Gå til innhold

Det aller sunneste knekkebrødet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Se, det. Det jeg trodde var ganske grovt (og som jeg liker godt) fikk bare 2. :( Wasa Havre.

Jaja,- får vel prøve noen av dem de skryter av, da...

Wasa havre er jo bakt med fint mel, så det er ikke så veldig sunt - men veeeldig godt :)

Jeg liker godt Wasa Sport + og 5korn knekkebrødet som kommer på topp.

Annonse

Gjest sjøstjerna

Ingen kan da for alvor mene at knekkebrød er godt? De burde heller kåre det minst vonde.

Jeg liker knekkebrød _veldig_ godt.

Spiser wasa sport+ til daglig. Denne fikk terningkast 5. Knekkebrød jeg kan ta som kjeks er wasa frukost (terningkast 1) og wasa havre (terningkast 2(?)).

Solruta likte jeg godt...en liten måned eller to. Så var jeg lei alle de variantene.

Jeg liker knekkebrød _veldig_ godt.

Spiser wasa sport+ til daglig. Denne fikk terningkast 5. Knekkebrød jeg kan ta som kjeks er wasa frukost (terningkast 1) og wasa havre (terningkast 2(?)).

Solruta likte jeg godt...en liten måned eller to. Så var jeg lei alle de variantene.

Hos oss er knekkebrød krisemat. Brukes kun når vi har glemt å kjøpe brød:)

Annonse

Gjest Modern77

Ingen kan da for alvor mene at knekkebrød er godt? De burde heller kåre det minst vonde.

Jeg liker ikke brød, spiser helst knekkebrød. Da er det Wasa Sport jeg liker best. Prøvde Wasa Sport +, men den likte jeg ikke helt, for hard etter min smak. Wasa sport er deilig sprø og har god smak. Jeg liker den best med litt smør og brunost. Sikkert ikke det sunneste pålegget, men jeg spiser ikke for å være sunn, men fordi det er godt.

Velger den magreste brunosten og det sunneste smøret dog, og kun tynt lag.

Se, det. Det jeg trodde var ganske grovt (og som jeg liker godt) fikk bare 2. :( Wasa Havre.

Jaja,- får vel prøve noen av dem de skryter av, da...

Samme her. Men testen tok ikke hensyn til akrylamidinnholdet i knekkebrødene.. Jeg sluttet faktisk med min favoritt Ryvita etter at akrylamidmålingene viste at dette lå skyhøyt over andre knekkebrød, og der Havre kom greit ut.

Fant ikke den norske testen i farta, men her er den svenske.

http://www.dinside.no/347918/akrylamid-i-mat

Ryvita er en versting der også.

Ihvertfall spiser jeg mitt havreknäcke med god samvittighet, jeg får i meg nok fiber i kosten, og er ikke på lavkarbodiett. :-)

Samme her. Men testen tok ikke hensyn til akrylamidinnholdet i knekkebrødene.. Jeg sluttet faktisk med min favoritt Ryvita etter at akrylamidmålingene viste at dette lå skyhøyt over andre knekkebrød, og der Havre kom greit ut.

Fant ikke den norske testen i farta, men her er den svenske.

http://www.dinside.no/347918/akrylamid-i-mat

Ryvita er en versting der også.

Ihvertfall spiser jeg mitt havreknäcke med god samvittighet, jeg får i meg nok fiber i kosten, og er ikke på lavkarbodiett. :-)

Oj,- den akrylamid-testen var interessant!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...