Gå til innhold

Ørelys - noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Noen som har forsøkt ørelys her? Virket det bra?

Skrev et innlegg på allmenn om en irriterende og ubehagelig væskeansamling jeg har fått i ene mellomøret ifm en kjip forkjølelse. Begynte med en akutt betennelse som roet seg smertemessig relativt raskt. Vært plaget halvannen uke med denne ansamlingen. Nå har jeg surfet rundt og finner ikke så mye løsningsorientert utover ting jeg alt har gjort. Nesespray ut den reseptfrie tiden (10 dager), saltvann, nesespray med kortison som jeg alltid bruker ved forkjølelser for å unngå bihulebetennelser som setter seg. Føler meg litt barslig, siden dette er beskrevet som en skikkelig barnetilstand hehe. Kan nok stemme, for det er første gang jeg opplever dette som voksen på god vei mot 30.

Så leste jeg om ørelys fordi tanken bare plutselig streifet meg. Her står det at dette kan være effektivt mot både ditt og datt som kan oppstå i ørene, inkl. mellomørebetennelse. Noen som har forsøkt dette? Virker det bra og renser godt som det sies? Er det lett å gjøre aleine, eller er det best å få hjelp av noen? Risikerer jeg å utløse brannalarmen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359734-%C3%B8relys-noen-som-har-pr%C3%B8vd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

jeg har brent ørelys i ørene til ene barnet mitt flere ganger fordi ho har smale øreganger som lett tettes til av ørevoks... og øreolje kombinert med varmen fra lyset får renset ørene for både det ene og andre... Jeg vet ikke om det virker mot det problemet du har, men det hjelper iallfall til med å få ørevoksen ut...

Du må ikke finne på å gjøre det alene. Det blir ganske stor flamme på ørelyset mens det brenner og man må jo ligge på siden mens ørelyset brenner og lyset skal stå helt rett opp. Hår skal dekkes til med håndkle eller lignende for å beskytte seg mot brannskader... i tilfelle det faller ned glør... Og når lyset har brent ned til et visst nivå skal det jo slukkes( de lysene vi har prøvd har vært selvslukkende, men vi har likevel slukket dem tilslutt med å dyppe dem i vann) Jeg har aldri opplevd at røykvarslerne i mitt hus har reagert på lysene..

Tror først og fremst jeg ville tatt en tur til fastlegen for å få vurdert om det er behov for å stikke hull på trommehinnen, og/eller en antibiotikakur.

Ørelys er ikke nødvendigvis positivt: http://no.wikipedia.org/wiki/Ørelys har mange referanser til videre informasjon.

''Risikerer jeg å utløse brannalarmen?''

Hva i all verdens dag hva slags lys er dette...;)))

Hehehehe

Linken har du jo under. Jeg bare regnet med at det kanskje kom mer røyk av disse enn stearinlys. Den sensoren her jeg bor er temmelig sensitiv - utløste den en gang jeg brant røkelse . Akkurat der jeg har salongbordet er det ikke så langt til sensoren. Svir noen mat her, så fyrer brannsirenen igang umiddelbart. Har ikke tall på hvor mange ganger den greia har begynt å tute. Her er det ikke ringeklokker, men en sirene. Positive med den er at selv jeg våkner av den om natta ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...