morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Med mindre det var sagt i en nedlatende tone, så synes jeg ikke det var "frekt" Hvis hun selv liker Ikea, (noe det kan tyde på siden hun tydeligvis har inngående kjennskap til vareutvalget,) så mente hun neppe dette som noe negativt, bare som en observasjon. Ikea har veldig mye fint og praktisk til en rimelig penge. Så jeg tror de aller fleste norske hjem har "et eller annet" fra Ikea. - Meg selv inkludert. Det er ikke noe negativt ved det, og ingenting å skamme seg over. Vær heller stolt av at du har klart å innrede leiligheten din på en måte som passer ditt budsjett. Det viktigste er tross alt at du selv trives med det du har, enten det er kjøpt på ikea eller i en fasjonabel "snobbe-butikk".. ''Med mindre det var sagt i en nedlatende tone, så synes jeg ikke det var "frekt"'' Enig, måten de ble sagt på er avgjørende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Men hva om man liker bildene man finner på IKØA? Det må da være lov å kjøpe bilder man liker i en møbelbutikk. mvh ''IKØA'' *lol* Dra dit heller sent en kveld, etter kl 22...;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 uhm..kanskje jeg egentlig er en skapsnobb her, men jeg mener at pynteting, bilder og nips..ikke bør være kjøpt i en setting og for å matche hverandre og gardinene, men plukket ut fordi man liker akkurat den og det, på et vis. Å kjøpe alle bildene sine på Ikea synes jeg blir litt som å kjøpe en rad med bøker du ikke vet hva står i fordi de har fin rygg eller no (!?) Dette gjelder da i mitt hus, og jeg hadde selvsagt ikke nevnt det hos andre. Men litt pussig synes jeg da det er. Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Noen jeg kjenner foretok en totaloppussing av stua for litt siden -ikke bare maling osv, men komplett utskifting av alle møbler OG alle bilder på veggene. Jeg bryr meg fint lite om bildene som ble anskaffet (og de som ble byttet ut) var kjøpt her eller der, men for meg personlig ville det vært helt utenkelig å skifte ut alle bildene på den måten. Men når det er sagt ville det vært fullstendig uaktuelt for meg å foreta en slik totalutskifting av alle møbler på én gang også. De gikk fra å ha en stue som var som hentet rett ut fra møbelkatalogene i 1990 til å få en stue som var hentet rett ut fra møbelkatalogene i 2010. Jeg vil heller ha en stue som er litt mer klassisk enn at den er fryktelig in i to år og så bare gradvis mer og mer ut... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Men gjør ikka alle det noen ganger, uten å synes noe ille om folk som IKKE tar avstand fra det og det, allikevel? Jeg tar avstand fra mye rart jeg, men ikke på en sånn veldig gravalvorlig og overbevist måte..;p Bare PRØV meg på musikk. Og jeg ignorer GLATT at jeg liker mye skit sjøl. Men det er forskjell på sånn skit jeg liker og på sånn skit andre liker! Jeg tror nesten ikke noe på folk som aldri hever et øyenbryn, eller flirer litt inneforstått inni seg fra tid til annen over andres pussige smak. Men nå drar vi oss langt unna Ikea da. Som sagt Ikea synes jeg er strait. (Selvom jeg, igjen, ikke ville dekorert med kunstplakatene;)) Men jeg hoverer gjerne over ting som ; Phil Collins på annlegget, måker i flukt på veggen, stresslesser, komfyrplatetildekkere, do-tepper og enhver sånn vis indianermann-nips eller ting av typen drageaskebeger. Og mye, mye mere. Om det gjør meg til en dårlig person, så javel, og gjerne for meg! ''Jeg tror nesten ikke noe på folk som aldri hever et øyenbryn, eller flirer litt inneforstått inni seg fra tid til annen over andres pussige smak.'' *he he* Enig! *Vurderer å sende laguna et par blomstrete komfyrdeksel hvis jeg ikke får komme i bryllupet* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg er litt enig med deg, og synes det vitner om dårlig smak om man kjøper alle bildene på IKEA for at de skal passe til salongen. Men jeg synes det blir feil å mislike bildene fra Ikea FORDI de er fra Ikea. Da jeg var på besøk hos min søster for en stund siden kommenterte jeg et flott fotografi hun hadde i gangen. Hun kunne "stolt" fortelle at hun hadde kjøpt det på Ikea (stolt i betydningen at hun virkelig hadde gjort et funn der, i stedet for å kjøpe i dyre dommer andre steder). Så kom en venninne av henne som gjenkjente bildet fra Ikea - det var visst mange som hadde akkurat det bildet :/. Og DER har du i mine øyne noe av det mest negative med "IKEA-kunst" - det går jo tretten av dusinet på den (i hvertfall på den delen som er brukbart), og dette står jo i motsetning til å kalle det kunst i det hele tatt. Men å håndplukke bilder der fordi man liker dem ser jeg ikke noe galt ved - selv om det neppe kan kalles kunst . Enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Også er det noe veldig touchy over hele smaksdiskusjonen..Mange innrømmer villig at de IKKE er interessert i å dekorere og å gjøre det personlig hjemme...men blir dritfornærma hvis deres ikke-anstrengelser skulle bli regna som mindre fine enn andres genuine anstrengelser og ekte entusiasme. Dette blir rart for meg. De færreste som åpent innrømmer at de ikke liker å koke og lage mat, blir særlig fornærma over at noen ville like et måltid kokt fra bunnen, med interesse, smak og hjerte bedre enn en kjele helt greie wienerpølser?! (Selvom pølser er godt,og man selvfølgelig takker pent for pølse når man får;)) Nå roter jeg meg sikkert langt ut på viddene, og får sikkert mere pepper, og jeg mener egentlig ikke å sammenligne wienerpølser og ikeakunst ELLER å si at min smak er å sammenligne med gourmetmåltider, men det ER noe pussig over at man skal kunne skilte totalt manglende interesse i samme åndedrag som misbeligelse og redsel for "ikke å være god nok" på et felt man sier man gir faen i. Hm! ''Også er det noe veldig touchy over hele smaksdiskusjonen..Mange innrømmer villig at de IKKE er interessert i å dekorere og å gjøre det personlig hjemme...men blir dritfornærma hvis deres ikke-anstrengelser skulle bli regna som mindre fine enn andres genuine anstrengelser og ekte entusiasme.'' LOL, godt sagt! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Noen jeg kjenner foretok en totaloppussing av stua for litt siden -ikke bare maling osv, men komplett utskifting av alle møbler OG alle bilder på veggene. Jeg bryr meg fint lite om bildene som ble anskaffet (og de som ble byttet ut) var kjøpt her eller der, men for meg personlig ville det vært helt utenkelig å skifte ut alle bildene på den måten. Men når det er sagt ville det vært fullstendig uaktuelt for meg å foreta en slik totalutskifting av alle møbler på én gang også. De gikk fra å ha en stue som var som hentet rett ut fra møbelkatalogene i 1990 til å få en stue som var hentet rett ut fra møbelkatalogene i 2010. Jeg vil heller ha en stue som er litt mer klassisk enn at den er fryktelig in i to år og så bare gradvis mer og mer ut... Det er så sjarmløst og kjedelig med kataloghjem. De gjør seg best i kataloger :-) Jeg forstår også hva Laguna mener. Jeg regner med at hun vil ha sjel, et interiør som viser hvem hun er og hav hun har opplevd. Men jeg forstår også at det er litt forskjell på en som har levd en stund, opplevd litt og kanskje reist en del og utviklet smaken gjennom år i forhold til en som skal flytte for seg selv for første gang og ikke ønsker nakne vegger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det er så sjarmløst og kjedelig med kataloghjem. De gjør seg best i kataloger :-) Jeg forstår også hva Laguna mener. Jeg regner med at hun vil ha sjel, et interiør som viser hvem hun er og hav hun har opplevd. Men jeg forstår også at det er litt forskjell på en som har levd en stund, opplevd litt og kanskje reist en del og utviklet smaken gjennom år i forhold til en som skal flytte for seg selv for første gang og ikke ønsker nakne vegger. ''Men jeg forstår også at det er litt forskjell på en som har levd en stund, opplevd litt og kanskje reist en del og utviklet smaken gjennom år i forhold til en som skal flytte for seg selv for første gang og ikke ønsker nakne vegger.'' Helt enig! Og på min hybel på studentbyen hadde jeg masse Ikea-plakater :-) Den gangen syntes jeg i tillegg at det var for dyrt å skulle kjøpe ramme til dem, selv den billigste klipsramme (som var det som var i skuddet den gangen), så jeg festet plakatene rett på veggen med en slags klistre-guffe fordi det ikke var lov å slå inn spiker...;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 ''Men jeg forstår også at det er litt forskjell på en som har levd en stund, opplevd litt og kanskje reist en del og utviklet smaken gjennom år i forhold til en som skal flytte for seg selv for første gang og ikke ønsker nakne vegger.'' Helt enig! Og på min hybel på studentbyen hadde jeg masse Ikea-plakater :-) Den gangen syntes jeg i tillegg at det var for dyrt å skulle kjøpe ramme til dem, selv den billigste klipsramme (som var det som var i skuddet den gangen), så jeg festet plakatene rett på veggen med en slags klistre-guffe fordi det ikke var lov å slå inn spiker...;-) Jeg hadde også Ikeabilder og ikke nok med det. Jeg kjøpte en liten Picassobok, klippet ut bildene og rammet de inn i slike klipsrammer du snakker om :-) Mens jeg gikk på gymnaset og bodde på hybel, hadde jeg brudebilde av Anita Skorgan og Jan Teigen på veggen. Nesten litt flaut og tenke på nå ;o) Og på mine første utenlandsturer kjøpte jeg mye vræl. Sånne typisk turistnips. Måtte jo vise at jeg hadde vært utenlands, he he. Mye rart som har havnet på loppemarket, men samtidig har jeg jo selv også handlet en del på loppemarkeder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg hadde også Ikeabilder og ikke nok med det. Jeg kjøpte en liten Picassobok, klippet ut bildene og rammet de inn i slike klipsrammer du snakker om :-) Mens jeg gikk på gymnaset og bodde på hybel, hadde jeg brudebilde av Anita Skorgan og Jan Teigen på veggen. Nesten litt flaut og tenke på nå ;o) Og på mine første utenlandsturer kjøpte jeg mye vræl. Sånne typisk turistnips. Måtte jo vise at jeg hadde vært utenlands, he he. Mye rart som har havnet på loppemarket, men samtidig har jeg jo selv også handlet en del på loppemarkeder. LOL til brudebildet! :-) Det er jo naturlig at man endrer oppfatning med årene. Jeg husker hvor utrolig fornøyd jeg var med en hylle jeg kjøpte som 19-åring. Jeg syntes den var helt perfekt for en 19-åring fersk student på hybel. :-) Hylla lever den dag i dag, men befinner seg nå inne på et kott som bodhylle...;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Noen jeg kjenner foretok en totaloppussing av stua for litt siden -ikke bare maling osv, men komplett utskifting av alle møbler OG alle bilder på veggene. Jeg bryr meg fint lite om bildene som ble anskaffet (og de som ble byttet ut) var kjøpt her eller der, men for meg personlig ville det vært helt utenkelig å skifte ut alle bildene på den måten. Men når det er sagt ville det vært fullstendig uaktuelt for meg å foreta en slik totalutskifting av alle møbler på én gang også. De gikk fra å ha en stue som var som hentet rett ut fra møbelkatalogene i 1990 til å få en stue som var hentet rett ut fra møbelkatalogene i 2010. Jeg vil heller ha en stue som er litt mer klassisk enn at den er fryktelig in i to år og så bare gradvis mer og mer ut... Jeg skjønner godt hva dere mener ang. det der med å forandre på alt for å få det til å se ut som et katalogbilde. Jeg reagerer likevel på den likheten som flere har gjentatt her - at det å henge dusinplakater på veggen i mangel av noe bedre, for å slippe å ha det helt nakent, er det samme som å kjøpe bøker som matcher interiøret. Det siste er da virkelig en helt annen type lavmål enn å ikke bry seg så veldig mye om nipsens og veggprydens sjel. Det er forskjell på vegger. Det kan være stilig med bare, lyse vegger som er relativt nye. Andre leiligheter kan bli forferdelig kalde, alternativt mørke og triste, hvis man lar alt være nakent inntil man får nok eksotisk livserfaring å hente kunst og andre minner fra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det kommer an på hvordan hun sa det, vel? Når jeg kommer til et hjem med mange Ikeabilder tenker jeg at vedkommende enten har dårlig råd, lite interesse for kunst eller er nyetablert/nyinnflyttet. Bildene kan være fine de, men det er så utrolig mange som har dem. Kanskje hun bare pludret i vei og ville fortelle deg at hun også har vært der og sett på dem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg skjønner godt hva dere mener ang. det der med å forandre på alt for å få det til å se ut som et katalogbilde. Jeg reagerer likevel på den likheten som flere har gjentatt her - at det å henge dusinplakater på veggen i mangel av noe bedre, for å slippe å ha det helt nakent, er det samme som å kjøpe bøker som matcher interiøret. Det siste er da virkelig en helt annen type lavmål enn å ikke bry seg så veldig mye om nipsens og veggprydens sjel. Det er forskjell på vegger. Det kan være stilig med bare, lyse vegger som er relativt nye. Andre leiligheter kan bli forferdelig kalde, alternativt mørke og triste, hvis man lar alt være nakent inntil man får nok eksotisk livserfaring å hente kunst og andre minner fra. Jeg synes også det ville være rarere å kjøpe bøker til bokhylla bare for å ha bøker, enn å kjøpe bilder til veggene bare for å bilder, men jeg synes handlingene blir litt i slekt uansett, og særlig hvis begge deler er gjort mest for å matche annet interiør. Men alle er forskjellige, og jeg har i utgangspunktet ikke sagt annet en at det selvsagt er helt lov å innrede som en vil, være uinteressert eller passe interssert i hjemmeinnredning, og at jeg aldri ville sagt noe hjemme hos noen heller. Jeg mener heller ikke at folk som dekorerer spennende er bedre mennesker sånn generelt heller.. Dessuten trenger en jo ikke massevis med "eksotisk livserfaring" for verken å henge opp bilder eller ha bøker av andre grunner enn at de matcher hverandre. dette har noe med interesse å gjøre. En kan si mye om mine første hybler, men personlige var de, tross mangel på eksotiske tildragelser.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 ''Jeg tror nesten ikke noe på folk som aldri hever et øyenbryn, eller flirer litt inneforstått inni seg fra tid til annen over andres pussige smak.'' *he he* Enig! *Vurderer å sende laguna et par blomstrete komfyrdeksel hvis jeg ikke får komme i bryllupet* Haha, du er herved invitert! ;D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Noen jeg kjenner foretok en totaloppussing av stua for litt siden -ikke bare maling osv, men komplett utskifting av alle møbler OG alle bilder på veggene. Jeg bryr meg fint lite om bildene som ble anskaffet (og de som ble byttet ut) var kjøpt her eller der, men for meg personlig ville det vært helt utenkelig å skifte ut alle bildene på den måten. Men når det er sagt ville det vært fullstendig uaktuelt for meg å foreta en slik totalutskifting av alle møbler på én gang også. De gikk fra å ha en stue som var som hentet rett ut fra møbelkatalogene i 1990 til å få en stue som var hentet rett ut fra møbelkatalogene i 2010. Jeg vil heller ha en stue som er litt mer klassisk enn at den er fryktelig in i to år og så bare gradvis mer og mer ut... "De gikk fra å ha en stue som var som hentet rett ut fra møbelkatalogene i 1990 til å få en stue som var hentet rett ut fra møbelkatalogene i 2010. Jeg vil heller ha en stue som er litt mer klassisk enn at den er fryktelig in i to år og så bare gradvis mer og mer ut..." Det er faktisk 20 år mellom 1990 og 2010 - ikke bare 2... ( He he.. kunne ikke dy meg,) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 "De gikk fra å ha en stue som var som hentet rett ut fra møbelkatalogene i 1990 til å få en stue som var hentet rett ut fra møbelkatalogene i 2010. Jeg vil heller ha en stue som er litt mer klassisk enn at den er fryktelig in i to år og så bare gradvis mer og mer ut..." Det er faktisk 20 år mellom 1990 og 2010 - ikke bare 2... ( He he.. kunne ikke dy meg,) ''Det er faktisk 20 år mellom 1990 og 2010 - ikke bare 2...'' Ja, det var vel litt av poenget. Stuen var "in" i 2 av 20 år... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 ''Det er faktisk 20 år mellom 1990 og 2010 - ikke bare 2...'' Ja, det var vel litt av poenget. Stuen var "in" i 2 av 20 år... Da var det ihvertfall ikke rart at de omsider byttet den ut! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg skjønner godt hva dere mener ang. det der med å forandre på alt for å få det til å se ut som et katalogbilde. Jeg reagerer likevel på den likheten som flere har gjentatt her - at det å henge dusinplakater på veggen i mangel av noe bedre, for å slippe å ha det helt nakent, er det samme som å kjøpe bøker som matcher interiøret. Det siste er da virkelig en helt annen type lavmål enn å ikke bry seg så veldig mye om nipsens og veggprydens sjel. Det er forskjell på vegger. Det kan være stilig med bare, lyse vegger som er relativt nye. Andre leiligheter kan bli forferdelig kalde, alternativt mørke og triste, hvis man lar alt være nakent inntil man får nok eksotisk livserfaring å hente kunst og andre minner fra. Jeg er enig nmed deg i det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Haha, du er herved invitert! ;D ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359741-frekt-%C3%A5-p%C3%A5peke-at-noe-i-fra-ikea/page/5/#findComment-3108472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.