Gå til innhold

Er dette riktig av blomsterbutikken?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte to pakker tulipaner, til kr. 100 pr stk. Jeg ba ekspeditøren, som skulle pakke dem inn, å slå dem sammen i en bukett. Hun tok av plasten, danderte tulipanene sammen, spurte om jeg villle ha noe grønt til, som jeg sa nei til, og så pakket hun papir pent rundt dem.

Men da jeg skulle betale, tok hun 25 kroner ekstra, da jeg spurte hvorfor, sa hun det var for dandering av blomstene. Jeg ble så paff at jeg ikke fikk meg til å si noe, det virket som dette var vanlig kotyme hos dem.

Er dette lov, uten å opplyse om det? Tenk om en bokhandel skulle tatt 25 kroner for å pakke inn boken for deg?

Jeg kommer i alle fall ikke til å handel der mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359597-er-dette-riktig-av-blomsterbutikken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helt vanlig

Det er helt vanlig. Der de ikke tar betalt for det, koster blomstene mye mer i utgangspunktet.

Her vi bor har vi to blomsterbutikker, en 'mester grønn" og en mer eksklusiv som ikke er i kjede.

Mester grønn har lave priser, ofte 3 for prisen av 2, stort sett ferdige buketter, og stor plakat bak disken som forteller hva alle tilleggstjenestene koster. Innpakning, slå sammen buketter, oppbygging, ja til og med posen koster ekstra ( noe av poseinntektene går til Frelsesarmeen).

Den andre butikken er mye dyrere, men her koster det ikke noe ekstra å slå sammen, og alle buketter pakkes som gave selv om jeg skal ha det selv. De har mye mer enkeltblomster osv enn mester grønn.

Det eneste som var dumt med din opplevelse, var at du ikke hadde fått beskjed eller sett skilt på forhånd.

Mester Grønn? Det er eneste butikken jeg vet om som tar betalt for innpakning av blomster jaffall..

I "vår" butikk står det oppslag på disken om tillegget for innpakning. Står det ikke der, og de i tillegg ikke sa noe, burde de ikke kreve betaling av deg.

Gjest mange år i bransjen

Dette er nok vanlig praksis i noen kjeder, og visstnok mer vanlig sørpå enn her. Å sette opp en bukett er håndverk, som tar tid og krever opplæring. I en butikk hvor prisene på blomster er presset ned, som på noen hagesenter, ville det gått med tap om de ikke tok betalt for arbeidet. I spesialbutikker er arbeidet beregnet med i prisene.

Jeg reagerte derimot på at de ikke hadde noe skilt som sa ifra om dette. I vår butikk tar vi ekstra betalt bare for frakt, sløyfer osv, og har plikt til å opplyse om hva dette koster. Om det er noe som kommer til å ta lang tid, for eksempel å binde en brudebukett, beregner vi sluttprisen slik at arbeidstiden er dekket. Da blir vi selvsagt enige om prisen på forhånd!

Er du sikker på at det ikke sto noe skilt, enten i kassen eller der bukettene sto? Om det ikke var opplyst ville jeg nok sagt ifra...

Annonse

Det er en Interflora butikk.

Jeg hadde ikke reagert så mye dersom hun hadde dandert ulike typer blomster sammen. Men her var det så enkelt som å ta a plasten rundt to buketter tulipaner og legge dem sammen.

Jeg skal sjekke neste gang jeg går forbi om det står noe oppslag om dette.

Det var noe jeg også hadde reagert på... men jeg handler ikke så mye blomster jeg. Blir gjerne selvplukk pg selvinnpakning på eks plantasjen.

Jeg betaler gjerne litt ekstra for at de skal sette cellofan rundt, fint det.

Skal jaggu rive av plast/papir og sette de sammen selv jeg, om det koster noe. hehe *skuler nok etter skilt i fremtiden *

Jeg trodde dette var helt vanlig. Kan faktisk ikke huske å ha opplevd at det ikke har kostet noe å slå sammen blomstene og lage en bukett ut av det.

Jeg vil nok tro at det er opplyst et eller annet sted foran kassen, men er ellers enig i at det kunne ha sagt fra om det.

Annonse

Gjest lapp på veggen

Ja det er helt vanlig, og helt vanlig at informasjonen henger på en lapp på veggen i butikkene, ta en titt neste gang ... så ser du det nok.

Ser du skriver at blomstene var til deg selv .... da hadde jeg nok ikke spurt om de kunne lage den om til èn bukett ......

Ja det er helt vanlig, og helt vanlig at informasjonen henger på en lapp på veggen i butikkene, ta en titt neste gang ... så ser du det nok.

Ser du skriver at blomstene var til deg selv .... da hadde jeg nok ikke spurt om de kunne lage den om til èn bukett ......

Nei det ville jeg aldri gjort heller, dersom jeg visste de tok penger for det :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...