Gå til innhold

Klarer jeg meg på 1000 kroner i februar`?

Anbefalte innlegg

Gjest Yes, You can

Tror du kan klare det, jeg. Hvis du røyker lite. Prøver å spare, jeg også. Har blitt arbeidsledig, og prøver å bruke opp lageret i matskapet. I dag hadde vi pizza med skinke og ananas, begge boksene var gått ut på dato, men hermetikk holder seg vel en stund.

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

23

• Lillemus

5

• Axcia

4

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

Linser høres veldig sunt ut. Det har jeg aldri prøvd før.

Stikk på en innvandrersjappe og kjøp 2 kg kikerter (55,- betalte jeg), legg i vann noen timer, kok en times tid og la dem renne skikkelig godt av. Putt så i poser og sleng i fryseren - tiner på no time når du hiver dem i stekepanna eller kjelen. :o) Praktisk og godt.

Stikk på en innvandrersjappe og kjøp 2 kg kikerter (55,- betalte jeg), legg i vann noen timer, kok en times tid og la dem renne skikkelig godt av. Putt så i poser og sleng i fryseren - tiner på no time når du hiver dem i stekepanna eller kjelen. :o) Praktisk og godt.

Salter du eller krydrer dem?

Salter du eller krydrer dem?

Jeg bruker dem f.eks. når jeg steker kylling med pepper og kyllingkrydder, rosenkåli biter og så hiver jeg en neve kikerter oppi. Har så på en god dæsj saus av soltørkede tomater og så en stor klatt seterrømme og rører godt. Mmmm.....

Evt. fisk + grønnsaker + kikerter med salt og pepper + saus av rømme eller fløte blandet med en god skvis sennep og evt. litt karri om det er hvit fisk. *sikle*

Også gode i salater f.eks.

Jeg bruker dem f.eks. når jeg steker kylling med pepper og kyllingkrydder, rosenkåli biter og så hiver jeg en neve kikerter oppi. Har så på en god dæsj saus av soltørkede tomater og så en stor klatt seterrømme og rører godt. Mmmm.....

Evt. fisk + grønnsaker + kikerter med salt og pepper + saus av rømme eller fløte blandet med en god skvis sennep og evt. litt karri om det er hvit fisk. *sikle*

Også gode i salater f.eks.

Jeg tenker på når du koker kikerter. Mye salt i vannet?

Forklar tomatsausen din.

Gjest rellerom

Jeg ville aldri klart det.

I vår kommune er matpenger for en dag kr 85 for en enslig person (sosialhjelp)

Du kan muligens klare det i en mnd hvis du virkelig går inn for det, men jeg tror ikke kostholdet blir mye å skryte av, og jeg ville ikke anbefale det over tid.

Annonse

Jeg tenker på når du koker kikerter. Mye salt i vannet?

Forklar tomatsausen din.

Nei, sånt skal kokes i rent vann, salt kan gjøre bønner seige.

Tomatsausen er fra flaske. :o) Heinz Tomato sauce sundried tomatoes eller noe sånt.

Nei, sånt skal kokes i rent vann, salt kan gjøre bønner seige.

Tomatsausen er fra flaske. :o) Heinz Tomato sauce sundried tomatoes eller noe sånt.

''Tomatsausen er fra flaske. :o) Heinz Tomato sauce sundried tomatoes eller noe sånt.''

Det hadde jeg ikke trodd om deg ;-) Men flott, for da er det enkelt for meg å prøve ut opplegget ditt *hihi* Har de dette på den "fasjonable" sjappa, du veit?

Tror jeg har en pose kikerter liggende. De skal altså i bløt i et par timer?

''Tomatsausen er fra flaske. :o) Heinz Tomato sauce sundried tomatoes eller noe sånt.''

Det hadde jeg ikke trodd om deg ;-) Men flott, for da er det enkelt for meg å prøve ut opplegget ditt *hihi* Har de dette på den "fasjonable" sjappa, du veit?

Tror jeg har en pose kikerter liggende. De skal altså i bløt i et par timer?

Legg dem i bløt nå så kan du koke dem i morra formiddag. :o)

Er usikker på om de fasjonable sjappa har sånn saus, men den litt lenger ned i bakken har nok. :o)

Frosken ligger nede for telling nå, så det er ingen fare;-)

Jeg tror jeg har en sånn sigarettlager ett eller annet sted. Men koster ikke filtertingene en del? Det er tusen år siden jeg kjøpte tobakk:-) Herregud, vet ikke om jeg vil dit igjen.

''Frosken ligger nede for telling nå, så det er ingen fare;-)''

Puh, fordi om det er synd på frosken...

''Jeg tror jeg har en sånn sigarettlager ett eller annet sted. Men koster ikke filtertingene en del?''

Sigaretthylsene koster ca 10 kroner for 100 stk. Trekker tilbake utsagenet "sigaretter for en rimelig penge" eller noe i den dur; det blir dyrt uansett, men ca halve prisen av "ferdigsydde".

'' Det er tusen år siden jeg kjøpte tobakk:-) Herregud, vet ikke om jeg vil dit igjen.''

Flott, da må du redusere desto meir! Har JEG klart å slutte, klarer du det også! (Legg merke til at jeg ikke moraliserer til tross for at jeg nylig har slutta ;))

Men til mitt forsvar var hovedpoenget mitt ikke billig røyk, men at det er mulig å lage billige og sunne middager, og ikke minst at jeg tror du klarer budsjettet ditt for februar :-)

Gjest luftslott

Har du en Kiwi-butikk i nærheten m¨du følge med på God helg-produktene, 14,90 for en middagsporsjon kjøtt. Legges ut fredag og forsvinner fort, dvs litt avhengig av hva det er. Her ryker kyllingfilet, svin og biff ganske kjapt, mens laksen ofte ligger igjen til mandag.

''Frosken ligger nede for telling nå, så det er ingen fare;-)''

Puh, fordi om det er synd på frosken...

''Jeg tror jeg har en sånn sigarettlager ett eller annet sted. Men koster ikke filtertingene en del?''

Sigaretthylsene koster ca 10 kroner for 100 stk. Trekker tilbake utsagenet "sigaretter for en rimelig penge" eller noe i den dur; det blir dyrt uansett, men ca halve prisen av "ferdigsydde".

'' Det er tusen år siden jeg kjøpte tobakk:-) Herregud, vet ikke om jeg vil dit igjen.''

Flott, da må du redusere desto meir! Har JEG klart å slutte, klarer du det også! (Legg merke til at jeg ikke moraliserer til tross for at jeg nylig har slutta ;))

Men til mitt forsvar var hovedpoenget mitt ikke billig røyk, men at det er mulig å lage billige og sunne middager, og ikke minst at jeg tror du klarer budsjettet ditt for februar :-)

Øy!

Jeg er ikke nede for telling, selv om frosken er det... ;-)

Annonse

Øy!

Jeg er ikke nede for telling, selv om frosken er det... ;-)

''Øy!

Jeg er ikke nede for telling, selv om frosken er det... ;-)''

Uuups, tatt på fersken :-/

Men altså, jeg understreka at tipset gjelder i en nedtrappingsfase med stram økonomi, såh det såh ;-)

Det blir 250 kr uka, litt lite å leve av men... alt går.

vanligvis ville jeg handlet en gang i uken,

men jeg tror det vil være lettere for deg å handle to ganger i mnd denne mnd.

Har du basisvarer som er greie å ha?

Ketchup, tomatpure, ris, hvetemel, sukker, salt, andre krydderier?

Her er en toukers handleliste (prisene er gjennomsnittlig fra rimelige butikker):

(PS et tips er å kjøpe flere brød og fryse ned, da er de omtrent som ferske).

4 brød: 100 kr

2 x 200 g leverpostei: 30 kr

2 pk skinkepålegg: 60 kr

1 pk ost: kr 60

3 pk kjøttdeig: kr 100

2 pk pølser: kr 70

2 melk: kr 30

1 pk egg: kr 30

Hvis de tusen kronene skal inkludere røyk også tror jeg du skal få slite litt, men uten det skal det vel gå. Kjøp inn sekker med ris, kok masse saus av billige råvarer og frys ned i porsjonspakninger. Sjekk reklamen og finn ut hvor de har tilbud på kjøtt,brød o.l, kjøp inn ig frys det ned i sirlige porsjonspakker. Tenk julekalender og lag en liten pakke for hver av månedens dager:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...