Gå til innhold

Varme støvler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.gsport.no/produkt/352846(BC_3)/sorel-caribou-vinterstøvel-dame/

Er ikke disse like varme som herretypen?

Viktigste er at jeg får noe som er varmt og godt for foten.

TAkk for svar

Da jeg kjøpte mine, beige Sorel Caribou-sko, var det ikke flere damesko igjen i min størrelse. Ekspeditøremn i butikken sa at forskjellen på dem var at herreskoene har brune lisser - dameskoene beige...

Gjest annlovinda

Da jeg kjøpte mine, beige Sorel Caribou-sko, var det ikke flere damesko igjen i min størrelse. Ekspeditøremn i butikken sa at forskjellen på dem var at herreskoene har brune lisser - dameskoene beige...

Hm, skulle ikke tro at forskjellen på brune og beige lisser hadde så mye å si for varmen da.... ;)

Takk for svar

Gjest kjøp evt. de som linken viser til

TAkk for svar

Jo de er nok like varme, jeg legger ved linken til de som IKKE er varme :)

http://www.gsport.no/produkt/355420(BC_3)/sorel-cumberland-dame/

TAkk for svar

Jeg har damemodellen og de er i hvertfall varme. Sorel har imidlertid flere modeller, så du må passe på å få en av de varme, slik som Caribou.

Annonse

Gjest annlovinda

Jeg har damemodellen og de er i hvertfall varme. Sorel har imidlertid flere modeller, så du må passe på å få en av de varme, slik som Caribou.

Ok - tusen takk for svar. Får ta meg en tur i butikken en av de første dagene, vil gjerne ha noe varmere på føttene før helgas skirenn. :)

Jeg har sånne, og joda de er varme, men å stå stille i over 20 minutter i 20 minusgrader er kaldt med dem også.

Da tror jeg du skal lete lenge om du skal finne så varme sko, ja klær generelt :).

Å stå stille i 20 minutter i 20 minus, ja da må du vel pakke deg ned i en sovepose da.

Gjest skeptisk, ja

Da tror jeg du skal lete lenge om du skal finne så varme sko, ja klær generelt :).

Å stå stille i 20 minutter i 20 minus, ja da må du vel pakke deg ned i en sovepose da.

Hehe, det er mulig. Jeg har enda ikke helt lyktes med å finne noe varmt nok. Jeg hadde kanskje tro på selskinnstøvlene etter denne tråden, men mulig de heller ikke funker.

Dessverre må jeg iblant stå i 20 minutter i 20 minusgrader.

''I byen er de nesten _for_ varme, selv om det er vinter.''

Jeg brukte mine på de aller kaldeste dagene i Oslo denne vinteren og den forrige - husker ikke helt hvor kaldt det var på det verste, men "for varm" vil jeg ikke si jeg var. Bare "varm". :-)

Men tanken på å skulle oppsøke et shoppingsenter iført disse skoene med ekstra tykke ullsokker oppi og dertil ullstilongs og varm kåpe, lue og skjerf, og så gå rundt og "titte" var ikke fristende;-)

Da jeg kjøpte dem tenkte jeg som jeg pleier i forhold til vintersko: Best å ha plass til en god tykk ullsokk eller to. Reslutatet var at jeg aldeles holdt på å krepere første gang jeg brukte dem - i Bergensvinter med typisk 0 grader og sludd :o) Nå har jeg lært at en tynn sokk holder i massevis, og at hvis jeg vet jeg skal oppholde meg innendørs et eller annet sted i mer enn 10 minutter velger jeg noe annet enn Sorel å ha på beina :o)

Men jeg er veldig varm av meg da.

Hm, skulle ikke tro at forskjellen på brune og beige lisser hadde så mye å si for varmen da.... ;)

Takk for svar

Det er vel ikke dame- eller herremodellen av Caribou som er spørsmålet, men Caribou kontra andre modeller som er litt mer "feminine" enn Caribou. For det kan man ikke akkurat si at Caribou er...;-)

Da jeg kjøpte dem tenkte jeg som jeg pleier i forhold til vintersko: Best å ha plass til en god tykk ullsokk eller to. Reslutatet var at jeg aldeles holdt på å krepere første gang jeg brukte dem - i Bergensvinter med typisk 0 grader og sludd :o) Nå har jeg lært at en tynn sokk holder i massevis, og at hvis jeg vet jeg skal oppholde meg innendørs et eller annet sted i mer enn 10 minutter velger jeg noe annet enn Sorel å ha på beina :o)

Men jeg er veldig varm av meg da.

Ja, det er absolutt ikke sko egent for f eks å ha på seg inne på en kino!

Annonse

Selskinnsstøvler er det eneste som holder meg varm på bena i sånne stå-stille-situasjoner. Mine er 40 år gamle, men en kan få kjøpt helt identiske i dag. Koster et par tusen, men det er det verdt.

De selskinnstøvlene jeg har sett har kunstfiber i foret. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe, men å betale 2.500.- for noe med kunstfor er ikke aktuelt. :)

Gjest kjempedyre

De har alltid vært dyre. Men her snakker vi kvalitet for penga og varme føtter. Dessuten ser det jo ut til at de kan vare evig :)

Jeg har gjennom mitt 20 x 2 år, sliti ut 2 par, og da kan vi telle tilbake til ungdomstiden min ... og jo de har blitt kjempedyre iforhold til det de har vært tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...