Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Shira :o)

http://www.lommelegen.no/321799/matraad-naar-du-har-diar%E9

Du kan drikke farris, gjerne også brus med sukker. Når du har skikkelig diarè er det viktig med både salt og sukker, spesielt dersom du ikke spiser noe særlig.

Får du i deg vann dersom du blander litt saft i?

[quote name=Shira :o)' timestamp='1295959646' post='4519028]

http://www.lommelegen.no/321799/matraad-naar-du-har-diar%E9

Du kan drikke farris, gjerne også brus med sukker. Når du har skikkelig diarè er det viktig med både salt og sukker, spesielt dersom du ikke spiser noe særlig.

Får du i deg vann dersom du blander litt saft i?

Takk, her var mange gode råd!

Annonse

Går det bra med cola light? Har diabetes og den blir vel festyr av cola tror jeg...

Den 50/50 komboen med farris/eplemost synes jeg virker bra, men det kan være til hjelp å røre godt rundt i glasset med en skje eller.l., så får du ut noe av all kullsyren som noen opplever ubehagelig.

Hvis du har diabetes, ville jeg fraråde søt brus. Jeg takler ikke det - først blir jeg kvalm av det, også fyker blodsukkeret mitt i verdensrommet. Hold øynene oppe mot lavt og høyt blodsukker som kan komme i kjølvannet av sånne infeksjoner. Regner med du kjenner til disse tingene.

God bedring :-)

Onsdag1365380628

Drikk det du får i deg. Det viktigste er at det er væske, slik at man ikke blir uttørret. Man kan blande i litt salt, eller drikke farris, eplemost eller i grunnen hva som helst. Er man kvalm og uvel begrenser det seg kanskje hva man får ned. Saltvann greier ikke jeg å drikke ihvertfall. Juice er litt næring i, og kald smaker det friskt og godt. God bedring.

Gjest skjønner ikke spisetrangen!

Skjønner kke hvorfor alle er så veldig opptatt av å skulle spise når man har omgangssyken. Det viktigste er å drikke, og noe holdes nede selv om det meste spyes opp igjen.

Er bar eå vente på å bl frisk igjen.

Skjønner kke hvorfor alle er så veldig opptatt av å skulle spise når man har omgangssyken. Det viktigste er å drikke, og noe holdes nede selv om det meste spyes opp igjen.

Er bar eå vente på å bl frisk igjen.

Man bør jo spise etter et par tre dager da.

Den 50/50 komboen med farris/eplemost synes jeg virker bra, men det kan være til hjelp å røre godt rundt i glasset med en skje eller.l., så får du ut noe av all kullsyren som noen opplever ubehagelig.

Hvis du har diabetes, ville jeg fraråde søt brus. Jeg takler ikke det - først blir jeg kvalm av det, også fyker blodsukkeret mitt i verdensrommet. Hold øynene oppe mot lavt og høyt blodsukker som kan komme i kjølvannet av sånne infeksjoner. Regner med du kjenner til disse tingene.

God bedring :-)

Takk! Har gått mest på farris som har stått litt blandet med eplejuice ja. Heldigvis type to, men holder øye med blodsukkeret.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1295961353' post='4519044]

Jeg har brukt den linken da jeg har hatt kronisk diarè. Det er også andre tips på nett, søk på matråd eller kostråd ved diarè.

Væske er viktig.

God bedring! Håper det slipper taket snart.

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...