Gå til innhold

Maria Amelies liv blir teater.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Mandolaika

11

• morsan

6

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg er ikke enig. Vel, jeg er enig i at vi har fått nok av hele saken, men akkurat det at det skal bli teaterstykke tror jeg faktisk kan være bra. Det skjer heller ikke før i mai, og da har vel egentlig forhåpentligvis hele saken roet seg litt før det. Jeg er lei hele saken som mediasak, men jeg kan godt tenke meg å se det som et bra teaterstykke.

Annonse

Jeg skal gå på denne forstillingen når den kommer, men kun de 10 siste minuttene der hun reiser på businessklasse til Moskva mens hun griner over at hun ikke har penger elller noe sted å bo.

De som skal lage stykket hopper nok over den scenen der. :-)

Jeg er ikke enig. Vel, jeg er enig i at vi har fått nok av hele saken, men akkurat det at det skal bli teaterstykke tror jeg faktisk kan være bra. Det skjer heller ikke før i mai, og da har vel egentlig forhåpentligvis hele saken roet seg litt før det. Jeg er lei hele saken som mediasak, men jeg kan godt tenke meg å se det som et bra teaterstykke.

Jeg mener hun har fått nok publisitet og oppmerksomhet nå. Har ikke noe med at jeg er i mot teater eller noe.

Jeg mener hun har fått nok publisitet og oppmerksomhet nå. Har ikke noe med at jeg er i mot teater eller noe.

Jo, og jeg er enig i at akkurat hun har fått nok oppmerksomhet, men jeg tenker (jeg er kanskje naiv) at et teaterstykke liksom kan se det hele mer i et perpektiv og at det kan bli et stykke som setter lys på hele saken. ikke saken Maria Amelie, men saken om papirløse flyktningebarn. Og det er jo en viktig sak.

Men det er mulig jeg tar helt feil.

Jo, og jeg er enig i at akkurat hun har fått nok oppmerksomhet, men jeg tenker (jeg er kanskje naiv) at et teaterstykke liksom kan se det hele mer i et perpektiv og at det kan bli et stykke som setter lys på hele saken. ikke saken Maria Amelie, men saken om papirløse flyktningebarn. Og det er jo en viktig sak.

Men det er mulig jeg tar helt feil.

"Jo, og jeg er enig i at akkurat hun har fått nok oppmerksomhet, men jeg tenker (jeg er kanskje naiv) at et teaterstykke liksom kan se det hele mer i et perpektiv og at det kan bli et stykke som setter lys på hele saken. ikke saken Maria Amelie, men saken om papirløse flyktningebarn. Og det er jo en viktig sak.

Men det er mulig jeg tar helt feil."

Det er absolutt en viktig sak, men å bruke Maria Amelie i den sammenhengen blir veldig feil synes jeg. Hun er ikke representativ for en slik sak, ei heller er hun papirløs.

De kan gjerne lage et stykke om det du skisserer, men Maria Amelie blir helt malplassert i den sammenhengen, synes jeg.

Annonse

Jeg forstår at det er pinlig for de som støtter å sende henne ut, uten mål og mening, men nå er det jo fremdeles slik at det er frivillig å lese aviser, og frivillig å gå på teater.

Hele seansen har jo vært meget opplærende i hvor meningsløst og uhensiktsmessig slike utvisninger er.

Med vennlig hilsen

Jeg forstår at det er pinlig for de som støtter å sende henne ut, uten mål og mening, men nå er det jo fremdeles slik at det er frivillig å lese aviser, og frivillig å gå på teater.

Hele seansen har jo vært meget opplærende i hvor meningsløst og uhensiktsmessig slike utvisninger er.

Med vennlig hilsen

"Jeg forstår at det er pinlig for de som støtter å sende henne ut, uten mål og mening, men nå er det jo fremdeles slik at det er frivillig å lese aviser, og frivillig å gå på teater.

Hele seansen har jo vært meget opplærende i hvor meningsløst og uhensiktsmessig slike utvisninger er."

Det er pinlig i den forstand at hun får enda mer publisitet, nå holder det faktisk. Tenk på alle de andre som lever papirløst her, og som ingen ser eller hører. I går ble det sendt russiske barnefamilier, hvor var media da?

Hvis du fortsatt mener utvisningen av henne er meningsløs og uhensiktsmessig, kan du umulig ha fått med deg alle fakta i saken.

"Jeg forstår at det er pinlig for de som støtter å sende henne ut, uten mål og mening, men nå er det jo fremdeles slik at det er frivillig å lese aviser, og frivillig å gå på teater.

Hele seansen har jo vært meget opplærende i hvor meningsløst og uhensiktsmessig slike utvisninger er."

Det er pinlig i den forstand at hun får enda mer publisitet, nå holder det faktisk. Tenk på alle de andre som lever papirløst her, og som ingen ser eller hører. I går ble det sendt russiske barnefamilier, hvor var media da?

Hvis du fortsatt mener utvisningen av henne er meningsløs og uhensiktsmessig, kan du umulig ha fått med deg alle fakta i saken.

''Det er pinlig i den forstand at hun får enda mer publisitet, nå holder det faktisk.''

Det er det vel ikke opp til deg (eller meg) å avgjøre.

''Tenk på alle de andre som lever papirløst her, og som ingen ser eller hører. I går ble det sendt russiske barnefamilier, hvor var media da?''

Det betyr jo heller at man SAVNER publisitet i disse tilfellene, og ikke at MA-saken har fått for mye.

''Hvis du fortsatt mener utvisningen av henne er meningsløs og uhensiktsmessig, kan du umulig ha fått med deg alle fakta i saken.''

Jeg har fått med meg at man sender ut en oppegående person, som kan jobbe og betale skatt i Norge (på toppen av å ha tilhørighet her), og ber henne sende søknaden fra Russland.

Denne søknaden kunne åpenbart like godt vært postlagt fra Oslo, og MA kunne sluppet å surre rundt i Russland i flere måneder mens saken blir behandlet.

Med vennlig hilsen

''Det er pinlig i den forstand at hun får enda mer publisitet, nå holder det faktisk.''

Det er det vel ikke opp til deg (eller meg) å avgjøre.

''Tenk på alle de andre som lever papirløst her, og som ingen ser eller hører. I går ble det sendt russiske barnefamilier, hvor var media da?''

Det betyr jo heller at man SAVNER publisitet i disse tilfellene, og ikke at MA-saken har fått for mye.

''Hvis du fortsatt mener utvisningen av henne er meningsløs og uhensiktsmessig, kan du umulig ha fått med deg alle fakta i saken.''

Jeg har fått med meg at man sender ut en oppegående person, som kan jobbe og betale skatt i Norge (på toppen av å ha tilhørighet her), og ber henne sende søknaden fra Russland.

Denne søknaden kunne åpenbart like godt vært postlagt fra Oslo, og MA kunne sluppet å surre rundt i Russland i flere måneder mens saken blir behandlet.

Med vennlig hilsen

"Det er det vel ikke opp til deg (eller meg) å avgjøre."

Avgjør jeg det selv om jeg har en mening om det? Som du ser, så er flere av samme oppfatning og flere og flere i Norge, hun mister sympati og har oppført seg som en sutrekopp.

Hun har brutt loven, jobbet svart og grafset til seg skoleplass, men det er selvfølgelig helt greit for deg....

Gjest Hulderen

Det Norske Teater er her bare ute etetr å fiske i rørt vann. Hadde de vært ute etter å lage en sak om prinsippet, kunne de gjort det uten å kjøpe rettighetene til boken hennes og uten å bruke henne som frontfigur.

Så jeg er helt enig med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...