Gå til innhold

Behandling av menisk/ korsbåndsskade

Anbefalte innlegg

Gjest margrethe white

Jeg har tidligere operert fremre korsbånd (ca. 18 år siden). Skulle reoperere samme korsbånd for 10 år siden, men det ble avlyst pga. graviditet. Kneet har blitt verre den siste tiden og det ble tatt MR i november. Den viser betydelig volumredusert bakre horn på medial menisk med gjennomgående ruptur, noe bruskreduksjon i mediale kammer. Jeg er 44 år, har jobb hvor jeg står og går hele dagen. Har vært aktiv på fritiden med løping, sykkel, ski osv, men har minsket aktiviteten betydelig fordi det alltid er vann i kneet og det er vondt og ustabilt. Vil det være fordelaktig å få operert både korsbånd og menisk, med tanke på å få minst mulig slitasjeskade i fremtiden? Vil også gjerne fortsette med fritidsaktiviteter. Hvilke sykehus (offentlige og private) har mest erfaring med slike skader? Bor noen mil fra Oslo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359752-behandling-av-menisk-korsb%C3%A5ndsskade/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Ortopedene på Volvat med. senter i Oslo er svært bra, både når det gjelder forundersøkelser og evt. operasjon. Hva de vil råde deg til, er svært avhengig hva de ser på MR og en mulig diagnostisk artroscopi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...