Gå til innhold

Klarer jeg meg på 1000 kroner i februar`?

Anbefalte innlegg

Røyken blir det ikke penger til.

En tusing kan holde til (nesten bare) mat, men det forutsetter at du ikke starter med helt tomt kjøkken. Jeg hadde nok klart det (alene, altså), men jeg kan leve greit på havregrøt o.l. og har en del basisvarer i skapet.

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

23

• Lillemus

5

• Axcia

4

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest regnbow

Men bare for en måned og bare for mat. Det hadde vel gått? Brød og pålegg varer en stund. Så det er vel middag som koster mest. Jeg har tenkt å satse på first price.

Sats i vei og si i fra om du trenger å låne en tusing ;)

Det blir 250 kr uka, litt lite å leve av men... alt går.

vanligvis ville jeg handlet en gang i uken,

men jeg tror det vil være lettere for deg å handle to ganger i mnd denne mnd.

Har du basisvarer som er greie å ha?

Ketchup, tomatpure, ris, hvetemel, sukker, salt, andre krydderier?

Her er en toukers handleliste (prisene er gjennomsnittlig fra rimelige butikker):

(PS et tips er å kjøpe flere brød og fryse ned, da er de omtrent som ferske).

4 brød: 100 kr

2 x 200 g leverpostei: 30 kr

2 pk skinkepålegg: 60 kr

1 pk ost: kr 60

3 pk kjøttdeig: kr 100

2 pk pølser: kr 70

2 melk: kr 30

1 pk egg: kr 30

Ja, ikke sant, alt går?

Takk for tipsene. Jeg har noe ris, havregryn, krydder, ketchup, kaffe, knekkebrød. Kan ordne brød til 10 kr stk. Poteter er billig. Jeg kan få en stor ost fra first price for 60 kroner.

Hvis de tusen kronene skal inkludere røyk også tror jeg du skal få slite litt, men uten det skal det vel gå. Kjøp inn sekker med ris, kok masse saus av billige råvarer og frys ned i porsjonspakninger. Sjekk reklamen og finn ut hvor de har tilbud på kjøtt,brød o.l, kjøp inn ig frys det ned i sirlige porsjonspakker. Tenk julekalender og lag en liten pakke for hver av månedens dager:)

Jeg er ikke en sauseperson, og har bare en fryseskuff til rådighet, men ja. Nei, jeg ser at det blir problemer med røyken.. Også blir det utrolig dumt å blowe et budjsett på røyk.. bruke mer penger på røyk enn på mat. Det er bare dumt.

Røyken blir det ikke penger til.

En tusing kan holde til (nesten bare) mat, men det forutsetter at du ikke starter med helt tomt kjøkken. Jeg hadde nok klart det (alene, altså), men jeg kan leve greit på havregrøt o.l. og har en del basisvarer i skapet.

Jeg har en pose havregryn og litt ris og knekkebrød + krydder. Og kanskje noe mer småtteri.

''Frosken ligger nede for telling nå, så det er ingen fare;-)''

Puh, fordi om det er synd på frosken...

''Jeg tror jeg har en sånn sigarettlager ett eller annet sted. Men koster ikke filtertingene en del?''

Sigaretthylsene koster ca 10 kroner for 100 stk. Trekker tilbake utsagenet "sigaretter for en rimelig penge" eller noe i den dur; det blir dyrt uansett, men ca halve prisen av "ferdigsydde".

'' Det er tusen år siden jeg kjøpte tobakk:-) Herregud, vet ikke om jeg vil dit igjen.''

Flott, da må du redusere desto meir! Har JEG klart å slutte, klarer du det også! (Legg merke til at jeg ikke moraliserer til tross for at jeg nylig har slutta ;))

Men til mitt forsvar var hovedpoenget mitt ikke billig røyk, men at det er mulig å lage billige og sunne middager, og ikke minst at jeg tror du klarer budsjettet ditt for februar :-)

Jeg bare hoppa rett på hovedproblemet, som er røyk! Uff, jeg liker egentlig ikke å snakke om at jeg røyker. Jeg vil helst være en ikke-røyker.

Annonse

Sats i vei og si i fra om du trenger å låne en tusing ;)

Hvis Luksusfellen hadde kommet til meg, tror jeg de hadde bedt meg om å finne en måte å øke inntekten på. Siden jeg ikke har en masse kredittkortlån eller huslån, og at man da kan bake alle kredittkortlånene inn i huslånet. De hadde også sagt at jeg måtte slutte å røyke. Og slutte å drikke latte ute. Jeg vet ikke om de ville gått med på at jeg skulle trene på treningsstudio.. Hm....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...