Gå til innhold

Norge topper hvor i verden det er best å leve

Anbefalte innlegg

''Den London-baserte tenketanken Legatum Institute bestemte seg for noen år siden å finne ut hvilke land som var de lykkeligste i verden.

Lykke skulle ikke måles i godt humør, men heller stabilitet, fremgang og suksess. Til sammen er 89 variabler innen følgende åtte samfunnskategorier målt: Økonomi, entreprenørskap, politisk myndighet, utdanning, helse, sikkerhet, personlig frihet og sosial kapital.

Nok en gang er det Norge som inntar førsteplassen i en internasjonal rangering av livskvalitet. Det er særlig vår økonomiske situasjon, samt helsesystem som gjør at vi passerer Danmark som ligger på andre plass. ''

Kilde: http://www.aftenposten.no/okonomi/utland/article4003530.ece

Noe å tenke på...

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Selv om Norge er best å leve i, så er det jo fortsatt rom for forbedringer.

Men jeg er helt enig i at mange er svært bortskjemte/kravstore og ikke klarer å sette pris på det vi har.

Må trekke litt på smilebåndet over alle som klager og "truer" med å flytte til andre land. Tviler på at de får det særlig bedre der.

Selv om Norge er best å leve i, så er det jo fortsatt rom for forbedringer.

Men jeg er helt enig i at mange er svært bortskjemte/kravstore og ikke klarer å sette pris på det vi har.

Må trekke litt på smilebåndet over alle som klager og "truer" med å flytte til andre land. Tviler på at de får det særlig bedre der.

''Selv om Norge er best å leve i, så er det jo fortsatt rom for forbedringer.''

Det er helt klart alltid rom for forbedringer. Poenget er vel mer at man ikke automatisk skal tro at å "gjøre som andre" nødvendigvis vil føre til en forbedring.

''Men jeg er helt enig i at mange er svært bortskjemte/kravstore og ikke klarer å sette pris på det vi har.

Må trekke litt på smilebåndet over alle som klager og "truer" med å flytte til andre land. Tviler på at de får det særlig bedre der.''

Ja, jeg tror de fleste hadde hatt godt av noen år i andre land - spesielt de som (uten grunn) sutrer mest om Norge.

Med vennlig hilsen

Likevel er nordmenn antakelig blant de som klager aller mest over hvordan de har det.

Ja, der ligger vi nok også i toppen, spesielt de som egentlig ikke har noen grunn til å klage. (Det finnes selvsagt de som har meget berettigede klager.)

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...