-kulturen, var goth-kulturen, med sin dystre fremtoning, og som livsstil er emo blir i dag som regel forbundet med mørke klær, mørkt hår og mørk sminke. Som sosiologisk fenomen regnes emo i dag som en subkultur, og personene i disse miljøene, ofte i tenårene, blir gjerne identifisert i utkanten av samfunnet, noe de ofte også vil være enig i selv.[trenger referanse] Som fenomen representerer emo en kritikk eller avstandstaken fra visse av samfunnets normer, som karrierejag og konformitet, noe som får uttrykk i en alternativ kultur.[trenger referanse] Denne kulturen assosieres ofte med ungdom som bedriver selvskading og andre som har andre psykologiske problemer, selv om dette er egenskaper som ikke på langt nær gjelder alle som befinner seg i kulturer med felles karaktertrekk.

Emo har i stor grad utviklet seg til å bli en betegnelse andre bruker på visse subkulturer med slike og tilsvarende kjennetegn, og ikke alle som blir tillagt denne betegnelse vil si seg enige i den. Mer allment blir det også brukt om holdninger som assosieres med ungdommelig fremmedgjøring fra samfunnets generelle normer.

''

Kan ikke se store forskjellen jeg men :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...