Gå til innhold

Ettertraktede 40-åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror jeg nok på. Men sannheten er vel at for damer i førtiårene er toget i ferd med å gå ut. Menn selv om de er 40 ønsker seg heller en på 32. For kvinner er utseende ,ungdommelighet og feminitet viktig i forbindelse med det å finne seg en å dele livet med. Og jo eldre vi blir jo vanskelig blir det. I tillegg så handler det jo om biologisk klokke slik at det er naturlig at menn ønsker yngre damer.Å sette det på spissen å prate om 18 åringer er en bommert.

Bare se på hvordan kjønnsfordelingen på nyhetene på tv 2. Unge damer og eldre menn.

Eller omvendt, damer på 40 og menn på 30. Jeg er godt over 40 jeg altså så jeg er ikke ute etter 30-åringer, men jeg ser da ingen grunn hvis en dame på 40 år og mann på 30 år forelsker seg i hverandre så skal de ikke ha noe forhold.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

8

• Dorthe

6

• morsan

4

• nitty-gritty

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tja..jeg er 37, og har en relativt dreisen kropp, og ser ingen grunn til at jeg ikke kan vise både veldreide ben og andre ting om jeg har lyst til det...;D!

Om noen synes nærmere 40 alene er en grunn til å la være å vise seg frem, flørte, få komplimenter og å ha det gøy, velger jeg glatt å gi faen i dem..! ;)

Jeg liker både kortkorte skjørt, utringninger og annet "vulgært", men mest av alt liker jeg at folk morer seg og tør å velge sin egen stil & ha selvtillitt, uansett hva alderen deres måtte være :)

Skrevet

Det tror jeg nok på. Men sannheten er vel at for damer i førtiårene er toget i ferd med å gå ut. Menn selv om de er 40 ønsker seg heller en på 32. For kvinner er utseende ,ungdommelighet og feminitet viktig i forbindelse med det å finne seg en å dele livet med. Og jo eldre vi blir jo vanskelig blir det. I tillegg så handler det jo om biologisk klokke slik at det er naturlig at menn ønsker yngre damer.Å sette det på spissen å prate om 18 åringer er en bommert.

Bare se på hvordan kjønnsfordelingen på nyhetene på tv 2. Unge damer og eldre menn.

''Det tror jeg nok på. Men sannheten er vel at for damer i førtiårene er toget i ferd med å gå ut. Menn selv om de er 40 ønsker seg heller en på 32. For kvinner er utseende ,ungdommelighet og feminitet viktig i forbindelse med det å finne seg en å dele livet med. Og jo eldre vi blir jo vanskelig blir det. I tillegg så handler det jo om biologisk klokke slik at det er naturlig at menn ønsker yngre damer.Å sette det på spissen å prate om 18 åringer er en bommert.

Bare se på hvordan kjønnsfordelingen på nyhetene på tv 2. Unge damer og eldre menn.''

Det du skriver viser jo nettopp hvor viktig rollemodeller er. Egentlig en meget interessant observasjon.

Jeg tror ikke problemet er at kvinner er 40-år gamle. Jeg tror det handler om de 40-åringene som kler seg og ter seg som om de har fått dagspass for å forlate fra gamlehjemmet. Med andre ord, det handler om holdning og selvtillit, i minst like stor grad.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tja..jeg er 37, og har en relativt dreisen kropp, og ser ingen grunn til at jeg ikke kan vise både veldreide ben og andre ting om jeg har lyst til det...;D!

Om noen synes nærmere 40 alene er en grunn til å la være å vise seg frem, flørte, få komplimenter og å ha det gøy, velger jeg glatt å gi faen i dem..! ;)

Jeg liker både kortkorte skjørt, utringninger og annet "vulgært", men mest av alt liker jeg at folk morer seg og tør å velge sin egen stil & ha selvtillitt, uansett hva alderen deres måtte være :)

Nei, nei, nei laguna, det må du slutte med ;o)

Gjest Aldrende
Skrevet

Eller omvendt, damer på 40 og menn på 30. Jeg er godt over 40 jeg altså så jeg er ikke ute etter 30-åringer, men jeg ser da ingen grunn hvis en dame på 40 år og mann på 30 år forelsker seg i hverandre så skal de ikke ha noe forhold.

Nei enig. Men poengert er at jeg tror det er unntakene egentlig.

Skrevet

Nei, men det er påfallende at det er *kvinnene* i 40-årene som er overrasket over dette (jeg har en annen venninne som ble langt mer overrasket enn deg), og ikke mennene. For menn flest er dette neppe noe nytt.

Det sagt, det er nok en del menn i 40-årskrise som er uenig! :glis:

Med vennlig hilsen

Hehe, tror du har rett der også ;)

Skrevet

Det er jeg faktisk ikke enig i. Det er mange forhold rundt om hvor mennene er yngre enn damene.

Skrevet

''men vel så ofte er det ønsketenkning og feiltolkning av høflige gutter.''

Jeg tror at det vel så ofte er at yngre menn feiltolker en blid og utadvent dame på 40+ til at hun har lyhst på lammekjøtt...

''Jeg synes det bør være forskjell på klesvalget på 18-åringer og 40-åringer. Og også oppførsel... ''

Generelt sett enig, dog finnes det unntak, og jeg synes ihvertfall ikke at man kun kan kle seg "tantete" bare fordi man er fylt 40.

Gjest Aldrende
Skrevet

''Det tror jeg nok på. Men sannheten er vel at for damer i førtiårene er toget i ferd med å gå ut. Menn selv om de er 40 ønsker seg heller en på 32. For kvinner er utseende ,ungdommelighet og feminitet viktig i forbindelse med det å finne seg en å dele livet med. Og jo eldre vi blir jo vanskelig blir det. I tillegg så handler det jo om biologisk klokke slik at det er naturlig at menn ønsker yngre damer.Å sette det på spissen å prate om 18 åringer er en bommert.

Bare se på hvordan kjønnsfordelingen på nyhetene på tv 2. Unge damer og eldre menn.''

Det du skriver viser jo nettopp hvor viktig rollemodeller er. Egentlig en meget interessant observasjon.

Jeg tror ikke problemet er at kvinner er 40-år gamle. Jeg tror det handler om de 40-åringene som kler seg og ter seg som om de har fått dagspass for å forlate fra gamlehjemmet. Med andre ord, det handler om holdning og selvtillit, i minst like stor grad.

Med vennlig hilsen

Jo enig men det handler også om hvordan samfunnet er i forhold til dette med kvinner og utseende. Feks ble Hillary Clinton utsatt for mye negativt kritikk i forhold til hennes rynker og ankler og gud vet ikke hva. Men Mccain eller Joe Biden så blir heller aldringstid sett på som noe positivt.

Er ikke noe rart kvinner tilpasser seg realitetene.

Skrevet

Jeg er selv 40 og "nysingel", men føler meg ikke truffet siden jeg ikke går rundt i trange tights ;)

Jeg kler meg nok som de fleste 40-åringer, dvs i klær som også 20-åringer går i.... dongeribukser og genser/topp/T-skjorte. Jeg går sjelden i svære uformelige gensere, men heller ikke i gensere av den pinetrange typen.. Ei heller går jeg ofte på byen.. Har vært ute på byen en gang siden jeg ble singel i sommer ;)

Jeg har profil på en nettside (ikke datingside) og det ER utrolig mange unge gutter fra 17-27 som tar kontakt fordi de synes damer i min alder er "snacks" (av en eller annen merkelig grunn ;-)) Jeg har to gode kompiser (kun kompiser! ;-)) på 19 og 23... De sier at damer rundt 40 er rådeilige fordi de vet hva de vil ha i senga ;) Damer på deres egen alder er for usikre på sin egen seksualitet og alle gjør det samme (deres ord, jeg har selvsagt ikke peil ;-))

Jeg tror nok det er endel damer på min alder som elsker oppmerksomheten fra så unge (og faste? ;-)) gutter/mannfolk, for det er visst ikke vanskelig å finne villige damer i denne aldersgruppen ;) For min egen del ville det føltes helt sprøtt å ha meg med en jeg kunne vært mora til, så det er uaktuelt - men de andre får kose seg så mye de vil uten at jeg dømmer dem for det :) Det er tross alt to voksne mennesker som gjør som de vil ;)

Jeg tror nok TV-serier som Sex og singelliv, Cougars osv har satt damer på rundt 40 i en "bås" som sexy og attraktive, og det er jammen bare koselig å tenke på ;) Det er altså ikke slik at det er 100 % stramme kropper og faste pupper som gjelder, men god selvtillit og trygghet i forhold til egen kropp :)

''De sier at damer rundt 40 er rådeilige fordi de vet hva de vil ha i senga ;) Damer på deres egen alder er for usikre på sin egen seksualitet og alle gjør det samme ''

Jeg ville også tro at det er et pluss at damene rundt de førr ikke tilter helt pga slikt som.... han ikke ringer eller sms'er "i tide", de ikke overtolker alt mulig han sier, de ikke er ute etter å bli gift å få barn... osv

Skrevet

Men de er liksom ikke helt sånn som oss vanlige 40-åringer ;)

LOL

Skrevet

Jo enig men det handler også om hvordan samfunnet er i forhold til dette med kvinner og utseende. Feks ble Hillary Clinton utsatt for mye negativt kritikk i forhold til hennes rynker og ankler og gud vet ikke hva. Men Mccain eller Joe Biden så blir heller aldringstid sett på som noe positivt.

Er ikke noe rart kvinner tilpasser seg realitetene.

Jeg sier ikke at det ikke er slik, men jeg sier at det også er åpenbart at mange yngre menn er interessert i kvinner på 40-år, og at "livet ikke er over" for kvinner når de blir 40 år. Tvert i mot.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke er slik, men jeg sier at det også er åpenbart at mange yngre menn er interessert i kvinner på 40-år, og at "livet ikke er over" for kvinner når de blir 40 år. Tvert i mot.

Med vennlig hilsen

Enig med deg. Jeg tror det i stor grad handler om hva man ønsker ut av livet også. Hvis man for evig og alltid vil tiltrekke seg de mest overfladiske guttene (enten de er 50 eller 25) og vil være den som kler miniskjørt best av alle i baren, så er det klart man vil føle seg utdatert tidligere enn noen som har andre verdier.

Selv om samfunnet/media til en hvis grad dikterer at kvinner skal være unge og pene, mens menn skal være kloke/morsomme/suksessfulle og rike, så har jeg aldri hatt problemer med å finne menn som har et langt dypere syn på livet og mennesker enn som så. Heldigvis!

Skrevet

Jeg synes det er fint om mennesker er seg selv. Enten det er i form av short-shorts eller flagrende sommerkjoler.

Men jeg er "ung" og har aldri gått i miniskjørt, så det er ikke min stil - hverken som 25 eller 40.

Skrevet

''De sier at damer rundt 40 er rådeilige fordi de vet hva de vil ha i senga ;) Damer på deres egen alder er for usikre på sin egen seksualitet og alle gjør det samme ''

Jeg ville også tro at det er et pluss at damene rundt de førr ikke tilter helt pga slikt som.... han ikke ringer eller sms'er "i tide", de ikke overtolker alt mulig han sier, de ikke er ute etter å bli gift å få barn... osv

Sikkert noe i det ;)

Skrevet

Med vennlig hilsen

Enig! Jeg har aldri hatt det bedre enn nå, og har aldri følt meg mer attraktiv enn nå heller :)

Gjest Elextra
Skrevet

Å kle seg trashy er ikke kledelig, uansett alder. Men attenåringer tåler mer i så måte enn førtiåringer.

Forøvrig synes jeg både atten- og førtiåringer skal kle seg i det de føler seg vel i. Forhåpentlig er det noe de også kler, her er det jo en del førtiåringer som ikke helt evner å se at de ikke kler det samme som da de var atten. Men både kortkorte skjørt, tights og utringninger kan gjerne anvendes av de fleste, om det gjøres med stil - og gjerne ikke alt på en gang :-).

Skrevet

Jeg har faktisk flere venninner på rundt førti som er sammen med menn som er en god del yngre enn dem (altså i tjueårene og tidlig i trettiårene). Noen av forholdene har vart lenge, også.

Gjest 50 en av dagene
Skrevet

Tja. Jeg begynte ikke med miniskjørt og trange tights før jeg var 47 år. Men så har jeg pene bein, da!

Men jeg gjør det ikke for å tekkes mannfolk (selv om jeg får positive kommentarer), jeg gjør det fordi jeg liker å føle meg velkledd.

Må også tilføyes at de fleste tror jeg er 35, og folk blir forskrekket når de hører jeg har passert 40.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg er til en viss grad enig. Det er forskjell på å kle seg sexy og stilig og sexy og simpelt. Det skal litt mindre til før det ser simpelt ut på 40-åringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...