Gå til innhold

Maria Amelies liv blir teater.

Anbefalte innlegg

Det Norske Teater er her bare ute etetr å fiske i rørt vann. Hadde de vært ute etter å lage en sak om prinsippet, kunne de gjort det uten å kjøpe rettighetene til boken hennes og uten å bruke henne som frontfigur.

Så jeg er helt enig med deg.

Ja, jeg reagerte også på at de har kjøpt rettighetene til boken hennes.

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Mandolaika

11

• morsan

6

• Angustia

4

Mest aktive i denne tråden

"Det er det vel ikke opp til deg (eller meg) å avgjøre."

Avgjør jeg det selv om jeg har en mening om det? Som du ser, så er flere av samme oppfatning og flere og flere i Norge, hun mister sympati og har oppført seg som en sutrekopp.

Hun har brutt loven, jobbet svart og grafset til seg skoleplass, men det er selvfølgelig helt greit for deg....

Det er ikke "greit", men det er meget forståelig, og jeg kjenner ingen som ikke ville gjort det samme.

Eller ville du reist alene til Nord Ossetia som 18-åring?

Med vennlig hilsen

"Jo, og jeg er enig i at akkurat hun har fått nok oppmerksomhet, men jeg tenker (jeg er kanskje naiv) at et teaterstykke liksom kan se det hele mer i et perpektiv og at det kan bli et stykke som setter lys på hele saken. ikke saken Maria Amelie, men saken om papirløse flyktningebarn. Og det er jo en viktig sak.

Men det er mulig jeg tar helt feil."

Det er absolutt en viktig sak, men å bruke Maria Amelie i den sammenhengen blir veldig feil synes jeg. Hun er ikke representativ for en slik sak, ei heller er hun papirløs.

De kan gjerne lage et stykke om det du skisserer, men Maria Amelie blir helt malplassert i den sammenhengen, synes jeg.

Det viser jo nettopp hvor ille og meningsløse reglene er når til og med MA blir utvist, uten mål og mening.

Med vennlig hilsen

Gjest fra tromsø

Det viser jo nettopp hvor ille og meningsløse reglene er når til og med MA blir utvist, uten mål og mening.

Med vennlig hilsen

Madina Salamova har brutt loven og må ta konsekvensene av dette på lik linje med andre innvandrere som oppholder seg ulovlig i Norge og bryter loven.

Madina Salamova har brutt loven og må ta konsekvensene av dette på lik linje med andre innvandrere som oppholder seg ulovlig i Norge og bryter loven.

Ja, for hvis var en 18-år gammel jente som foreldrene hadde tatt til Norge, så ville du selvsagt ha satt deg alene på flyet to Nord Ossetia?

Eller hykler du bare, og kritiserer henne for noe du også ville gjort?

Ja?

Annonse

Gjest fra tromsø

Det er ikke "greit", men det er meget forståelig, og jeg kjenner ingen som ikke ville gjort det samme.

Med vennlig hilsen

''Eller ville du reist alene til Nord Ossetia som 18-åring?''

Eller kanskje foreldrene burde tatt ansvar.

Med vennlig hilsen

Hvor mange ganger skal du spørre meg om jeg ville reist alene til Nord-Ossetia som 18-åring da? :-)

Jeg vet ikke, det blir et altfor hypotetisk spørsmål, det er 20 år siden jeg var 18 år. Da reiste jeg alene til et annet land hvor jeg bodde i 1 år, som helt sikkert ikke kunne sammenlignes med Nord-Ossetia.

Annonse

Hvor mange ganger skal du spørre meg om jeg ville reist alene til Nord-Ossetia som 18-åring da? :-)

Jeg vet ikke, det blir et altfor hypotetisk spørsmål, det er 20 år siden jeg var 18 år. Da reiste jeg alene til et annet land hvor jeg bodde i 1 år, som helt sikkert ikke kunne sammenlignes med Nord-Ossetia.

Mange ganger, fordi du/dere kritiserer MA for ikke å ha gjort noe dere selv ikke ville ha gjort. Og omtrent "ingen" faktisk ville ha gjort.

Ikke bare det, å bo som norsk i utlandet (hvor Norge omtrent snur verden på hodet for å hjelpe deg hvis du får problemer) er noe helt annet enn å reise alene, som jente på 18 år, til Nord Ossetia, uten Norge i ryggen. Det kan bare ikke sammenlignes, engang.

Med vennlig hilsen

Mange ganger, fordi du/dere kritiserer MA for ikke å ha gjort noe dere selv ikke ville ha gjort. Og omtrent "ingen" faktisk ville ha gjort.

Ikke bare det, å bo som norsk i utlandet (hvor Norge omtrent snur verden på hodet for å hjelpe deg hvis du får problemer) er noe helt annet enn å reise alene, som jente på 18 år, til Nord Ossetia, uten Norge i ryggen. Det kan bare ikke sammenlignes, engang.

Med vennlig hilsen

Enig!

Lett å mene noe om ting en ikke har prøvd selv...

Med vennlig hilsen

Jeg skrev nettopp det, at det ikke kunne sammenlignes.

Enig!

Lett å mene noe om ting en ikke har prøvd selv...

Når det er lover og regler som "ingen" kan eller vil følge, så må man både se på om forventningene bak reglene er rimelige, og om man skal straffe folk som ikke gjør det som ingen andre heller ville gjort.

Med vennlig hilsen

Når det er lover og regler som "ingen" kan eller vil følge, så må man både se på om forventningene bak reglene er rimelige, og om man skal straffe folk som ikke gjør det som ingen andre heller ville gjort.

Med vennlig hilsen

Og alle som påstår at Norge er et godt land, er det?

Ikke alle har det godt, se på nyhetene...fy så mye fælt det skjer nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...