Gå til innhold

Datalan på ungdomsskolen - være der hele natta?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Du har sikkert rett i det - og når jeg har ei datter som nesten burde være litt mer uskikkelig enn hun er, så bekymrer jeg meg ikke for akkurat den biten - er mer det at dersom hun vil hjem på natta - hvordan være sikker på at hun når meg osv. Må alliere meg med noen som kan hente osv..

Om noen av mine ville hjem midt på natta, burde de hatt en særdeles god grunn! Føler de seg gamle nok til å sove sammen med andre på en skole (mine sov ikke da), så får de jammen med overleve til neste dag!

Vaktene tar seg av ekstreme tilfeller!

Så her får du si til dattera di at det er enten eller, mamma henter deg _ikke_ midt på natten, så får hun velge selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om noen av mine ville hjem midt på natta, burde de hatt en særdeles god grunn! Føler de seg gamle nok til å sove sammen med andre på en skole (mine sov ikke da), så får de jammen med overleve til neste dag!

Vaktene tar seg av ekstreme tilfeller!

Så her får du si til dattera di at det er enten eller, mamma henter deg _ikke_ midt på natten, så får hun velge selv.

Hun vil helt sikkert ikke bli henta midt på natta, men skulle det skje noe ubehagelig der, så vil jeg selvsagt hente henne hjem... er mer det jeg tenker på.

Skrevet

Jeg er sikkert helt dinosaur nå, men hva i alle verden er datalan????

Skrevet

Data-LAN. Data-party.

Men, jeg har egentlig aldri hørt det begrepet - her sier de bare LAN. (hva slags annet lan finnes det, liksom?)

Skrevet

Data-LAN. Data-party.

Men, jeg har egentlig aldri hørt det begrepet - her sier de bare LAN. (hva slags annet lan finnes det, liksom?)

Hm. Men hva betyr LAN?

Innbiller meg at jeg har hørt det en gang i en data-sammenheng, men jeg aner ikke va det betyr?

Skrevet

Hm. Men hva betyr LAN?

Innbiller meg at jeg har hørt det en gang i en data-sammenheng, men jeg aner ikke va det betyr?

Local Area Network.

I motsetning til WAN - Wide Area Network...

Skrevet

Local Area Network.

I motsetning til WAN - Wide Area Network...

OK. Da lærte jeg noe i dag og!

Skrevet

OK. Da lærte jeg noe i dag og!

''OK. Da lærte jeg noe i dag og!''

Kjekt å få det unnagjort tidlig - dagen er bare 10 minutter ung ;-)

Skrevet

''OK. Da lærte jeg noe i dag og!''

Kjekt å få det unnagjort tidlig - dagen er bare 10 minutter ung ;-)

Ups - hint om leggetid?

Jepp, tas til etterretning. Natta!

Skrevet

Datahelg heter det på skolen til minstemann. Jeg har heller aldri hørt uttrykket før

Skrevet

Det er foreldre som arrangerer, ikke de kuleste gutta i 10. klasse? :-)

Klart hun skal være med - det er veldig positivt at dette ikke blir en ren guttegreie! (Og da tenker jeg på datadelen, ikke på evt. "tilleggsaktiviteter.)

Gjest Melis35
Skrevet

Jeg stemmer for...hehe hadde min sønn fått sjansen til et data Lan party på skolen,så hadde han ville gått på det ja! Og jeg hadde sendt ham hehe....han har en genuin intresse for data,og kan det meste. Og spillefrelst så det holder.

Skrevet

Dette regnes som trygt i mine ører. :) Foreldre som gjerne selv har barnet sitt der, det er bra å ha som vakter. :) Og dørene skal være låst om natten slik vi er vant med det.

Kjempekult, og gøy for barnet (ungdommen) at du viser h*n tillit.

Skrevet

Det er foreldre som arrangerer, ikke de kuleste gutta i 10. klasse? :-)

Klart hun skal være med - det er veldig positivt at dette ikke blir en ren guttegreie! (Og da tenker jeg på datadelen, ikke på evt. "tilleggsaktiviteter.)

Det er foreldrene som arrangerer til inntekt for skoletur :)

Hun får nok bli med til tross for at det er flere i klassen som ikke får lov... Derfor jeg begynte å tvile på egne morsevner ;-P

Skrevet

Jeg stemmer for...hehe hadde min sønn fått sjansen til et data Lan party på skolen,så hadde han ville gått på det ja! Og jeg hadde sendt ham hehe....han har en genuin intresse for data,og kan det meste. Og spillefrelst så det holder.

Datra mi er også veldig flink med data, men tar neppe med seg PC'n på lan ;-P

Skrevet

Dette regnes som trygt i mine ører. :) Foreldre som gjerne selv har barnet sitt der, det er bra å ha som vakter. :) Og dørene skal være låst om natten slik vi er vant med det.

Kjempekult, og gøy for barnet (ungdommen) at du viser h*n tillit.

Jeg har til dags dato aldri vært i tvil om at jeg kan stole på henne, så da må hun jo få frie nok tøyler også ;) Handler mer om ting som er utenfor hennes kontroll...om det er noe jeg skal bekymre meg for ;)

Skrevet

Data-LAN. Data-party.

Kan godt henne datra slengte på "data" for å være sikker på at fossilen av en mor skulle skjønne hva det ble snakka om ;) (men jeg har selv deltatt på lan, så dette visste jeg heldigvis ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...