Gå til innhold

Datalan på ungdomsskolen - være der hele natta?

Anbefalte innlegg

Trettenåringen (blir 14 i sommer) var i høst på datalan på ungdomsskolen (i regi av foreldre på 9.trinn). Hun fikk lov å være der fram til kl. to på natta natt til lørdag.

Nå er det snart lan igjen (samme sted og samme opplegg). Hun lurer på om hun kan få være der hele kvelden/natta både fredag og lørdag, og at jeg henter henne lørdag morgen og søndag morgen (sove hjemme på dagtid). Det skjer litt leker og aktiviteter i tillegg til selve dataen. Dette er selvsagt kjempekjekt :)

Jeg er imidlertid litt usikker på om jeg ønsker hun skal være der hele natta? Det er vel neppe uforsvarlig siden det er mange voksenvakter der, men de har jo ikke full kontroll på alt. Må legge til at hun har vært 100 % til å stole på fram til nå, så den biten bekymrer meg ikke i det hele tatt... Vet liksom ikke helt hva jeg evt. bør bekymre meg for, men greit å høre hva dere tenker om saken :)

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Hadde ikke bekymret meg en plass, og glatt latt tenårimgen bli over natta;) Har bare hatt positive erfaringer med mine tre, og de får gjøre det de _elsker_ nemlig å lane!!!

Det har alltid vært voksne vakter og de har aldri rapportert noe problem:) La barna slå ut håret på _lan_:)))

I vår tid var det diskotek....he, he

Min ble 14 i høst - men hun hadde fått lov. Skolen ligger fem minutter unna, da, så hun kunne gått fram/tilbake selv om hun ville hjem på morrakvisten - uten at det egentlig er utslagsgivende.

Fjortisen min er en fornuftig sjel, da. finner på lite tøys.

Hadde ikke bekymret meg en plass, og glatt latt tenårimgen bli over natta;) Har bare hatt positive erfaringer med mine tre, og de får gjøre det de _elsker_ nemlig å lane!!!

Det har alltid vært voksne vakter og de har aldri rapportert noe problem:) La barna slå ut håret på _lan_:)))

I vår tid var det diskotek....he, he

Takk for svar :)

Jeg fikk ikke lov til å være på discotek hele natta når jeg var 13-14, men ellers tror jeg at jeg er ganske enig med deg ;)

Annonse

Min ble 14 i høst - men hun hadde fått lov. Skolen ligger fem minutter unna, da, så hun kunne gått fram/tilbake selv om hun ville hjem på morrakvisten - uten at det egentlig er utslagsgivende.

Fjortisen min er en fornuftig sjel, da. finner på lite tøys.

Her ligger ungdomsskolen 20 min unna med bil, så det blir liksom hakket verre, men ellers tror jeg at jeg er enig med deg :)

hidi, the scorpion

Takk for svar :)

Jeg fikk ikke lov til å være på discotek hele natta når jeg var 13-14, men ellers tror jeg at jeg er ganske enig med deg ;)

Poenget mitt var at discoteket var et verre sted, om man ville....:(

Lan, er noe de unge er så helt og totalt opphengt i, at om "verdens peneste jente" hadde stått der i bikini, så ville hun få lite oppmerksomhet;))))

Her er en haug med ungdommer som er interessert i det samme, spill, pizza og brus; he, he. Har vært vakt selv jeg:)

Personlig, synes jeg det er mye mer meningsfylt for ungdommen, enn å henge på et eller annet hjørne eller en kiosk...!

Poenget mitt var at discoteket var et verre sted, om man ville....:(

Lan, er noe de unge er så helt og totalt opphengt i, at om "verdens peneste jente" hadde stått der i bikini, så ville hun få lite oppmerksomhet;))))

Her er en haug med ungdommer som er interessert i det samme, spill, pizza og brus; he, he. Har vært vakt selv jeg:)

Personlig, synes jeg det er mye mer meningsfylt for ungdommen, enn å henge på et eller annet hjørne eller en kiosk...!

Vel, jeg tror nok ikke datra mi drar dit først og fremst for dataen, men det spiller egentlig ikke så stor rolle så lenge hun har det kjekt ;)

hidi, the scorpion

Vel, jeg tror nok ikke datra mi drar dit først og fremst for dataen, men det spiller egentlig ikke så stor rolle så lenge hun har det kjekt ;)

Ikke min dattera mi heller, men hun oppfattet fort hva gutta var mest interessert i, he, he;)

Og hun lærte faktisk endel data;)))

Annonse

Ikke min dattera mi heller, men hun oppfattet fort hva gutta var mest interessert i, he, he;)

Og hun lærte faktisk endel data;)))

Datra mi er nok en av de beste i klassen i data, så det er nok den sosiale biten som er viktigst der ja ;)

Det er bra du har selvstendige meninger, togli!

Hehe :)

Ja, ikke sant ;-P

En av mine venninner er mor til en klassevenninne av datra mi, og hun nekter å la datra være der hele natta, så da ble jeg usikker på om jeg er en dårlig mor som ikke synes dette høres så ille ut ;) Greit å sjekke deres meninger også ;)

hidi, the scorpion

Datra mi er nok en av de beste i klassen i data, så det er nok den sosiale biten som er viktigst der ja ;)

Spiller det noen rolle? Gutta er _ikke_ veldig opptatt av jenter i slike sammenhenger, om ikke jenta er like god motspiller;)

Slapp av, togli;)

Spiller det noen rolle? Gutta er _ikke_ veldig opptatt av jenter i slike sammenhenger, om ikke jenta er like god motspiller;)

Slapp av, togli;)

Er de ikke? Det er i hvert fall min 14-åring. Han er veldig opptatt av jenter, men det kan jo være at han er tidlig ute. Han startet for godt over et år siden og var kjempeforelsket i en av jentene på skolen og var sammen med henne i noen mnd.

Slapp av, togli;)

Hey.. det var visst ganske mye klining på datalan sist, men det gjør meg ikke noe. Jeg har sagt til datra at hun må kline så mye hun vil, men velge den rette fyren ;-P

hidi, the scorpion

Hey.. det var visst ganske mye klining på datalan sist, men det gjør meg ikke noe. Jeg har sagt til datra at hun må kline så mye hun vil, men velge den rette fyren ;-P

Klart det klines i krokene;) Det _skal_ være litt romantikk i luften;)

Og det skjer gjerne i pauser, he, he.

Men har aldri hørt om eller erfart noe verre enn det ved slike anledninger;)

Klart det klines i krokene;) Det _skal_ være litt romantikk i luften;)

Og det skjer gjerne i pauser, he, he.

Men har aldri hørt om eller erfart noe verre enn det ved slike anledninger;)

Du har sikkert rett i det - og når jeg har ei datter som nesten burde være litt mer uskikkelig enn hun er, så bekymrer jeg meg ikke for akkurat den biten - er mer det at dersom hun vil hjem på natta - hvordan være sikker på at hun når meg osv. Må alliere meg med noen som kan hente osv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...