Gå til innhold

Hvor stor er strømregningen din?

Anbefalte innlegg

Gjest kjærringa MOT strømregningen

Nå er jeg spent på hva dere fikk i strrømregning;)

Min ble dobbelt så dyr!

Bor i rekkehus på 2 etg og fikk strømregning på 3000,- + nettleie på ca 1700,-

Hva fikk dere? Huff, håper snart stømmen blir billigere...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359553-hvor-stor-er-str%C3%B8mregningen-din/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bor på 120 kvm, i et gammelt hus. Bruker ca. 20 000 kWh i året. Jeg har mnd. a kto-faktura, og betaler stort sett det samme beløpet hver mnd, ca. kr. 1800-1900. I år betalte jeg ca. kr. 2300 de siste 3 mnd. pga av økte strømpriser etter nyttår i fjor. Avregningen for hele året ble da litt over 2800.

Man unngår de store strømsjokkene med mnd. regninger, heldigvis :-)

hidi, the scorpion

Jeg bor på 120 kvm, i et gammelt hus. Bruker ca. 20 000 kWh i året. Jeg har mnd. a kto-faktura, og betaler stort sett det samme beløpet hver mnd, ca. kr. 1800-1900. I år betalte jeg ca. kr. 2300 de siste 3 mnd. pga av økte strømpriser etter nyttår i fjor. Avregningen for hele året ble da litt over 2800.

Man unngår de store strømsjokkene med mnd. regninger, heldigvis :-)

Jeg skjønner meg ikke på a-konto!

Blir det billigere eller dyrere?

Det blir det samme i lengden, Hidi. Noen leser av strømmen hver annen mnd og betaler det de bruker, mens andre betaler det strømleverandøren tror du skal betale og når du leser av en gang i året så må du enten etterbetale eller får igjen etter hvor mye du har brukt.

Jeg betaler det antatte beløpet for et års forbruk, basert på forbruket fra året før: 12. mnd. Og stort sett går jo det bra. Når det oppstår uvanlige prisøkninger, som i fjor, så regulerte de dette ved og beregne et størrre mnd. beløp de siste 3 mnd. Jeg betaler altså ikke mindre om sommeren og mer om vinteren, som de fleste gjør, men likt hver mnd.:-)

Gjest luftslott

vanligvis: ca 800 strømforbruk pr mnd og nettleie på 1700 på 2 mnd. Nå: nettleie 2700, strømforbruk 3500. Visstnok noe etterslep fra ifjor. Vi leier leilighet, så vi har ikke så mye vi skulle sagt ang etterisolering og sånt... tror det kunne hjulpet veldig, soverommet lekker varme så det holder!

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg betaler det antatte beløpet for et års forbruk, basert på forbruket fra året før: 12. mnd. Og stort sett går jo det bra. Når det oppstår uvanlige prisøkninger, som i fjor, så regulerte de dette ved og beregne et størrre mnd. beløp de siste 3 mnd. Jeg betaler altså ikke mindre om sommeren og mer om vinteren, som de fleste gjør, men likt hver mnd.:-)

Jeg leser avogtil av måleren og noen ganger går det i glemmeboka, men jeg skjønner at om jeg har betalt for mye en mnd, så trekkes det av på neste regning.

Så blir det jo på en måte det samme!

*alt man kan lære her;)*

hidi, the scorpion

Det blir det samme i lengden, Hidi. Noen leser av strømmen hver annen mnd og betaler det de bruker, mens andre betaler det strømleverandøren tror du skal betale og når du leser av en gang i året så må du enten etterbetale eller får igjen etter hvor mye du har brukt.

Har skjønt det nå;) Trodde bare at jeg glipp av billigere strøm, he, he;)

Takk for svar, Dorthe;)

er hvorfor folk er så lite bevisste over hvilket abonnement de velger. greit nok at du ikke kan gjøre stort med nettleien, den er jo basert på hvor du bor og er tilknyttet... men det er jo flere og flere selskaper som selger strøm med maks pris.. vi har f.eks 69 øre som maks.. stiger strømprisen over dette, så betaler vi maks 69, men samtidig så setter de ned strømprisen dersom den faller under 69øre og.. og ofte så settes den ned til tilnærmet spotprisnivå, slik at vi ikke taper på å ha den bindingen..

ser stadig vekk folk klager over at strømmen ligger på halvannen krone og det er krise, men det er da de selv som ikke har tatt seg de ti minuttene det tar å skifte til en billigere leverandør.. så da har de vel egentlig bare seg selv å takke?

er hvorfor folk er så lite bevisste over hvilket abonnement de velger. greit nok at du ikke kan gjøre stort med nettleien, den er jo basert på hvor du bor og er tilknyttet... men det er jo flere og flere selskaper som selger strøm med maks pris.. vi har f.eks 69 øre som maks.. stiger strømprisen over dette, så betaler vi maks 69, men samtidig så setter de ned strømprisen dersom den faller under 69øre og.. og ofte så settes den ned til tilnærmet spotprisnivå, slik at vi ikke taper på å ha den bindingen..

ser stadig vekk folk klager over at strømmen ligger på halvannen krone og det er krise, men det er da de selv som ikke har tatt seg de ti minuttene det tar å skifte til en billigere leverandør.. så da har de vel egentlig bare seg selv å takke?

Jeg har prøvd å finne en nettside hvor jeg kan sammenligne prisene i forskjellige selskaper, men finner det ikke. Noen tips om hvor jeg kan finne det?

Jeg har prøvd å finne en nettside hvor jeg kan sammenligne prisene i forskjellige selskaper, men finner det ikke. Noen tips om hvor jeg kan finne det?

Her:

http://www.dinside.no/104469/dinsides-stromkalkulator

Hold deg unna Telinet - det er visst mye bråk med dem.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...