Gå til innhold

Svært forsinket lege - kan legen avlyse timen?

Anbefalte innlegg

Hvis man har bestilt legetime, og legen blir kraftig forsinket, har man likevel rett på å få timen?

Jeg hadde bestilt time, 1 time før stengetid (privat senter). Stedet er ikke ukjent med forsinkelser, så min time var den siste som var satt opp. Pasienten før meg kom inn 2 minutter før stengetid. Da oppfordret legesekretæren meg på det sterkeste til å komme igjen dagen etter. Men jeg hadde reist et stykke og hadde da ventet over en time, så jeg var ganske insisterende. Ett kvarter etter stengetid tok da legen meg inn, ikke overstrømmende glad over det, men ikke spesielt sur heller. Hilsefraser, undersøkelse, journal og reseptskriving var dog unnagjort på 8 minutter (det var ganske tydelig hva som feilte meg).

Men - kunne de nektet å gi meg timen når det var etter stengetid?

Fortsetter under...

Vet ikke om slikt er regulert i lovverket, men det jeg har opplevd er at pasienten da betaler før hun/han går inn til timen, slik at resepsjonspersonalet kan gå hjem. Så låser legen selv når pasienten har gått.

Det virka som det hasta enda mer for sekretæren enn for legen, ja, så jeg kunne jo ha tilbudt å betale på forhånd. Tenkte ikke på det.

Det virka som det hasta enda mer for sekretæren enn for legen, ja, så jeg kunne jo ha tilbudt å betale på forhånd. Tenkte ikke på det.

Jeg skjønner godt sekretæren. Ikke hennes feil at legen er treg ;) Men det er feil å la det gå ut over deg...

Hvis sånt skjer på mitt legesenter, så går legesekretærene når de er ferdige for dagen og jeg får tilsendt en giro eller betaler neste gang.

Annonse

Onsdag1365380628

Jeg hadde nok blitt irritert om jeg hadde blitt sendt hjem med uforrettet sak, pga at legen var forsinket.

Likevel hadde jeg nok høflig takket ja til time dagen etterpå, smilt og sagt at det var greit. Selv om jeg innvendig hadde tenkt helt annerledes..jeg liker ikke å gå til legen,og må på et vis mote meg opp og forberede meg psykisk. En utsettelse er ikke alltid like greit.

Jeg hadde gjort som deg, insistert på å få komme til. Ville sagt jeg orket ikke eller hadde ikke tid til å reise tilbake neste dag, alt ettersom jeg var syk, eller skulle på jobb neste dag, men måtte ha en resept. Hadde jeg bodd 2 min gangtid fra legesenteret og allikevel ikke skulle på jobb eller noe annet viktig neste dag, hadde jeg gått med på å vente.

Gjest Elextra

En kan jo tenke seg at også legen skal hente barn i barnehage, og at h*n dessuten ikke selv var skyld i forsinkelsene. Det kan ha kommet akutte pasienter til som h*n var nødt til å ta.

Skjønner godt det var irriterende, jeg hadde nok også blitt irritert selv. God service om legen holder på til alle pasientene er unnagjort, men jeg synes ikke man uansett kan forvente det.

Ergo bør en få time tidlig på dagen :-).

En kan jo tenke seg at også legen skal hente barn i barnehage, og at h*n dessuten ikke selv var skyld i forsinkelsene. Det kan ha kommet akutte pasienter til som h*n var nødt til å ta.

Skjønner godt det var irriterende, jeg hadde nok også blitt irritert selv. God service om legen holder på til alle pasientene er unnagjort, men jeg synes ikke man uansett kan forvente det.

Ergo bør en få time tidlig på dagen :-).

Nei, neste gang jeg skal dit, skal jeg ha en tidlig time, ja. Men hvis dette er noe som skjer ofte på dette stedet (ble sagt i resepsjonen at det langt fra var første gang), burde de kanskje legge dagens siste time enda tidligere enn de gjør i dag. Jeg trodde jo jeg var trygg, når jeg hadde en hel klokketime.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...